روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

با انتخاب مودیان مالیاتی در استان؛

۷۳ پروژه ملی آذربایجان شرقی تامین اعتبار شد

   لیلا پاشائی: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: طرح نشان دار کردن مالیات در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ می دهد.
عیسی اورج زاده افزود: از آغاز اجرای این طرح در استان تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه، تعداد 147812 مؤدی در قالب فرم «تبصره ماده 100» نسبت به توافق مالیاتی اقدام کردند که 87838 مودی در طرح فوق مشارکت داشتند. اورج زاده اظهار کرد: در این راستا از میان 73 طرح و پروژه استانی در حال اجرا 67  طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان استان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تامین اعتبار شد. اورج زاده گفت: برای تامین اعتبار 73 پروژه ملی در سطح استان، در حدود 5 هزار و 621  میلیارد اعتبار نیاز بود که در حدود 4 هزار و 457  میلیارد تامین اعتبار گردید و بقیه اعتبار نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین بودجه و تکمیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها در راستای مردمی کردن اقتصاد روز چهارشنبه 4 مردادماه 1403 به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاستگذاران و مسئولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات طرح مزبور برای مودیان انگیزه بخش بوده و باعث می شود آن‌ها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.
وی گفت: مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کردند و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... انجام دادند.
وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده بودند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه