روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با رئیس دانشگاه الکنوز الجامعه


   مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری همایش تعزیه حسینی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هنرمندان و دانشگاهیان عراقی برگزار شده بود با رئیس دانشگاه الکنوز دیدار داشت.
در این دیدار دکتر اسامه با خوشامدگویی به هنرمندان و مسئولان فرهنگ و هنر استان خوزستان تقویت تعامل و برنامه‌های مشترک میان هنرمندان ایرانی و عراقی را امری لازم و طبیعی دانست.
وی افزود: میزان همراهی و اشتراکات فرهنگی و هنری ما به اندازه‌ای است که جا دارد فعالیت‌های ما بسیار گسترده‌تر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ و معارف حسینی آمادگی این اداره کل را برای رویدادهایی با این موضوع اعلام کرد.
وی افزود: بر اساس بیانات مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمهوری اسلامی همواره در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری آمادگی همکاری با علاقمندان را دارد به ویژه در استان بصره عراق که استان همجوار و دارای تشابه بسیار زیاد با استان خوزستان است.
این دیدار در پی نشست‌ها و همکاری‌های مشترک گذشته بویژه کارگاه‌های آموزشی و اجرای نمایش‌های آیینی به میزبانی خوزستان برگزار شد.
در این دیدار محمد شهباز رئیس حوزه هنری استان خوزستان، سلمان روشن‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان و جمعی از هنرمندان نیز حضور داشتند.

دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان علی آباد کتول با امام جمعه علی آبادکتول
   پیرو هماهنگی بعمل آمده،اعضای شورای اسلامی شهرستان با حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه معزز علی آبادکتول دیدار و گفتگو نمودند.
 ایرج محمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان ضمن تقدیر از تلاشهای صبورانه امام جمعه در ترویج فرهنگ دینداری و اخلاق مداری . گفت: استفاده از رهنمودهای امام جمعه محترم میتواند همچون راهنما و چراغی ، مسیر راه را برای فعالیتهای شوراها در حوزه های مختلف مشخص کند.حجت‌الاسلام مهدی نژاد ضمن تقدیر از حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان،برلزوم همگرایی، انجام کارگروهی،پیگیری مطالبات مردم، همکاری و تعامل بامسئولین شهرستان جهت کاستن فشارها از دوش مردم و انجام بهینه فعالیتهای فرهنگی اجتماعی توسط شوراهای شهر و روستا تاکید نموده و افزود: اقدامات و فعالیتهای شوراهای شهر و روستا باید برای مردم ملموس و مثبت باشد.

۵۶ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ورودی سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری را نزدیک به ۲.۴ میلیارد مترمکعب اعلام و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۶ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است.
رسول فرهادی  با اشاره به وضعیت ذخیره سدهای کرمانشاه تا ۲۲ مرداد، اظهار کرد: از ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان کرمانشاه، حدود ۵۶.۳ درصد پُر و ۴۳.۷ درصد خالی است.
وی ذخیره کنونی سدهای استان کرمانشاه را حدود ۷۵۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نزدیک به ۵۸۹ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان نیز خالی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان ذخیره سدهای استان کرمانشاه را در ابتدای ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) حدود ۶۰۶ میلیون مترمکعب بوده، ورودی سدهای استان در این مدت را نیز دو میلیارد و ۴۲۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.
فرهادی بیشترین ذخیره سدهای استان را نیز مربوط به سدهای گاوشان و داریان دانست و ادامه داد: سد گاوشان بواسطه اهمیتی که در تامین آب شرب شهر کرمانشاه دارد، در حال حاضر حدود ۴۸ درصد ظرفیت آن پُر است.
وی خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری از بین ۱۲ سد استان نیز تنها سد تنگ حمام در شرایط سرریز قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های خوب سال آبی جاری آورد مناسبی برای سدهای استان کرمانشاه داشته و هم اکنون نیز ذخیره سدهای استان مطلوب است، اظهار کرد: با توجه به گرمای قابل توجه امسال و مصرف بالای آب و از سوی دیگر با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا شروع بارش‌های سال آبی باقی مانده، لازم است ذخیره سدها به شیوه‌ای مناسب مدیریت شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه