روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

بیژن امکانیان بازیگر سریالی درباره فساد در فوتبال


  بیژن امکانیان بازیگر سریال «بوقچی» که روایتی از فساد در فوتبال دارد، قرار است نقش مدیر یک باشگاه فوتبال را ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی سریال، بیژن امکانیان بازیگر سریال «بوقچی» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسن حبیب زاده شد.
این سریال به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسن حبیب زاده داستانی متفاوت از یک ماجرای پرحاشیه فوتبالی در سال‌های اخیر را روایت می‌کند.
بیژن امکانیان در این سریال نقش ارسلان موفق مدیر باشگاه فوتبال و مدیرعامل کارخانه چیت دانه را ایفا می‌کند.
«بوقچی» محصول مرکز سریال سازمان سینمایی سوره است که در باشگاه فیلم سوره تهیه و تولید می‌شود.

بازگشت «میان ستاره‌ای» به سینما
 فیلم «میان ستاره‌ای» کریستوفر نولان به مناسبت دهمین سالگرد ساخت با کمی تاخیر دوباره به سینماها بازمی‌گردد.
این فیلم محصول کمپانی پارامونت پیکچرز قرار بود در ۲۷ سپتامبر بار دیگر اکران شود، اما تقریبا با دو ماه تاخیر و از ۶ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.
 «میان ستاره‌ای» (Interstellar) ساخته معروف کریستوفر نولان در نسخه‌های ۷۰ میلی‌متری Imax و همچنین دیجیتال نمایش داده می‌شود. به گفته افراد آگاه، تاریخ اکران در سینما برای هماهنگی با نمایش مجدد این فیلم در سامانه‌های نمایش آنلاین تغییر داده شد. کمپانی برادران وارنر که یکی از تهیه کنندگان این فیلم است، در حال همکاری با پارامونت برای نمایش مجدد این فیلم است.
 «میان ستاره‌ای» در ۵ نوامبر ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و فروش چشمگیر ۷۳۱ میلیون دلار در گیشه جهانی داشت. متیو مک‌کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین و مت دیمون در این فیلم بازی می‌کنند که در آینده‌ای ضدآرمانشهری اتفاق می‌افتد که در آن گروهی از فضانوردان باید به دوردست‌های فضا سفر کنند تا سیاره‌ای جدید برای استعمار بشر پیدا کنند. این فیلم نامزد پنج جایزه اسکار و برنده بهترین جلوه های بصری شد.
به گزارش ورایتی، «میان‌ستاره‌ای» به طور کلی با استقبال مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد. بسیاری از نقدها، فیلم را به دلیل جلوه‌های بصری برجسته، رویکرد علمی دقیق، و داستان احساسی آن تحسین کردند. با این حال، برخی نیز به پیچیدگی‌های داستان و زمان طولانی فیلم اشاره کرده و آن را برای برخی از تماشاگران چالش‌برانگیز دانستند.فیلم میان‌ستاره‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه اخیر شناخته می‌شود و در میان طرفداران نولان و سینمای علمی-تخیلی جایگاه ویژه‌ای دارد.
نولان مدتهاست که از طرفداران فیلم و همچنین فناوری ایمکس بوده است. او برای «اوپنهایمر» که پرفروش فیلم خود درباره ساخت بمب اتمی است از تماشاگران خواست تا فیلم را در سینماهای imax تماشا کنند،
کریستوفر نولان، سازنده سه گانه «شوالیه تاریکی»، «آغاز»  و «تنت» یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین کارگردانان معاصر در سینمای جهان است. او در ۳۰ جولای ۱۹۷۰ در لندن، انگلستان متولد شد و به دلیل سبک خاص و پیچیده‌ی روایت‌هایش شناخته می‌شود.
نولان امسال نخستین اسکار کارنامه خود را برای کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم «اپنهایمر» به خانه برد.

«بیگانه» جدید آماده اکران؛
ریدلی اسکات از مشاوره گرفتن
 و توصیه کردن متنفر است
  ریدلی اسکات می‌گوید نیازی به مشاوره ندارد و برای کارگردانی «بیگانه: رومولوس» در کار کارگردان مداخله نکرده است.
به گزارش ورایتی، ریدلی اسکات که کارگردانی «پرومته» در سال ۲۰۱۲ و «بیگانه: پیمان» در سال ۲۰۱۷ را برعهده داشت، برای ساخت «بیگانه: رومولوس» فیلم سوم این مجموعه صندلی کارگردانی را به فده آلوارز کارگردان «مردگان شیطانی» واگذار کرد. اما اسکات به عنوان تهیه کننده اصلی این پروژه باقی ماند و برای ساخته شدن آن رابطه نزدیکی با آلوارز داشت. وی به تازگی به لس‌آنجلس تایمز گفت که پیش‌نویس اول فیلمنامه آلوارز مثل بیشتر فیلم‌نامه‌ها طولانی بود و آن ۲ با هم کار کردند تا آن را مناسب ساخت کنند.
اسکات در مصاحبه خود گفت: خطری که برای همه فرنچایزها وجود دارد این است که می‌میرند مگر اینکه کسی ناگهان تصمیم بگیرد با توپ به زمین بدود. فده موجی از انرژی است و من عقب نشینی کردم و به او اجازه دادم این کار را انجام دهد.
آلوارز هر بار که نقطه عطفی در ساخت «بیگانه: رومولوس» ایجاد می‌شد، با اسکات تماس می‌گرفت، اما اسکات در مورد دخالت نکردن در کار کارگردان جدید مصمم بود و به گفته خودش تنها چیزی که وقتی کارگردانی می‌کند از آن متنفر است، شنیدن توصیه‌های همیشگی است. اسکات گفت: سخت است که هر کسی به شما نصیحت کند، آخرین چیزی که در یک نقطه خاص می‌خواهید نصیحت است. من نیازی به مشاوره ندارم. اگر روی شمشیر خودم بیفتم و غرق خون شوم، می‌گویم تقصیر خودم بود.
آلوارز در سخنرانی سال پیش خود در نشست انجمن کارگردان‌های لاتین گفت که باید آخرین قطعه فیلم «بیگانه: رومولوس» را برای اسکات می‌فرستاد و از این کار به عنوان یک فرآیند فوق‌العاده پرتنش یاد کرد.
وی بیان کرد: می‌خواستم او قبل از هر کس دیگری آن را ببیند. همه به من گوشزد کردند که ریدلی واقعاً سرسخت است. او در «بلید رانر ۲۰۴۹» که به نظر من یک شاهکار بود، واقعاً سرسخت بود و واقعاً با ساخت آن مشکل داشت زیرا کار او بود.
این کارگردان درباره شنیدن واکنش اسکات به فیلم گفت: حتی اگر او نمی‌خواست، من باید آنجا می‌رفتم و پشت میز می‌نشستم و به او نگاه می‌کردم تا حتی اگر قرار بود بگوید «میراث من را نابود کردی»، این را مستقیم از او می‌شنیدم و در چشم او می‌دیدم. نه اینکه ایمیلی دریافت کنم که در آن نوشته شده باشد «ریدلی می‌گوید …»، اما او وارد اتاق شد و گفت: فده، چه می‌توانم بگویم؟ خیلی عالی است … یکی از بهترین تعریف‌هایی او این بود «دیالوگ‌ها عالی است. مگر تو نویسنده هستی؟»
«بیگانه: رومولوس» قرار است ۱۶ آگوست اکران شود. این فیلم یک فیلم ترسناک و علمی تخیلی به کارگردانی فده آلوارز و نویسندگی مشترک آلوارز و رودو سایاگس است که به عنوان قسمت هفتم و نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «بیگانه» محسوب می‌شود. در این فیلم کیلی اسپینی، ایزابلا مونر، دیوید جانسون، آرچی رنو، اسپایک فیرن و آیلین وو به ایفای نقش پرداخته‌اند. چهار فیلم اصلی بیگانه شامل «بیگانه» به کارگردانی ریدلی اسکات محصول سال ۱۹۷۹، «بیگانه‌ها» به کارگردانی جیمز کامرون محصول سال ۱۹۸۶، «بیگانه ۳» به کارگردانی دیوید فینچر محصول سال ۱۹۹۲ و «بیگانه: رستاخیز» به کارگردانی ژان-پیر ژونه محصول سال ۱۹۹۷ است. فیلم بعدی اسکات در مقام کارگردان «گلادیاتور ۲» است که انتظار زیادی برای آن وجود دارد و ۲۲ نوامبر توسط پارامونت در سینماها اکران می‌شود.

«کیت وینزلت» از زوریخ جایزه دستاورد می گیرد
  «کیت وینزلت» بازیگر انگلیسی برنده اسکار با دریافت جایزه نماد طلایی جشنواره فیلم زوریخ مورد تقدیر قرار میگیرد.
کیت وینزلت قرار است در جشنواره فیلم زوریخ که از ۳ تا ۱۳ اکتبر (۱۲ تا ۲۲ مهرماه) در کشور سوئیس برگزار می شود مورد تقدیر قرار گیرد و جایزه نماد طلایی جشنواره را پیش از نمایش جدیدترین فیلمش با عنوان «لی» دریافت کند.
وینزلت در فیلم «لی» در نقش عکاس جنگ لی میلر ایفای نقش می کند و همچنین به عنوان یکی از تهیه کنندگان این فیلم حضور داشته است. آنتونی پنروز، پسر لی میلر و کیت سولومون، تهیه کننده مشترک فیلم نیز در این نمایش در جشنواره زوریخ حضور خواهند داشت. این فیلم به کارگردانی الن کوراس، داستان میلر را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار مجله بریتانیایی «وُگ» نامی برای خود دست و پا کرد. وینزلت در این فیلم  نقش یکی از مهم ترین عکاسان زن جنگی قرن بیستم در ماموریت خود برای فاش کردن حقایق پنهان رایش سوم را ایفا می کند.
به گزارش ورایتی، کیت وینزلت در فیلم «لی» در کنار اندی سمبرگ، آندریا رایزبورو، الکساندر اسکارسگارد، جاش اوکانر و ماریون کوتیار بازی مقابل دوربین رفته است.
کریستین یونگن، مدیر هنری جشنواره فیلم زوریخ، گفت: «کیت وینزلت نماد واقعی سینماست و با تطبیق پذیری اش در فیلم های پرفروش استودیویی بزرگ و همچنین تولیدات مستقل کوچک، می درخشد. انتخاب چند وجهی نقش‌ها و کار طولانی‌اش در هالیوود او را در بین مخاطبان نسل‌های مختلف محبوب می‌کند».  فعالیت حرفه ای وینزلت در سال ۱۹۹۴ و در سن ۱۱ سالگی با بازی چشمگیر او در فیلم «موجودات آسمانی» ساخته پیتر جکسون آغاز شد. در سال ۱۹۹۵، او نقش ماریان داشوود را در «عقل و احساس» بازی کرد که برای آن نخستین نامزدی اسکار را دریافت کرد. وی در سن ۲۲ سالگی به موفقیت بزرگی دست یافت و برای دومین بار برای بازی تکان دهنده اش در نقش رُز در فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون (۱۹۹۷) نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او بار دیگر برای فیلم‌های «آرییس» (۲۰۰۱)، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (۲۰۰۴)، «کودکان کوچک» (۲۰۰۶) و «استیو جابز» (۲۰۱۵) نامزد اسکار شد و در نهایت برای بازی در نقش هانا اشمیتز در فیلم «کتابخوان» ساخته استفن دالدری (۲۰۰۸) برنده جایزه اسکار شد.
کیت وینزلت برای سریال های «میلدرد پیرس» (۲۰۱۱) و «میر اهل ایست تاون» (۲۰۲۱) هم برنده جایزه امی شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه