روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران


 رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه برنامه حمایتی این بانک از بورس و سهامدارن آن، در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.
به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین تصریح کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آیین نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یک‌سو و تامین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و همچنین تامین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم‌گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بدین ترتیب، منابع حاصل از صادرات کلیه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود. فرزین تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات می‌گردد و به تبع آن، تامین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌گردد. این موضوع البته بر درآمدهای آتی و رشد تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز موثر خواهد بود.

میزان طلا و ارز مجاز
همراه زائران اربعین چقدر است؟
 گمرک ایران شیوه نامه خروج طلا و ارز اربعین ۱۴۰۳ را منتشر کرد که لازم است زائران اربعین پیش از سفر از مفاد آن مطلع شوند.
به گزارش کائنات، گمرک ایران، مقررات گمرکی طلا و ارز ویژه زائران اربعین ۱۴۰۳ را بر اساس «شیوه نامه اربعین ۱۴۰۳» منتشر کرد که به شرح ذیل است:
زیورآلات طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر هر کدام یک عدد (النگو ۶ عدد از جنس طلا، پلاتین تا وزن ۱۵۰ گرم برای هر نفر نقره تا سقف ۳۰۰ گرم مشروط به اینکه سنگ‌های گرانب‌ها از یک قیراط بیشتر نباشد) مجاز است. میزان پول رایج برای خروج ۵۰ میلیون ریال و برای ورود یک میلیارد ریال است. سقف میزان ارز همراه مسافر خروجی از مرزهای هوایی ۵۰۰۰ یورو و از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز، ۳۰۰۰ یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر است.

توسط بانک ملت صورت می پذیرد؛
اختصاص 130 میلیون تومان اعتبار
برای ثبت نام ایران خودرو
  تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین وجه ثبت نام ایران خودرو بدون ضامن به 1.3 میلیارد ریال افزایش یافت. به گزارش کائنات، خدمت حساب‌های وکالتی به متقاضیان خرید محصولات شرکت ایران خودرو از طریق شعب بانک و سامانه پیشخوان الکترونیک ملت در حال ارائه است که در راستای تسهیل امور متقاضیان، برای تأمین وجه ثبت نام، مبلغ 1.3 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به صورت قرض الحسنه اعطا می شود.
بر اساس این گزارش،  پس از ثبت درخواست مشتری، تسهیلات یادشده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک ملت به تمامی متقاضیان قابل پرداخت خواهد بود. بر این اساس، متقاضیان می توانند با تامین مبلغ یک میلیارد ریال در حساب خود و مراجعه به درگاه پیشخوان ملت و ورود به بخش حساب وکالتی، گزینه استفاده از اعتبار 1.3 میلیارد ریالی را تایید کنند. پس از این مرحله اقدامات مربوط به استعلام های ضروری و سایر فرآیندهای مربوطه از سوی سامانه انجام و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده، حساب متقاضی به صورت مکانیزه وکالتی و در انتهای فرآیند، اطلاعات مربوطه به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه