روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

مقاومت در برابر۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیردولتی


  معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی، گفت: این مقاومت‌ها در ابتدا طبیعی است اما موسسان مدارس غیردولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمان در این مدارس انجام شود.
احمد محمودزاده در گردهمایی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و شورای نظارت استان با اشاره به اینکه تقریبا اکثر افراد جامعه بخش مهمی از زندگی خود را در درون مدرسه سپری می کنند، افزود: چگونگی شکل‌گیری باورها، مهارت‌ها و شخصیت افراد در مجموعه مدرسه و کلاس درس به صورت مستقیم و غیر مستقیم شکل می‌گیرد و لذا این مسائل بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اعتقاد همگی بر این است که نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه اصلی کشور است و از اهمیت بالایی برای حاکمیت برخوردار است، ادامه داد: نیروی انسانی عامل انسان‌سازی، تمدن و جامعه‌سازی است و مهندسی آینده جامعه کشور در داخل مدرسه و کلاس درس شکل می‌گیرد.
محمودزاده آموزش و پرورش را در دو بخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تبیین کرد و گفت: متاسفانه ما غالبا درگیر بخش سخت آموزش و پرورش هستیم در صورتی که ماموریت اصلی ما در بخش نرم افزار است و در این بخش است که کیفیت آموزشی و پرورشی را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که بهترین اتفاق‌ها برای فرزندان این سرزمین رقم بخورد، گفت: بسیاری از چالش‌های درون آموزش و پرورش را می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب حل و فصل کرد اما نیازمند یک همدلی و عزم عمومی هستیم.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: بخشی از جریان تربیت در مدارس غیردولتی و به دست موسسان و مدیران با دغدغه و سخت کوشی اتفاق می‌افتد که به دلیل انعطاف پذیری و مشارکت‌های مردمی این مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور می تواند بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی را به همراه داشته باشند.
محمود زاده با تاکید بر اینکه شفافیت، مبارزه با فساد و رانت از شعارهای مهم دولت چهاردهم است، گفت: ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم که سامانه‌ای کردن برنامه‌ها در سازمان نیز در راستای همین هدف است تا بتوانیم جلوی هر گونه رانت بازی را بگیریم.
وی با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی، گفت: این مقاومت‌ها در ابتدا طبیعی است اما موسسان مدارس غیردولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمان در این مدارس انجام پذیرد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه، دستمزد و بیمه معلم نقش موثری در ایجاد انگیزه آنان در کلاس درس دارد، اظهار کرد: این مسائل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در کلاس درس را به همراه دارد.

معاون شهردار تهران اعلام کرد؛
ورود اولین پارت تاکسی‌های برقی چینی تا آخر هفته
  معاون‌ حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت قرارداد چین و ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اولین پارت تاکسی‌های برقی چینی تا آخر هفته وارد می‌شود.
محسن هرمزی در نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت قرارداد ایران با چین با بیان اینکه ما قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو به اضافه ۱۶۱ دستگاه واگن را با چین را داریم که به ۷۹۱ دستگاه رسید، اظهار کرد: قرار بود از محل ۲۰۰۰ دستگاه واگن که وزارت کشور قبول کرده، هزار و ۵۰ دستگاه واگن تأمین شود که ۱۵ درصد از پیش پرداخت قرارداد از طریق فاینانس باید انجام می شد. وی با بیان اینکه یک دولت آمد و رفت و نتوانست ال سی را فعال کند و این در حالیست که ال سی نیز تا آبان ماه سال قبل فرصت داشت، گفت: اگر این فاینانس عملیاتی نمی‌شد قطعا این فرصت از دست می رفت و شهردادی تهران ریسک بزرگی کرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در مترو و شهرداری ۱۵ درصد پیش پرداخت از محل بند «ز» تبصره ۱۹ باید تأمین می‌شد و قرار بود حواله نفت از این بابت بگیریم که دریافت کردیم، افزود: بانک شهر به عنوان بانک عامل و سازمان شهرداریها و دهیاری‌ها به عنوان کارفرما وارد عمل شدند. نفت هم به فروش رسید؛ اما در سال قبل سازمان شهرداری‌ها برای اربعین هزینه‌هایی را انجام داد و رقم باقی مانده کفاف پیش پرداخت را نمی داد. هرمزی در مورد شائبه دریافت تسهیلات توسط مدیران شهری برای قرارداد چین با تأکید بر اینکه این تسهیلات به هیچ عنوان شخصی نبوده و به نام شرکت واگن سازی بود، گفت: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات، وام شخصی نیست.
* واگن‌های مترو به زودی وارد تهران می‌شود
وی با اشاره به اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن مترو عملیاتی شده است و شهرداری تهران ریسک کرده و قرارداد واگن‌ها را عملیاتی کرده است، گفت: واگن‌های مترو به زودی وارد تهران می‌شود. هرمزی با تأکید بر اینکه کار با هماهنگی و همکاری شورای شهر اتفاق افتاد، ادامه داد: ۲۵۰۰ اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار تاکسی در قرارداد چین مورد توجه قرار گرفت و دو مقوله اتوبوس و تاکسی را در دستور کار قرار دادیم و با اینکه ناملایمتی و سنگ اندازی‌ها شد؛ اما شهرداری تهران صادقانه کار را پیش برد و با اینکه مسئولیتی در مورد تأمین تاکسی نداشتیم اما پای کار آمدیم. وی با بیان اینکه متوسط عمر اتوبوس‌ها ۱۶ سال است و تعداد اتوبوس‌های شاغل زمانی که ما به شهرداری تهران آمدیم حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس بود، گفت: شهرداری تهران در جریان آغاز نهضت برقی سازی ایستاد و آیندگان قضاوت می‌کنند که شهرداری تهران چه کرده است. هرچند که هرکاری در ابتدا نواقصی دارد اما همت کرده و پای کار ایستاده‌ایم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه