روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

سومین جلسه کمیته تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی برگزار شد



سومین جلسه کمیته تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فضای در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
در این نشست مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به ۱۷ مرداد که روز بزرگداشت خبرنگار بود اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی مجازی بر مردم بسیار تاثیرگذار است و به طبع از خیلی از معضلات اجتماعی می‌تواند پیشگیری کند.
وی ادامه داد: سعی ما باید بر استفاده از تجربیات موفق و موثر پیشکسوتان این عرصه باشد و با تلاش های مستمر بتوانیم این تجارب سازنده را به نسل های بعد منتقل نماییم.
در ادامه منصوری خواه، مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: در جلسه امروز به نقش فعالین اجتماعی و رسانه ایی حوزه فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و معضلات آن با تاکید بر حوزه رسانه خواهیم پرداخت.
وی افزود: همانگونه که مطلع هستید نقش رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی است. امروزه نقش آموزش در اطلاع رسانی و سرگرمی به عنوان ابزارهایی که ارتباط بین مخاطب و رسانه را برقرار می‌کنند حائز اهمیت است. محتوایی که رسانه ها در اختیار مخاطب  قرار می‌دهند اعم از تلویزیون و رسانه های مکتوب همه تاثیرگذاری فراوانی دارند.این رسانه ها به طبع مخاطبین بسیاری دارند و اثر بخشی بسیاری بر مخاطبین خود دارند. رسانه ها باید توجه بیشتری بر تولید محتوایی که به مخاطب منتقل می‌شود در این زمینه داشته باشند.
منصوری خاطر نشان کرد : آمارها در کشور ما نشان می‌دهد که استفاده از مواد مخدر در بین اقشار مختلف رو به رشد است و این آمار قطعا نگران ‌کننده است. آمارها نشان می‌دهد که غریب به ۱۵ میلیون نفر در ایران درگیر معضل اعتیاد هستند. تجربه کشورهای دیگر نشان داده است که هر چقدر رسانه ها در این عرصه فعال تر باشند، آمارها رو به کاهش و هر چقدر رسانه ها در این زمینه کم کار باشند این آمارها رو به افزایش است. در نظام های سرمایه داری امروز یکی از انحصارات رسانه است و رسانه یک ابزار قدرتمند و دم دستی و هم‌نوا در شکل گیری فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها است. رسانه ها در ابعاد مختلف به پیشگیری از این معضل پرداخته و توانسته اند تاثیرگذار باشند.
در ادامه یکی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در دانشگاه ما جلساتی تحت عنوان یاری گران زندگی برگزار می‌کنیم و نه گفتن را به دانشجویان آموزش می‌دهیم.این جلسات به شکل مستقیم و برخط برای کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز برگزار می‌شود. در خوابگاههای دخترانه هم جلسات حضوری و جلسات مسمتر مجازی هم داریم و قصد داریم در این بستر مجازی کلیپ های زیادی را منتشر کنیم. سپس یکی از مدیران آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: ظرفیتی که در بستر برنامه شاد وجود دارد به صورت آنلاین و آفلاین است و قابل استفاده برای عموم دانش آموزان. ما در این بستر مرتبا در حال تولید محتوا و نشر در این بستر شاد هستیم و هر محتوای آموزشی که در اختیار ما قرار گیرد بعد از تأیید کارشناسان ما در این بستر پر مخاطب قرار می‌گیرد و قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. در این میان همه ی ارگان‌هایی ‌که محتوا سازی انجام دهند می‌توانیم در این فضا منتشرش کنیم و تلاشهایی همه عزیزان به شکل دیده خواهد شد و تاثیر گذاری بیشتری را بر مخاطب خواهد گذاشت. ما تلاشمان این است که در آموزشهایمان صرفا به دنبال آموزش نوجوان‌ها نباشیم بلکه بتوانیم در این فضای گسترده بر والدین نیز اثرات مثبت و مفیدی بگذاریم که روش‌های تربیتی ما و والدین همسو باشد. در پایان این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حبیب الله بهرامی ، پیشکسوت رسانه تقدیرکرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه