روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

ترور هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود


 سخنگوی سپاه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدفش، دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.
سردار علی‌محمد نائینی در «دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی استادان بسیجی جهادگر تبیین»، اظهار کرد: حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد و چهار نظریه عمده آن تهدید ذاتی، تهدید رفتاری، تهدید حکمرانی و تهدید نهادهای اصلی است.
وی افزود: در حال حاضر، جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ترکیبی است که در آن دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند. اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای هستند.
سخنگوی سپاه یادآور شد: مراکز فکری غربی اعتراف می‌کنند باوجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های معارض ایران را به‌عنوان کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد، تصویر می‌کنند.
نائینی ادامه داد: عملکرد سپاه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی قانونی و نتیجه‌بخش است و با وجود تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد. در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است. یکی از دلایل این وضعیت، فقدان توجه کافی به جنگ شناختی و روایت‌پردازی است. برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه درباره دستاوردهای سپاه و فعالیت‌های آن، تأکید کرد: باید با مردم به‌طور صادقانه و با دشمن به‌طور واضح و بدون هراس صحبت کرد.استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقاء تصویر سپاه لازم است. جنگ شناختی و روایت‌پردازی در شرایط کنونی اهمیت بیشتری یافته و لازم است به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی سپاه اظهار کرد: دو ویژگی عمده سپاه، «اقتدار» و «پشتوانه مردمی» است و سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی در عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها با روایت‌سازی‌های منفی است.
نائینی تاکید کرد: سپاه در حوادث طبیعی و اجتماعی، کارنامه درخشانی دارد، اما در بخش عملیات رسانه‌ای و روایت‌پردازی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدف آن دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.
سخنگوی سپاه به فرآیند تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته درباره حادثه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز به ارائه یک روایت معتبر و صادقانه، زمان‌بر بودن این فرآیند به دلیل جمع‌آوری نظرات کارشناسان و بررسی‌های فنی، طبیعی است.
نائینی همچنین تأکید کرد: لازم است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه منتشر شود تا تصویر واقعی از سپاه به مردم ارائه شود. واقعیت این است که سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند. برای مقابله با این چالش‌ها، ضروری است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه و نقش آن در جبهه مقاومت، به‌درستی منتشر شود. برای ارائه تصویر واقعی از سپاه، لازم است اطلاعات درست و شفاف به مردم ارائه شود تا بتوان به‌درستی به جنگ شناختی و عملیات روانی پاسخ داد.

 

کمیسیون‌های مجلس کار خود را شروع کردند
رسیدن به  پاستور از طریق بهارستان
  وزرای پیشنهادی دولت در 14کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند، سخنگوهای کمیسیون ها دیروز به ارائه نقطه نظرات وزرا پرداختند.
حضور وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری در کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری در این کمیسیون خبر داد و گفت: تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن و ارتقاء جایگاه قوه قضاییه مورد تأکید قرار گرفت.
رضایی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی دفاع به این موضوع اشاره کرد که به‌دنبال منابع پایدار برای تحقق نیازهای وزارت دفاع است. همچنین تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن محور دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح بود که توسط امیرنصیرزاده شرح داده شد.
رضایی همچنین با اشاره به مطالبات برخی از اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی دادگستری، بیان کرد: تقویت جایگاه قوه قضاییه، ضرروت رسیدگی به عدالت در پرداخت به کارکنان اداری و قضایی، نظارت بر رفتار قضات در قوه قضاییه، ساماندهی امور برای تکریم بیشتر ارباب رجوع ازجمله مطالبات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر آینده دادگستری بود.
بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کار، نفت و آموزش و پرورش در کمیسیون اجتماعی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی کار، نفت و آموزش و پرورش در جلسات پیش از ظهر دیروز این کمیسیون به‌منظور ارائه برنامه‌های خود برای اداره وزارتخانه‌های مورد نظر خبر داد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در این نشست نمایندگان سؤالات و مطالبات مغفول مانده مردم در ذیل وزارتخانه تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی را طرح و برنامه‌های وزیر پیشنهادی در این خصوص را مطالبه کردند که حوزه‌های کار و کارگری، یارانه‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه شستا و حواشی سودده و زیان‌ده این شرکت‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و مسائل پیرامون آن ازجمله اهم مطالبات و دغدغه‌های طرح شده توسط نمایندگان در این بخش بود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه بررسی برنامه‌های محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت در دومین جلسه دیروز این کمیسیون هم عنوان کرد: در این جلسه وزیر پیشنهادی درباره چالش‌هایی که در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و شرکت‌های تابعه مورد سؤال نمایندگان قرار گرفت و برنامه‌های وی درخصوص صادرات نفت، تولید بنزین، توزیع گاز به تمام مناطق کشور، تولید و صادرات محصولات پتروشیمی مورد مطالبه قرار گرفت که پاک‌نژاد هم با تکیه بر تجارب کاری خود در این حوزه پاسخ‌های تقریباً قانع کننده‌ای به این پرسش‌ها داد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در آخرین جلسه پیش از ظهر دیروز این کمیسیون به‌منظور ارائه برنامه‌های خود خبر داد و گفت: اهم مسائل و نکاتی که از طرف نمایندگان کمیسیون در این جلسه طرح و سؤال شد، درباره پراکندگی نیروهای بومی آموزش‌وپرورش در شهرهای غیراز محل سکونت خود، برنامه وزیر پیشنهادی درخصوص مشمول شدن نیروهای جذبی جدید آموزش و پرورش از اقتضائات قانون حمایت از خانواده، برنامه وزارتخانه مذکور برای بازسازی بناهای قدیمی و ساختن ساختمان‌های جدید مدارس با استانداردهای لازم، حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش و پرورش و گلایه‌های مردم از سیستم دیپلم‌محور ورود به دانشگاه بود.
حضور وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و ورزش در کمیسیون انرژی مجلس
رمضانعلی سنگدوینی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون، اظهار داشت: وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و ورزش دیروز در جلسه کمیسیون انرژی حاضر شدند و پاسخ سؤالات اعضای کمیسیون را دادند.
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی گفت: مقرر شد علی‌آبادی برنامه مکتوب به اعضای کمیسیون ارائه دهد. سنگدوینی افزود: رفع ناترازی برق و تنش آبی و اجرای دقیق برنامه احکام هفتم ازجمله مهم‌ترین بحث‌های بود که در جلسه دیروزر مطرح شد. جلسه بعدی وزیر پیشنهادی نیرو با کمیسیون انرژی امروز ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.
حضور وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و کشاورزی در کمیسیون اقتصادی مجلس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح نشست نوبت صبح دیروز دوشنبه(۲۲ مردادماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست ابتدا آقای عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی در کمیسیون حاضر شده و برنامه‌ها و اهداف مدنظر خود را برای تصدی این وزارتخانه تشریح کرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، در ادامه نشست دیروز به کمیسیون آمده و به سؤالات نمایندگان درباره برنامه‌های خود پاسخ دادند و دیدگاه‌ها و اهداف مدنظر را هم تشریح کردند.
وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیرپیشنهادی اطلاعات سومین میهمان کمیسیون اقتصادی بودند که نظرات خود را درباره مسائل مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور بیان کرده و اعضاء هم سؤالاتی در حوزه این وزارتخانه مطرح کردند.
غلامحسین زارعی نیز در تشریح جزئیات برنامه‌های وزاری پیشنهادی گفت:گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های مذکور برنامه‌های مناسبی را جهت فعالیت خود ارائه دادند.
حضور وزرای پیشنهادی راه، دفاع و بهداشت در کمیسیون عمران
عبدالجلال ایری در تشریح نشست‌های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: صبح دیروز در جلسه‌ای با خانم «فرزانه صادق مالواجرد» وزیر پیشنهادی تصدی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های وی را در حوزه‌های مختلف ازجمله اجرای قوانین مجلس در حوزه مدیریت و ساماندهی بازار مسکن و افزایش ساخت‌وساز مورد بررسی قرار دادیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه