روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

پای نتانیاهو در عرصه سیاسی اسرائیل لرزان است


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند با طرح مسائل مورد نظر و بیان جنایت های اسرائیل در مجامع بین المللی با تحت فشار قرار دادن اسرائیل، با یک تیر دو نشان بزند هم از حق مشروع خود دفاع کند و هم اسرائیل را تحت فشارهای بین المللی و افکار عمومی جهان قرار دهد.
اسماعیل بشری کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و اروپا در گفت و گو با کائنات در خصوص تلاش های بسیاری از کشورها برای عدم ایجاد تنش در منطقه با تاکید براین موضوع که جمهوری اسلامی ایران تامین منافع خود را از طرق مشروع مختلفی می تواند دنبال کند، گفت: در شرایط خطیری قرار داریم که در وهله اول حفظ منافع ملی بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد، بنابراین باید به این موضوع در بحث حمله به اسرائیل توجه کنیم که اقتضای تامین منافع ملی ما چیست؟
وی در این باره گفت: در بحث منافع ملی باید دو موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که خویشتنداری برای در دام نتانیاهو نیفتادن به نفع ماست یا برخورد و رویارویی نظامی با اسرائیل، قطع به یقین تصمیم گیری در این موضوع مهم با مسوولین کشور بخصوص اعضای شورای عالی امنیت ملی است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل با اشاره به اینکه نتانیاهو به دنبال گسترش درگیری در منطقه است، گفت: مسوولان جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوع توجه کند که آتش افروزی های نتانیاهو در اصل تله گذاری برای کشاندن ایران به جنگ منطقه ای است.
وی در این باره یادآور شد: با توجه به اینکه پای نتانیاهو در عرصه سیاسی اسرائیل لرزان است لذا وی با آتش افزوزی به دنبال تحقق خواسته های خود و باقی ماندن در اریکه قدرت است. بی شک آتش افروزی های نتانیاهو تا کنون باعث ماندگاری وی در صحنه قدرت شده است.
اسماعیل بشری معتقد اسـت: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بی طرف معتقدند ایران نباید وارد بازی اسرائیل شود چرا که درگیری ایران با رژیم صهیونیستی به نفع دوام آوردن بیشتر و در قدرت ماندن نتانیاهو است تا هر موضوع دیگری.
وی در این باره افزود: نتانیاهو تلاش می کند به انحاء مختلف پای ایران را به جنگ منطقه ای باز کند تا به تبع این موضوع آمریکا و کشورهای غربی را نیز وارد درگیری منطقه ای کند، درگیری که تبعات آن همه کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.
اسماعیل بشری در پاسخ به این پرسش که ایران چگونه می تواند از حق مشروع خود در برابر پاسخ دهی به اسرائیل بهره مند شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند با طرح مسائل مورد نظر و بیان جنایت های اسرائیل در مجامع بین المللی با تحت فشار قرار دادن اسرائیل، با یک تیر دو نشان بزند هم از حق مشروع خود دفاع کند و هم اسرائیل را تحت فشارهای بین المللی و افکار عمومی جهان قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه