روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد - شماره 4652

معنای جنایت اسرائیل علیه بشریت به روایت آمار


  پس از ۱۰ ماه جنگ و بمباران مداوم غزه، آمارهای وحشتناکی از این جنگ منتشر شده است. آمارهایی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مشغول یک نسل کشی تمام عیار است.
 پس از ۱۰ ماه جنگ و بمباران مداوم غزه، آمارهای وحشتناکی از این جنگ منتشر شده است. آمارهایی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مشغول یک نسل کشی تمام عیار است. روز چهارشنبه نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته دو قتل عام دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۲۴ فلسطین شهید و ۱۱۰ نفر نیز زخمی شدند. با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به حدود ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۰ هزار نفر افزایش یافت. از سوی دیگر هنوز هزاران نفر در نوار غزه زیر آوار مانده یا مفقود و در کوچه و خیابان‌ها افتاده‌اند و نیروهای امدادی تاکنون موفق به خارج ساختن و انتقال آن‌ها به بیمارستان نشدند. در عین حال، آمار جنایت صهیونیست‌ در کرانه باختری نیز طی ۱۰ ماه گذشته قابل توجه است و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته ۶۲۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند. ۱۴۵ نفر از شهدای کرانه باختری در ۱۰ ماه گذشته کودک و ۹ نفر نیز زن هستند.
جنایت علیه بشریت در غزه به روایت آمار:(تا روز چهارشنبه، ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳)
۳۹۶۷۷ نفر: آمار کل شهدای غزه
۱۵۰۰۰ نفر: آمار شهدای کودک
۸۶ درصد: آمار مناطق سراسری غزه تحت تخلیه اجباری
۷۰ درصد: آمار زن و کودکان در میان قربانیان
۹۱۰۰۰ نفر: آمار زخمی ها
۱۰۰۰۰ نفر: ناپدید شده در زیر آوار
۶ درصد: جمعیت شهید، مجروح یا مفقود شده در غزه
۶۰ درصد: ساختمان های مسکونی تخریب شده
۸۰ درصد: تأسیسات تجاری آسیب دیده یا تخریب شده
۵۷ درصد: زمین های زراعی تخریب شده
۸۸ درصد: مدارس آسیب دیده
۶۵۰۰۰۰ نفر: دانش آموزان از کلاس مانده
دیروز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۹ هزار و ۷۹۰ نفر رسیده است.
به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۹ هزار و ۷۹۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.
همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۹۱ هزار و ۷۰۲ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۳ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است.
همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهادت ۴۰ و زخمی‌شدن ۱۴۰ نفر را در پی داشته است.
وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.
به گزارش وبگاه فلسطین الیوم، سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد که اجساد بسیاری از شهدای بمباران مدرسه تابعین در شهر غزه متلاشی شده و غیر قابل شناسایی است.
این سازمان اشاره کرد که وضعیت بسیاری از مجروحان این حمله وخیم است.
سازمان امداد و نجات غزه تاکید کرد که در این جنایت چندین خانواده به کلی قتل عام شدند.
این سازمان بیان کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی از ابتدای ماه آگوست، هفت مدرسه را که آوارگان فلسطینی در آن اسکان داده شده بودند، بمباران کرده است.


کنعانی: جنایت مدرسه تابعین غزه، نمونه آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است
 سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح دیروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی شد، شدیدا محکوم کرد.
ناصرکنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست. کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان، به‌ویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.  سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع‌شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی‌حد و حصر این رژیم کودک‌کُش شد. کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل  تاکید کرد: کشورها و سازمان‌های بین‌المللی،  به‌ویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات  رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب  جنایات و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو کنند.

«طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور»
به تأیید شورای نگهبان رسید
 عضو حقوقدان سخنگوی شورای نگهبانی از تأیید ««طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور» از سوی اعضای این شورا خبر داد. هادی طحان‌نظیف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور» که در مراحل قبل با ایرادات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات از سوی مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد در ‎شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شمخانی:
مقدمات تنبیه شدید رژیمی
که جز زبان زور نمی‌فهمد فراهم شده است
 مشاور سیاسی رهبر انقلاب نوشت: فرایندهای حقوقی، دیپلماتیک و رسانه‌ای طی‌شده، مقدمات تنبیه شدید رژیمی که جز زبان زور نمی‌فهمد را فراهم کرده‌ است.
علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بمباران مدرسه تابعین در غزه در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:
تنها هدف رژیم اسرائیل در کشتار نمازگزاران مدرسه تابعین در غزه و ترور شهید هنیه در ایران جنگ‌طلبی و به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس است. فرایندهای حقوقی، دیپلماتیک و رسانه‌ای طی‌شده، مقدمات تنبیه شدید رژیمی که جز زبان زور نمی‌فهمد را فراهم کرده‌ است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد
عرضه دارو در روزهای آینده بهبود خواهد یافت
  معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری از رفع مشکل نقدینگی تامین مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و واردات دارو در پی دستور رئیس‌جمهور خبر داد.
محمدجعفر قائم‌پناه با اعلام این خبر افزود: حسب دستور رئیس‌جمهور محترم به معاونت اجرایی درخصوص پیگیری مشکلات عرضه دارو با توجه به محدودیت‌هایی که در تامین مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و واردات دارو به‌دلیل مشکلات نقدینگی به‌وجود آمده بود، براساس هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی، تصمیمات و اقدامات لازم اتخاذ و مسئله نقدینگی با سازوکارهای خاص توسط بانک مرکزی تسهیل شد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری تأکید کرد: بدین‌ترتیب روند تأمین و عرضه دارو در روزهای آینده بهبود و مردم عزیز و شریف کشور ایران نگران موضوع تأمین و عرضه دارو نباشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه