روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

بازیگر «پایتخت»:

بازی در تلویزیون یا شبکه خانگی برایم فرقی ندارد


  عاطفه باقری بازیگر تلویزیون با اشاره به اهمیت کیفیت آثار بیان کرد که برای یک بازیگر کار در مدیوم تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی فرقی ندارد.
عاطفه باقری بازیگر تلویزیون درباره اقبال مخاطبان به شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون بیان کرد: عموماً نقش‌هایی که در کارنامه کوچک خود دارم و بازی کردم در تلویزیون بود و آن ها را بسیار دوست دارم. نمی‌توانم نسبت به جایی که از آن متولد شده‌ام بی‌تفاوت باشم چرا که فکر می‌کنم مخاطب زیادی همراهش دارد و شما می‌توانید برای تعداد بیشتری از افراد با سلیقه‌های متفاوت حرف بزنید، اما باید بپذیریم که مخاطبان تلویزیون نسبت به گذشته کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در واقع با گسترش فعالیت شبکه نمایش خانگی و کاهش کیفیت سریال‌های تلویزیون، صدا و سیما تا حدودی مخاطبان خود را از دست داد.
بازیگر فیلم سینمایی «پسر تهرونی» ادامه داد: اوایل دهه نود در تلویزیون با تولید سریال‌هایی چون «پایتخت»، «وضعیت سفید»، «دزد و پلیس»، «ستایش»، «ساختمان پزشکان» و … که با استقبال و جذب انبوه مخاطبان روبه‌رو شد، بازیگران کارهای موفقی بازی و محبوبیت بیشتری بین مردم کسب کردند.
باقری ادامه داد: اما به مرور با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی در نیمه دوم دهه نود و پدید آمدن اپلیکشن‌های متعدد، دیدن فیلم و دسترسی به تعداد نامحدودی سریال جدید و متنوع به آسانی فراهم شد. همچنین آمدن کرونا و رونق اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی و دیدنشان با هزینه کم در پلتفرم‌های نمایش خانگی کم کم مخاطبان را به سمت این رسانه جدید سوق داد.
بازیگر سریال «نون.خ» یادآور شد: اواخر سال ٩٨ کرونا آمد. خیابان‌ها خلوت، سینما و تئاتر تعطیل شد و فیلم‌های سینمایی به ناچار اکران آنلاین شدند و متاسفانه حتی هزینه‌های ساخت فیلم‌ها هم در نیامد. از این زمان به بعد سینما برای بازگشت سرمایه و ادامه چرخه و حیاتش به نظر می‌رسید نیاز به یک رسانه جدید داشت. حالا هم شبکه نمایش خانگی که پیش از این فعالیت کرده بود توانست رشد کند و سازندگان بخش خصوصی با بودجه بیشتر و تنوع فیلمنامه ها شروع به ساخت سریال با بازیگران سینما که کمتر در سریال‌ها حضور داشتند، کردند و آثار به روزی که با ذائقه مخاطب همراه بود، ساخته شد.
باقری با بیان اینکه بدون شک برای بازیگر فیلمنامه حرف اول را می‌زند، تاکید کرد: وقتی برای بازیگر انتخاب های متعدد با دستمزد معقول وجود دارد که در آن می‌تواند نقش‌های متفاوت‌تری را که تا به‌حال ایفا نکرده، خلق کند و دستمزدش را دریافت کند، برایش مدیوم فرقی ندارد؛ اینکه در تلویزیون یا پلتفرم باشد تفاوتی نمی کند و فقط تلاش خود را می‌کند تا بهترین خود را ارائه دهد.
بازیگر فیلم سینمایی «کاتیوشا» با اشاره به توجه برخی کارگردانان به بازیگران غیرچهره اظهار کرد: کارگردان‌هایی چون همایون اسعدیان، سعید آقاخانی، مازیار میری، برداران محمودی و … که آثارشان فیلمنامه محور هستند، با معرفی و اعتماد به بازیگران غیرچهره در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی ریسک کرده و کار شریف می‌سازند و اتفاقاً با استقبال عموم مردم نیز همراه می‌شوند.
وی اضافه کرد: امروزه فکر می‌کنم نبض کارگردانان، بازیگران و تماشاگران در قلم نویسنده و عمل تهیه کنندگان است، در نتیجه برگ برنده در ساخت اثر، تعریف قصه‌های بکر و همچنین ایجاد سرمایه گذاری درست چه با بازیگر چهره و چه بازیگر غیرچهره است که موجب تولید اثری باکیفیت می‌شود. باقری در پایان درباره تمایل مردم به مدیوم‌ها گفت: معتقدم برای مردم فرقی ندارد که کار در تلویزیون یا پلتفرم باشد آنها قصه خوب با بازی بی نقص و کارگردانی درست را پیدا و قطعاً در هر کجا که نمایش داده شود، دنبال خواهند کرد.
عاطفه باقری که اولین تجربه حضورش در سن پنج سالگی و در برنامه تلویزیونی «شهرک الفبا» به کارگردانی فردوس حاجیان بود، در سال ۱۳۸۶ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پسر تهرونی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار نخستین تجربه حرفه‌ای خود را در هنر بازیگری به ثبت رساند. حضور در سریال «پایتخت» در فصل چهارم، پنجم و ششم، فصل چهارم سریال «نون.خ» و سریال‌های دیگری چون «بیمار استاندارد»، «خروس» و «خداحافظ بچه» و نیز آثار سینمایی چون «پایانی برای شروع»، «دنیای پرامید» و «کاتیوشا» بخشی از کارنامه عاطفه باقری در مقام بازیگر است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه