روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد - شماره 4652

انتصاب محمد اسلامی، حسین افشین ، سعید اوحدی و زهرا بهروز آذر

رئیس‌جمهور در احکامی 4معاون جدید خود را منصوب کرد


رئیس‌جمهور در احکامی محمد اسلامی، حسین افشین ، سعید اوحدی و زهرا بهروز آذر را به‌ترتیب به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور منصوب کرد.
اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی
مسعود پزشکیان ابتدا در حکمی محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم را مجددا به سمت «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد.
پزشکیان در حکم انتصاب «محمد اسلامی» به ریاست سازمان انرژی اتمی تصریح کرده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. محمد اسلامی متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که ریاست سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.
افشین؛ معاون علمی رئیس‌جمهور
در ادامه رئیس‌جمهور با صدور حکمی دکتر حسین افشین را با توجه به‌مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریت و سوابق اجرایی به سمت «معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور» منصوب کرد. مسعود پزشکیان در حکم انتصاب «حسین افشین» به‌عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تصریح کرده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. حسین افشین متولد 1359، دارای دکتری مهندسی مکانیک و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. ریاست پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط‌زیست دانشگاه صنعتی شریف، معاونت زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و قائم‌مقامی معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ازجمله سوابق اجرایی وی است.
اوحدی؛ رئیس بنیاد شهید
همچنین دیروز مسعود پزشکیان در حکمی مهندس سعید اوحدی را به‌سمت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.
رئیس‌جمهور در حکم انتصاب سعید اوحدی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. سعید اوحدی، متولد 1335 و مهندس عمران است. معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دوازدهم، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و معاون و نماینده تام‌الاختیار نماینده ولی فقیه در امور آزادگان ازجمله سوابق اجرایی اوحدی است.
بهروز آذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور
با حکم مسعود پزشکیان، زهرا بهروز آذر به سمت معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور منصوب شد.
 بهروز آذر پیش از این و دوره شهرداری حناچی مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران بود و در انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ نیز در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشت.
  او همچنین تجربه کار در نهادهای مدنی حوزه زنان را دارد و و پژوهشگر حوزه کارآفرینی اجتماعی است و در این حوزه تالیفات و پژوهش‌های مختلفی را انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه