روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد - شماره 4653

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بهینه سازی مصرف برق در برنامه هفتم دنبال می‌شود

  نماینده مردم سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی با استفاده از مواد قانونی برنامه هفتم توسعه پیگیری می‌شود، افزود: بالا رفتن دمای هوا به افزایش تصاعدی مصرف برق در کشور منجر شده است.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، فرهاد شهرکی در خصوص چالش‌های پیش روی صنعت برق در فصل گرم سال جاری گفت: در فصل گرم سال جاری شاهد افزایش شدید دمای هوا در اکثر نقاط کشور هستیم که همین موضوع در افزایش تصاعدی مصرف برق مؤثر است.
وی با بیان اینکه ماندگاری و گستردگی جغرافیایی افزایش دما فشار زیادی را به شبکه سراسری برق وارد می‌کند، اضافه کرد: یکی از راهکار‌های اصلی حفظ پایداری شبکه در شرایطی که میزان تقاضا نسبت به ظرفیت تولید به شدت افزایش پیدا می‌کند، پیگیری موضوع بهینه‌سازی مصرف برق و در کنار آن مشارکت مردم در طرح‌های مدیریت مصرف است.
نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در همین رابطه اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه تمهیدات بسیار خوبی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه در حوزه برق دیده شده است که مجلس دوازدهم تلاش می‌کند با پیگیری این موضوع به رفع ناترازی میان تولید و مصرف برق کمک کند.
استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان با ابراز رضایت از طرح اعطای پاداش صرفه‌جویی به مشترکان کم مصرف اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق، اعطای پاداش صرفه‌جویی و جوایز ارزنده به مشترکان کم مصرف است که با استقبال خوب مشترکان رو به رو شده و نقش مؤثری در کاهش مصرف برق کشور دارد.
این عضو کمیسیون انرژی با انتقاد از برخی عادت‌های نادرست مشترکان پرمصرف در مصرف برق بیان کرد: برخی مشترکان پرمصرف به واسطه عادت‌های نادرست مانند نصب پرده‌های زخیم و عدم استفاده از روشنایی طبیعی، استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار و عدم رعایت دمای آسایش میزان مصرف برق سراسری را افزایش می‌دهند که لازم است با استفاده از ابزرا‌های قانونی نسبت به اصلاح رفتار اینگونه افراد اقدام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه