روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

سرپرست معاونت حمل و نقل پاک شهرداری تهران:

اسکوتر و دوچرخه برقی به معابر تهران می‌آید


 سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود دوچرخه‌ها به معابر شهر تهران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال مناقصه آن برگزار می‌شود.
ولی نجاتی درباره آخرین وضعیت تردد دوچرخه‌ها در سطح شهر تهران گفت: شهرداری تهران قراردادی در مورد دوچرخه‌های معمولی دنده‌ای منعقد کرده است و به نظر می‌رسد تا ۴۵ روز آینده یا حداکثر دو ماه آتی این دوچرخه‌ها در سطح شهر رویت شوند.
سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرانبا بیان اینکه در حال طراحی نرم‌افزار موبایلی برای استفاده از این دوچرخه‌ها هستیم، اظهار کرد: در مرحله دوم بحث استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار انتخاب خواهد شد.
نجاتی با بیان اینکه در حال حاضر در حال نصب ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر هستیم تا مردم از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک استفاده کنند، تصریح کرد: مخصوصا در مرکز شهر که ترافیک زیاد است استفاده از دوچرخه می‌تواند موجب تسهیل در تردد شود.
وی با بیان اینکه ما به استفاده از دوچرخه به عنوان تفریح نگاه نمی‌کنیم؛ بلکه یک مد حمل و نقلی پاک است، در مورد توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در معابر اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر موجود است که این میزان باید حفظ شود و به فضای ایمن برای تردد دوچرخه‌سوارها و استفاده مردم تبدیل شود.
نجاتی درباره فعالیت دوچرخه‌های «زی‌رو» در تهران گفت: شهرداری تهران هیچ‌گونه مجوز رسمی به دوچرخه‌ها بابت فعالیت در شهر نداده است، اما یک مدت این دوچرخه‌ها به صورت آزمایشی در اراضی عباس‌آباد و برخی مناطق فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش:
نیروهای خرید خدمات تعیین تکلیف می‌شوند
   وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ماده واحده کاهش تنوع مدارس، آیین نامه مسیر رشد معلمی و چارچوب شایستگی‌های پایه و مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شده است گفت: منتظر ابلاغ آن توسط رییس‌جمهور هستیم.
رضامراد صحرایی در جلسه پروژه مهر که با حضور اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای جامعه خیرین کشور برگزار شد، با بیان اینکه دستور العمل موضوع مدرسه‌یاری تهیه شده و آماده ابلاغ توسط رئیس جمهور است افزود: این موضوع راه جدیدی را باز خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ماده واحده کاهش تنوع مدارس و آیین نامه مسیر رشد معلمی و چارچوب شایستگی‌های پایه و مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مصوب شده است ادامه داد: منتظر ابلاغ آن توسط رییس‌جمهور هستیم.
صحرایی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس اهتمام خود را بر تکمیل پروژه‌های ناتمام برای شروع مهر ماه باشکوه بگذارد گفت: پروژه مهر یک پروژه ملی است نه پروژه دستگاهی؛ از آبان گذشته تا امروز هر هفته اتاق وضعیت نیروی انسانی برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش خصوصا برای مهر ۱۴۰۳ برگزارشده است.
وی با بیان اینکه اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی نسبت به سال گذشته حداقل ۲ ماه به عقب کشیده شده است عنوان کرد: موافقت اولیه برای تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات گرفته شده است، برنامه ریزی لازم برای قرار داد کار معین آنها در پیش گرفته شده است و دولت به دنبال رفع مشکلات آنهاست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام کتاب درسی بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد اظهار کرد: تشکیل منظم و هدفمند شورای آموزش و پرورش استان‌ها با محوریت پروژه مهر در سال جاری مهم‌ترین برنامه پیش‌روی استان‌ها است.

رئیس اتحادیۀ آرایشگران مردانه در اصفهان مطرح کرد؛
افزایش آرایشگاه‌های زیرزمینی در اصفهان
  رئیس اتحادیۀ آرایشگران مردانه اصفهان دربارۀ آرایشگاه‌های زیرزمینی، گفت: با توجه‌ به اجاره‌های هنگفت، آرایشگاه‌های زیرزمینی زیاد شده است. برخورد با واحدهای زیرزمینی و ارجاع آن‌ها به قانون فرآیندی زمان‌بر است که تا دو ماه هم به‌طول می‌انجامد.
سعید حنیف‌نژاد با تاکید بر مطلب فوق افزود: بهتر است درخصوص ساماندهی واحدهای زیرزمینی به خود اتحادیه اختیار بدهند؛ چراکه خود ما آمار و اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه داریم.
حنیف‌نژاد تأکید کرد: قطعاً خود صنف و اتحادیه بهتر می‌تواند در موضوع آرایشگاه‌های زیرزمینی اقدام کند. ما می‌توانیم آن‌ها را قانونمند کنیم. برای مثال، اگر واحدی ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه دارد، می‌توان جلسه برگزار کرده و بررسی کرد که آیا این واحد تاکنون تخلف داشته است یا خیر. می‌توان تصمیماتی دربارۀ این واحدها گرفت که با اقداماتی چون نصب ورودی آشکار و دیگر ضوابط به حیات خود ادامه دهند.
او خدمات ماساژ در سطح شهر اصفهان را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و توضیح داد: ماساژهای سیار را نیز باید در سامانه بارگذاری کرد تا بتوانند مجوزدار به ارائۀ خدمت اقدام کنند. قانونمندی و نظم خدمات ماساژ دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: شغل آرایشگری خدماتی است و این باعث می‌شود که تعرفه‌ها را بدون همفکری با اتحادیه تغییر دهند. هم گران‌فروشی و هم ارزانی یا حراج برای ما مسئلۀ سنگینی است. او ادامه داد: ناآگاهی واحدهای صنفی به قوانین نیز چالش دیگر ما به شمار می‌آید. متأثر از همین ناآگاهی، بسیاری از واحدهای صنفی از سوی بازرسان جریمه می‌شوند. برای این معضل، ما در تنظیم نرخ و سالی دو بار به‌طور جدی برنامه‌ریزی می‌کنیم. این قیمت‌ها باید به‌طور دقیق در واحدهای صنفی نصب شود و اجباری است. قیمت‌ها براساس نوع خدمات کاملاً تفکیک‌شده و روشن هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه