روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد - شماره 4652

سرپرست گروه رالی جاده ابریشم:

با وجود پرهیزها باز هم به ایران سفر کردیم


  سرپرست رالی تور گردشگری جاده ابریشم گفت: با وجود توصیه برخی اطرافیان برای حذر کردن از سفر به ایران بازهم سفر به این کشور را در برنامه خود قرار دادیم.
این رالی پنجشنبه ۱۸ مرداد ١۴٠٣ از طریق گذرگاه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی وارد ایران شد و عصر جمعه ۱۹ مردادماه پس از عبور از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و البرز وارد تهران شد و از موزه خودروهای تاریخی بازدید کرد.
نادر سرین، برنامه‌ساز ترکیه‌ای مقیم آلمان که سرپرستی این گروه را برعهده دارد، با بیان اینکه برای پنجمین بار است که به ایران سفر می‌کند گفت: با توجه به تجربه خوب سال گذشته در رالی تور جاده ابریشم و سفر به ایران، امسال نیز با وجود توصیه برخی از اطرافیان درباره حذر کردن از سفر به ایران با اطمینانی که به میزبانی مطلوب ایرانیان داشتیم، باز هم این کشور را در برنامه سفر خود جای دادیم.
او از مردم ایران به عنوان ملتی مهمان‌نواز و مهربان یاد کرد و افزود: متأسفانه در اروپا و برخی کشورها شناخت خوب و مناسبی از ایران و مردم آن وجود ندارد و نگاه بیشتر ملت‌ها به ایرانیان بر اساس تصاویر نادرستی است که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود. بنابراین لازم است اقدامات فرهنگی و گردشگری بیشتری برای معرفی این کشور که پیشینه‌ای چند هزار ساله دارد، انجام شود.
سرین هدف از طراحی و اجرای این دوره از رالی تورها را آشنایی بیشتر با تاریخچه و جاذبه‌های مسیر جاده ابریشم و همچنین ایجاد صلح، دوستی و وحدت میان ملت‌ها و دولت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به اوضاع کنونی جهان، تشویق کشورها به صلح و دوستی و برادری امری مهم و سازنده است.
دیگر شرکت‌کنندگان در این رالی، مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم ایران، خوراک و غذاهای لذیذ و همچنین محصولاتی همچون زعفران و پسته را از ویژگی‌های منحصر به فرد ایران دانستند.
در این رویداد بین‌المللی که سه‌شنبه گذشته از شهر استانبول ترکیه آغاز شده است، ۲۳ نفر از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و آلمان با ۱۰ دستگاه خودرو کلاسیک شرکت کرده‌اند.
این گروه پس از تهران راهی استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شده و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مسیر عبورشان بازدید خواهند کرد.
شرکت‌کنندگان در این رالی بین‌المللی پس از پنج روز اقامت و پیمایش در ایران، ٢٢ مرداد از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی، ایران را به مقصد کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و مغولستان ترک می‌کنند. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای دومین سال پیاپی تسهیل سفر، تسریع در تردد و پشتیبانی فنی و امدادی از این رالی تور و گردشگران را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه