روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

یادداشت

دستاوردهای اجتماعی راهپیمایی اربعین محسن فلکی


راهپیمایی اربعین یک پیوند دهنده قوی است و ملت‌ها را به هم پیوند و آنها را تبدیل به امت می‌کند.
رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» بر ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید دارند که راهیپمایی اربعین یکی از زمینه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
اربعین رسانه قوی عاشورا است و اگر حرکت زینب‌کبری(س) در رساندن پیام قیام عاشورا نبود، عاشورا در کربلا می‎ماند و از یادها می‌رفت.در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده که یک راهپیمایی و گردهمایی میلیونی از مسلمانان و شیعیان در ایام اربعین از نجف به سمت کربلا داشته باشیم که این راهپیمایی دشمنان اسلام را به هراس انداخته است.
دشمنان به خاطر ترسی که از اتحاد مسلمانان دارند این راهپیمایی عظیم میلیونی را پوشش رسانه‌ای نمی‌دهند این در حالی است که اگر در یک کشور غربی یک اتفاق کوچک رخ دهد شبکه‌های رسانه‌ای در سراسر جهان روی آن مانور می‌ دهند.این راهپیمایی عظیم میلیونی حرکتی برای تشکیل امت اسلامی از هر ملیت، مذهب و قومیتی است با این راهپیمایی ملت‌ها تبدیل به امت می‌شوند.
راهپیمایی و گردهمایی اربعین موجب باورمندتر کردن مسلمانان برای ایستادگی در مقابل جبهه استکبار است راهپیمایی اربعین به مسلمانان اعتماد به نفس و روحیه خودباوری به اینکه «ما می‌‎توانیم مقابل دشمن بایستیم» می‌دهد.وقتی مسلمانان با هم متحد باشند هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد.
راهپیمایی اربعین یک پیونددهنده قوی است و ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد به این خاطر غرب و رژیم صهیونیستی به شدت از آن هراس دارند چون می‌دانند هر زمانی مسلمانان با هم متحد شده‌اند به یک قدرت رسیده‌اند که هیچ قدرتی نتوانسته مقابل آنها بایستد.
 اربعین رسانه قوی عاشورا، رسانه‌ای قوی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام بوده و اینکه ملت‌ها حول محور امام حسین(ع) گرد هم جمع می‌شوند یک حرکت عظیم است.
راهپیمایی اربعین دستاوردهای اجتماعی زیر را برای جامعه اسلامی به همراه دارد:
۱) ارتقای اخلاق اجتماعی مسلمین با محبت، همدلی و برادری و سخاوت و مهمان‌نوازی.
۲) ایجاد جوشش و خروش مردمی در ایام اربعین حسین/ براثرمغناطیس پرجاذبه حب الحسین فی قلوبنا.
۳) وحدت و همدلی بین امم، اتحاد و انسجام اجتماعی، فرهنگ‌سازی وحدت اسلامی؛ با تمسک به اربعین حسینی به‌عنوان مرکز ثقل هویتی امت اسلامی است. کشورهای اسلامی از تفرق به وجود آمده توسط دشمنان در رنج می‌باشند و اربعین حسینی مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ قلوب ملل اسلامی را به هم متصل کرده است.
۴) اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی و زمینه‌ساز شکل‌گیری امت واحده اسلامی است.
۵) افزایش امیدواری در مسلمین در وادی مشکلات زندگی.
۶) یافتن راه حق و باطل با استفاده از قطب‌نمای حسینی.
۷) احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بر اساس هدف اعلامی قیام حسینی از سوی امام حسین(ع).
۸) ترویج روحیه آزادگی در ملل جهان بر اساس «ان لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم»؛ (اگر شما دین ندارید و از روز قیامت نمی‌ترسید، پس [لااقل] در زندگی خود آزاده باشید).

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه