روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد - شماره 4652

واکنش عارف به درآغوش گرفتن دو ورزشکار ایرانی

ان شاءالله شاهد مهاجرت معکوس جوانانمان باشیم


 معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه معاونان امور مجلس دولت‌های سیزدهم و چهاردهم که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: به ورزشکاران عزیز کشورمان تبریک می‌گویم که در المپیک در دو صحنه پیروز شدند یکی صحنه رقابت بود که در خیلی از موارد ما برای نخستین بار به این پیروزی رسیده بودیم.
محمدرضا عارف در ادامه با بیان اینکه فراتر از آن در صحنه اخلاق بود که آدم احساس غرور می‌کرد، تصریح کرد: انسان وقتی رفتار و کردار ورزشکاران را نسبت به جوانان هموطن خود می‌دید، جوانانی که به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتند که حق هر فرد است، پیام این جوانان این بود که مام وطن آمادگی کامل برای پذیرش فرزندان خود را دارد؛ انشاءالله شاهد مهاجرت معکوس باشیم؛ جوانان برجسته و زبده و هموطنان عزیز که به هر دلیل مهاجرت کردند، افتخار خدمتگزاری آنها در داخل کشور را پیدا می‌کنیم.
دولت‌ها باید حق ارائه طرح مجلس را به رسمیت بشناسند
عارف بیان کرد: همه ما باید در یک فضایی رفاقتی برای تعالی و پیشرفت کشور که مبنای آن قانون است، جلو برویم. در همه مجالس دنیا، تعدادی لایحه در دستور کار قرار می‌گیرد که روند دقیق کارشناسی دارد. معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دستگاهی که نیاز به حکم یا اختیاری دارد، ایده خود را مطرح می‌کند تا دولت آن را تبدیل به لایحه کرده و تقدیم مجلس کند. قانون اساسی نیز به نمایندگان اجازه ارائه طرح داده است. همه دولت‌ها باید این حق را به رسمیت بشناسند.
عارف تصریح کرد: نگاهی که به معاونت امور مجلس داریم این است که این معاونت پل ارتباطی بین دو قوه مهم مجریه و مقننه است. هر قدر این ارتباط قوی‌تر، صمیمانه‌تر، جدی‌تر و کارشناسانه‌تر باشد دستاوردهای بیشتری برای کشور دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: رویکرد دولت چهاردهم با توجه به تجربه ارزنده پزشکیان در مجلس و همچنین افتخار نمایندگی من برای یک دوره حضور در مجلس، این است که در فضای صمیمانه و برادرانه و با قبول اینکه یک هدف، یک مسئولیت و یک کار داریم و آن اجرای قانون به‌طور کلی و به‌طور خاص اجرای برنامه هفتم به‌عنوان میثاق ملی است. اینکه آیا احکامی از برنامه هفتم باید اصلاح شود یا خیر، یک بحث فنی و کارشناسی است؛ قوانین را وحی منزل نمی‌دانیم اما اجرای قانون را یک اصل می‌دانیم.
وی گفت: امروز مهم‌ترین محور تعامل ما با مجلس، اجرای قانون برنامه هفتم در کنار قوانین دیگر است آن هم با احکام فراوان و سمت و سوی بسیاری که قانون برنامه هفتم دارد.اینکه آیا اهداف مذکور در برنامه هفتم دست‌یافتنی است یا باید اصلاح شود، بحث امروز نیست.
عارف تصریح کرد: راهبرد دولت این است که امروز تمام آیین‌نامه‌ها و مقرراتی که به‌عهده دولت گذاشته شده با اولویت تهیه شود. اینکه آیا اهداف مذکور در برنامه هفتم دست یافتنی است یا باید اصلاح شود، بحث امروز نیست.
دبیری: لیست وزرای پیشنهادی فراجناحی است
شهرام دبیری در مراسم معارفه خود به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و تودیع سید محمود حسینی‌پور سرپرست معاونت پارلمانی دولت سیزدهم اظهار کرد: وظیفه معاونت پارلمانی وظیفه خیلی سنگین و حساسی است که باید بتواند تعامل میان دو ارکان نظام یعنی قوه مجریه و مقننه را برقرار کند. مجلس از ارکان بسیار مهم نظام است و نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند که از مردم رای گرفتند تا این‌که ضمن وضع قوانین و نظارت بر قوانین پیگیر کارها و مشکلات مردم باشند و باید برای این موضوع اهمیت خاصی قائل شویم. وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به من بسیار تاکید کردند که حتما باید سعی کنیم ارتباط سازنده و تعامل و همدلی خیلی خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشیم. آقای پزشکیان فرزند مجلس است و آقای عارف هم در مجلس و هم در دولت فعالیت داشتند و بر امور مجلس و دولت اشراف دارند. همه باید تلاش کنند که تعامل خوبی بین مجلس و دولت در زمینه رای اعتماد و در مراحل بعد در زمینه تهیه و ارائه لایحه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور تلاش کرد که به صورت فراجناحی کابینه را تهیه کند و در این مسیر از نظرات جناح‌های سیاسی مختلف استفاده کرده است و امیدوارم نمایندگان مجلس  شورای اسلامی، رویکرد مثبت به لیست وزرای پیشنهادی داشته و حمایت جدی از کابینه داشته باشند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در این دوره چهارساله می‌خواهیم با هم کار کنیم. دولت و مجلس در ابتدای شکل‌گیری قرار دارند و از این لحاظ جوان است و باید 4 سال با هم کار کنند. تلاش می‌کنیم در تمام مراحل در کنار نمایندگان مجلس باشیم و نمایندگان را روی چشم خود نگه می‌داریم. من هم فردی جناحی نیستم و از تمامی نیروهایی که علاقه‌مند به کمک به دولت و مجلس هستند و توان دارند، دعوت به همکاری می‌کنم. نگاه جناحی و سیاسی نداریم و مبنای کار ما فقط خدمت به مردم است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه