روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان محقق شد؛

50 میلیارد ریال صرفه‌جویی در به‌روزرسانی و تغییر سیستم كنترل 4 حلقه چاه گازی


 با به روز رسانی و تغییر سیستم کنترل سطح 4 حلقه چاه‌گازی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان علاوه بر جلوگیری از قطعی و کاهش تولید، موجب شد تا مبلغ 000ر000ر000ر50 ریال ناشی صرفه‌جویی در مصرف بودجه این شرکت حاصل شود.
سیستم کنترل سطح چاه‌های گازی مخزن ژوراسیک به دلیل قدیمی بودن و خرابی‌های مکرر موجب می‌شد در روند تولید برنامه‌ریزی شده این شرکت وقفه ایجاد گردد به همین منظور جایگزینی سیستم کنترل سطح از نیوماتیک به الکترونیک در دستور کار اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت قرار گرفت.
کارشناسان و متخصصان واحد ابزار‌دقیق‌تعمیرات‌اساسی این اداره ضمن طراحی پنل کنترل سطح الکترونیک با توجه به شرایط فرآیندی در ابتدا به شبیه سازی ،ارزیابی و بررسی نتایج حاصله پرداختند و پس از حصول اطمینان از صحت عملکرد به مونتاژ و نهایی سازی سیستم کنترل سطح جدید پرداختند.
در خاتمه و پس از صرف 1400 نفرساعت،سیستم الکترونیک کنترل سطح چاه‌های گازی با موفقیت بر روی 4 حلقه چاه گازی مخزن ژوراسیک نصب گردید و بدین ترتیب این اقدام ارزنده کارشناسان و متخصصان واحد ابزار دقیق تعمیرات‌اساسی اداره نگهداری و تعمیرات موجب شد تا مبلغ  000ر000ر000ر50 ریال در مصرف بودجه این شرکت بدلیل خودداری از برون سپاری صرفه جویی حاصل شود.

جلسه ماهیانه ایمنی،  بهداشت و محیط زیست  شرکت آغاجاری برگزار شد
 با حضور مدیر عامل، مدیران و روسای ادارات شرکت و همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  جلسه ماهیانه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست برگزار شد.
مدیر عامل شرکت آغاجاری در این نشست ضمن  تسلیت شهادت مجاهد  شهید اسماعیل هنیه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط کارکنان خصوصا همکاران عملیاتی بیان کرد: حوادث نتیجه رخداد های کوچکی است که اگر در همان ابتدا به آن توجه شود اتفاقی نخواهد افتاد .
مهندس تقی زاده ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوضه پدافند غیر عامل گفت:  بررسی و پیشگیری آتش سوزی های بالقوه  ، ایمن سازی و اصلاح شیرخانه های صادراتی، ایمن سازی خطوط لوله ، ایمن سازی جاده های دسترسی به تاسیسات و چاه ها  از مهمترین اقدامات حوزه عملیاتی است که می‌بایست بطور مستمر پیگیری شود . علفهای هرز، البسه ایمنی کارکنان، تهیه عینک آفتابی ، خرید کپسول های اتفاع حریق منازل ، جمع آوری سگ های ولگرد در کل سطح شهر و جلوگیری از نگهداری حیوانات خانگی در منازل سازمانی از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکیددر این نشست بود.
در ادامه جلسه دکتر آموزش مدیر بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری گزارشی از اقدامات حوزه بهداشت و درمان ارائه کرد که  از جمله راه اندازی دو دستگاه کیوسک نوبت دهی اینترنتی ، تجهیز پذیرش کلینیک ها با مانیتورینگ فراخوان، به کارگیری نرم افزار سلامت محور جهت نسخه نویسی الکترونیکی، تامین نیرو و تکمیل تجهیزات اتاق icu را از مهمترین اقدامات این حوضه جهت رفاه حال کارکنان برشمرد. شایان  ذکر است در این نشست دکتر حجت بهمئی دکترای حوزه پدافند غیرعامل  ضمن ارائه گزارش بررسی پدافند غیرعامل در تاسیسات شرکت آغاجاری به آموزش مهمترین حوضه های مدیریت بحران و شرایط اضطراری در صنعت نفت پرداخت. در ادامه نیز صورتجلسه ماه گذشته توسط مدیران و روسای ادارات مورد بررسی قرار گرفت.

نفت و گاز مارون میزبان نشست اضطراری مقابله با
 تب دنگی در مناطق نفتخیز جنوب
  نشست اضطراری بررسی راهکارهای مقابله با تب دنگی در گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب، با هدف ارتقاء سطح سلامت کارکنان و پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط، به میزبانی HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برگزار شد. در این نشست که توسط HSE  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وسازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، آشنایی با چرخه عمر و زندگی پشه آئدس، تطبیق آن با زیست بوم پیرامونی مناطق نفتخیز جنوب و انجام اقدامات پیشگیرانه به عنوان راهکار اصلی مقابله با تب دنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. از آنجائیکه خوشبختانه بیماری مذکور واگیری انسان به انسان ندارد، جلوگیری از تولید مثل و تکثیر پشه آئدس (که با توجه به خنک شدن هوا و آغاز فصل بارانی در استان های حوزه عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب بسیار محتمل است) به عنوان یک برنامه پیشگیرانه به HSE شرکتها ابلاغ شد. شایان ذکر است در این نشست تسهیم دستاوردهای مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با راهکارهای اثربخش مقابله با تب دنگی و ارائه کمک های لازم در بخش های آموزش و درمان نیز به عنوان بخشی از مسئولیت های اجتماعی سازمان در قبال مردم به تصویب رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه