روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

اکراین بدون حضور غربی‌ها‌ و پشتوانه اطلاعاتی نمی توانستند وارد کورسک شوند


  کارشناس و تحلیلگر اموربین الملل و سیاست خارجی گفت: تبلیغات و تعابیر تخیلی که رسانه های غربی بیان در خصوص پیشروی و حمله اوکراین به روسیه بیان می کنند بسیار کوتاه و مقطعی است چرا که فدراسیون روسیه به سرعت مانع پیشروی نیروهای اوکراین و حامیان غربی این کشور شد.
روح اله مدبر کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل روسیه درگفت و گو با کائنات توضیحاتی درخصوص حمله نیروهای اوکراین به خاک روسیه و بالا گرفتن درگیری بین روسیه، اوکراین و ناتو گفت: بعد از حمله اوکراین به سه محور مرزی کورسک، بلگورود و بریانسک شاهد ذوق زدگی و جوزدگی عناصر و رسانه های غرب گرا در خصوص حمله نه صرفا اوکراین به روسیه، بلکه بیش از 13 هزار خارجی که توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در گردان های اوکراین سازماندهی شدند؛ بودیم.
وی در این باره افزود: با توجه به اینکه اخیرا روسیه بخشی از نیروهای مرزی خود را برای تقویت عملیات حمله به خارکیف به خطوط مقدم منتقل کرده بود بخش زیادی از حمله نیروهای ناتو و اوکراین به روسیه را به ضعف نظامی مناطق مرزی یاد شده می  روح اله مدبر گفت: طی چند ماه گذشته ماهواره های ناتو اقدام به شناسایی چند محور در حوزه های زمینی و مرزی روسیه کردند تا در این واکاوی ها و شناسایی ها بتوانند از ضعف های طبیعی استحکامات روسیه و عدم پشتیبانی از برخی مناطق برای حمله بهره برداری کنند. مدبر تصریح نمود: این موضوع سبب شد نیروهای ناتو، اوکراین و نیروهای خارجی و لژیونر جدا شده از گرجستان و بخش هایی از کهنه سربازان آمریکایی، بریتانیایی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی و بخشی از مزدوران اجیر شده کشورهای دیگر که برخی از آنها جدایی طلبانی هستند که درداخل اروپای شرقی حتی لتونی و استونی وارد جنگ با روسیه شده اند، سازماندهی و تحت آموزش کامل و دقیق قرار گرفته اند.
روح اله مدبر گفت: با اینکه غربی ها و غرب گرایان در خصوص حمله اوکراین به روسیه بسیار تبلیغ کردند اما واقعیت این است که عمق پیشروی کمتر از 25 کیلومتر بوده تا به نزدیکی شهر سودژا که مرکز مدیریت و تقسیم شبکه گاز روسیه به شمار می رود و روسیه به سرعت مواضع خود را مستحکم کرده است.
وی در این باره افزود: شبکه گازی که از سودژا وارد اروپای شرقی می شود طی روزها و هفته های گذشته از سوی اوکراین مسدود شده بود تا گاز در اختیار مجارستان و اسلواکی قرار نگیرد.
روح اله مدبر گفت: تهاجم اوکراین به منطقه روسک خط انتقال گاز از روسیه به اتحادیه اروپا را تهدید میکند. با توجه به اینکه اروپا به شدت وابسته به تامین گاز از روسیه است؛ ناتو با حمله به منطقه مرزی روسیه اقدام خطرناکی صورت داده است.
کارشناس سیاست خارجی گفت: تبلیغات و تعابیر تخیلی که رسانه های غربی بیان در خصوص پیشروی و حمله اوکراین به روسیه بیان می کنند بسیار کوتاه و مقطعی است چرا که فدراسیون روسیه به سرعت مانع پیشروی نیروهای اوکراین و حامیان غربی این کشور شد. وی در پایان گفت و گو تصریح نمود: روسیه به سرعت توانست مواضع خود در محورهای یاد شده را تحکیم کند. آنچه در این موضوع قابل توجه است نیروهای زلنسکی بدون حضور نیروهای غربی و پشتوانه اطلاعاتی به هیچ وجه نمی توانستند وارد این عملیات شوند، پس می توان نتیجه گرفت آمریکا و ناتو نقش مهمی در تجاوز به روسیه داشته اند لذا رو در روی روسیه قرار گرفته اند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه