روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

موافقان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم در وقت اضافه پزشکیان


  دیروز رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند که بنابر درخواست دولت فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود، بین تعدادی از نمایندگان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم تقسیم شد که در ادامه این گزارش می توانید بخوانید.
رئیس جمهور زیر بار حرف زورگویان و تمامیت‌خواهان نرفته است
علیرضا سلیمی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمند وفاق، همدلی و هماهنگی هستیم،‌اظهار کرد: این‌که رئیس جمهور زیر بار زورگویان و تمامیت‌خواهان و کسانی که دنبال خالص‌سازی بودند، نرفته، قابل دفاع است. قطعا تحمیل با مشاوره فرق دارد برخی به دنبال تحمیل نظرات خود هستند.
۱۷ صفحه برنامه دولت در سامانه مجلس بارگذاری شده است
عبدالحسین روح‌الامینی با بیان این‌که رئیس جمهور وعده صادق خود را در مناظره‌ها عملیاتی کرد، گفت: ۱۷ صفحه برنامه دولت چهاردهم در سامانه‌ مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده که در آن خط مشی دولت آمده است.
نقطه قوت دولت پزشکیان استفاده از همه سلایق است
اکبر رنجبرزاده با اشاره به اینکه نقطه قوت دولت آقای پزشکیان استفاده از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست شایسته کشور بوده است، افزود: به این نگاه ایشان احترام می‌گذاریم.  ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل ها استفاده شود.
 برنامه رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم است
مهرداد لاهوتی در دفاع از برنامه دولت چهاردهم اظهار کرد: برنامه آقای رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم است که به تصویب رسیده و در آن مواردی همچون رشد اقتصادی هشت درصد آمده است.
همسویی قوای سه‌گانه وضعیت کشور را بهبود خواهد بخشید
هادی قوامی خاطرنشان کرد: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه مطابق برنامه هفتم توسعه تلاش کنند حتما بیکاری و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. هر دستورالعملی که باعث شد هزینه های کشور افرایش پیدا کند باید متوقف شود. همچنین هر برنامه ای که باعث افزایش بهره وری شد باید ادامه پیدا کند. برای رشد اقتصادی، دولت و مجلس باید هم جهت باشند.
نمایندگان مجلس کمک کنند تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد
سیدشمس‌الدین حسینی از نمایندگان مجلس خواست تا کمک کنند کابینه وفاق ملی شکل بگیرد و افزود: من از همه نمایندگان توقع و انتظار دارم و خاک پای همه آن‌ها هستم که از هر قوم و مذهبی که هستند کمک کنند تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.
 رئیس‌جمهور مغلوب بازی‌های سیاسی نشد
کریم معصومی با بیان اینکه که رئیس‌جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی مغلوب بازی‌های سیاسی نشد و تن به سهم‌دهی نداد، گفت: آقای پزشکیان ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه شما به تعصی از امام علی (ع) دل‌های جوانان را شاد کرد و آنها به آینده امیدوار شدند.
نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او نکنیم
غلامرضا تاجگردون با تاکید بر اینکه نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او نکنیم، گفت: این که پزشکیان می‌گوید که برنامه ندارم را به فال نیک بگیریم چراکه یک مرتبه نگفت که ۲ هزار صفحه برنامه دارم؛ برنامه پزشکیان را نمایندگان مجلس تصویب کردند و اگر پزشکیان می‌آمد و می‌گفت من برنامه دارم باید به او شک می‌کردیم.
 از پیشگیری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم
هادی هاشمی نیا با تاکید بر اینکه باید از پیشگیری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم، تصریح کرد: نباید کاسه داغ‌تر از آش باشیم. کسانی که معرفی شدند حتما توانایی حل و فصل مشکلات را دارند. معرفی بانوی توانمند و فرزند شهید از پاک دستی او نشان دارد. آقای کاظمی از جنس آموزش و پرورش است و به طور کامل این وزارتخانه را می‌شناسد.
باید از کابینه دولت چهاردهم حمایت کرد
رحمدل بامری گفت: حتما کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم بی عیب نیست اما باید از آن حمایت کرد.
نمایندگان مجلس با رای اعتماد به کابینه، گام دوم را برای وفاق ملی بردارند
عالیه زمانی با بیان این‌که اکنون نمایندگان در معرض آزمون تاریخی قرار گرفته‌اند، گفت: رئیس جمهور با تشکیل کابینه وفاق ملی گام اول را برداشت اکنون نوبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با رای اعتماد به کابینه گام دوم را برای وفاق ملی بردارند.
 در کابینه پیشنهادی پزشکیان از همه جریانات سیاسی استفاده شده‌ است
روح‌الله عباس‌پور با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی گفت: امروز بعد از بیش از ۳۰ سال دولت دکتر پزشکیان اولین دولتی است که با جهت‌گیری سیاسی کابینه خود را معرفی نکرده است بلکه با عنوان وفاق ملی از همه جریانات فکری استفاده کرده‌اند.
دکترین پزشکیان وفاق ملی است
مصطفی پوردهقان  گفت: دکترین آقای پزشکیان وفاق ملی است، حرفی که در ایام انتخابات زده می‌شد که آن را رئیس جمهور عملیاتی کرد.
پزشکیان برنامه‌ای در چارچوب دارد
جهانبخش قلاوند با بیان اینکه رویکرد آقای پزشکیان دارای برنامه‌ای در چارچوب و معتقد به اصول اخلاقی است، افزود:  دولت و وزیران برآیندی از شرایط تاریخی ما است؛ در اوضاع داخلی و وضعیت پیرامونی فعلی این ترکیب را زخمی نکنیم. شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که همه جناح‌ها و جریان‌ها واقف هستند براساس همدلی، همراهی و وفاق گرد هم آمده‌اند و دعوت رئیس جمهور از همه جریان‌ها نماد این وفاق است.  همان‌گونه که عزیزان اصولگرا پای کار هستند، عزیزان اصلاح‌طلب همراهی کردند و همه جریان‌ها از جمله مستقلین این شرایط را رقم زدند، امروز به همدلی و همراهی بیشتری بر مدار ولایت و مقام معظم رهبری نیاز داریم تا بر اساس برنامه‌هایی که در پیش داریم، حرکت کنیم.
شاه بیت سخنان پزشکیان وفاق ملی است
علیرضا منادی سفیدان گفت: مردی از جنس مجلس به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده است. پیام مجلسی ها به ایران تشکیل دولت وفاق ملی است. شاه بیت سخنان آقای پزشکیان برنامه هفتم توسعه است. پنج دوره با ایشان رقیب بودم اما باز از ایشان تعریف می‌کنم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه