روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد - شماره 4659

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

من با فساد هیچ نسبتی نداشتم اما با فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم


 غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود اظهار کرد: یکی از نمایندگان مخالف از من انتقاد کرد که من با بخش کشاورزی آشنایی ندارم و احتمالاً در ارتباط با لایه‌های موجود دچار مشکل می‌شوم که تذکر به‌جا و به‌موقعی بود؛ در این فرصت باید اشاره کنم که آشنایی‌ام با بخش کشاورزی بیش از ۳۰ سال است. می‌توانم این را بگویم که جزو معدود افرادی هستم که از وجوه مختلفی، بخش کشاورزی را دیده‌ام و زوایای پیدا و پنهان آن را می‌دانم. وی با تاکید بر اینکه من با فساد هیچ نسبتی نداشتم اما با فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم، گفت: در هر کجا که خدمت کردم از شروع خدمت، مشی‌ پاکدستی و فساد ستیزی داشته‌ام و یک مورد خلاف آن اتفاق نیفتاده است. بنابراین این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر شما می‌توانم بدهم، چرا که نیاز به پول و اعتبار ندارد.
مخالفان وزیر پیشنهادی کشاورزی
حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر با طرح پرسش‌هایی درباره برنامه‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب و اصلاح نظام بازار گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده، سوال این است که وزیر پیشنهادی چه راهکاری برای به بهره‌برداری رساندن بازار صادرات کشاورزی دارد؟ چون در برنامه‌شان از اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری سخن گفته اما راهکاری ارائه نکردند. همچنین احمد بخشایش با ابراز امیدواری از این‌که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با لایه‌های پنهان فساد مقابله کند، اظهار داشت: برنامه‌های آقای نوری چارچوب فکری مناسبی ندارد و تنها به کلی‌گویی بسنده کرده که حکایت از این ضرب‌المثل دارد که «سنگ بزرگ علامت نزدن است.»
موافقان وزیر پیشنهادی
سید ابوالحسن مصطفوی با تأکید بر اینکه نوری قزلجه دارای تجارب، تخصص و روستازاده و کشاورز زاده است، گفت: نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است.   حجت الاسلام محمد سبزی هم اظهار کرد: وقتی به سابقه آقای نوری قزلجه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که او در سه دوره مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته و یک دوره نیز معاون اجرایی مجلس و در دوره‌ای جانشین و مشاور وزیر جهاد کشاورزی بوده است؛ او کشاورز و کشاورز زاده است و درد کشاورز را می‌فهمد. رسته تخصصی او از هنرستان تا مدارج عالی کشاورزی بوده است. محمد بیات نیز با بیان اینکه نوری برنامه عملیاتی و زمانبندی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی شامل برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت دارد، بیان کرد: او به خودکفایی محصولات کشاورزی اعتقاد داشته و آشنا به برنامه هفتم توسعه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه