روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

بانک صادرات مالک 69 درصد سهام یک شرکت شد


  بانک صادرات در پی عرضه 69.1 درصد سهام شرکت سازه پویش، مالک این بلوک مدیریتی به ارزش 227.8 میلیارد تومان شد.
به گزارش کائنات، بانک صادرات از برنده شدن در رقابت عرضه بلوک 69.1 درصدی سهام شرکت سازه پویش با مبلغ توافقی 227.8 میلیارد تومان خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای روز های آینده شد.
بر اساس این گزارش، «وبصادر» اعلام کرد: بلوک 69.1 درصدی سهام شرکت سازه پویش (تولید کننده قطعات الکترونیکی خودرو) معادل بیش از 1.2 میلیارد سهم «خپویش» به صورت یکجا و نقد از سوی سرمایه گذاری ساختمانی عظام، حسن نجومیان و علیرضا ایروانی عرضه شد.
کارگزاری خریدار پس از برگزاری مزایده در موعد مقرر، بانک صادرات را به عنوان خریدار این بلوک در رقابت عرضه با مبلغ توافقی 227.8 میلیارد تومان معرفی کرد.

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛
امضای قرارداد ساخت بیش از ۲۹ هزار
 واحد مسکونی در بانک مسکن
  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال در شعب بانک مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه و رشد ۵۰درصدی مبلغ تسهیلات منعقده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش کائنات، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن همچنین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان قرارداد اولیه و متمم قرارداد نهضت ملی توسط بانک مسکن منعقد شده است. وی افزود: در سال ۱۴۰۳ و در اجرای سیاست های اعتباری مصوب بانک برای مشتریان گرانقدر، سقف تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند؛ برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ۱۰ میلیارد ریال، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد ریال و سایر شهرها هشت میلیارد ریال است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به سازندگان پرداخت می‌شود. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکنِ باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش‌بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش‌بنیان را بسیار پایین دانست و گفت: سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در حمایت از بکارگیری فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی طرح‌ریزی شده است. وی ادامه داد: در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

توسط موسسه اعتباری ملل صورت می پذیرد؛
پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیاردی به دارندگان حساب متصل به پایانه‌های فروش
  موسسه اعتباری ملل تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی به دارندگان حساب متصل به پایانه‌های فروشگاهی پرداخت می‌کند. به گزارش کائنات، این موسسه در راستای افزایش توان مراودات تجاری واحدهای تجاری، تولیدی وخدماتی، تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال در قالب قرارداد مرابحه و بر اساس کارکرد سه ماهه پرداخت می‌نماید اشخاصی که در موسسه اعتباری ملل دارای حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت متصل به پایانه‌های فروشگاهی باشند، از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد. همچنین برای متخصصین نیز مزایایی از قبیل افزایش امتیاز میانگین و تسهیل در وثایق و تضامین در نظر گرفته شده است. مشتریان این موسسه برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح الماس ملل به نشانی www.melalbank.ir  و یا شعب سراسر کشور مراجعه نمایند.

بیمه معلم حامی زائرین اربعین
در برابر چالش های سفر
  تاکنون بالغ بر 700 هزار نفر برای سفر اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که همه آن‌ها تحت پوشش بیمه، راهی عراق خواهند شد. به گزارش کائنات، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت تا با ارائه خدمات مطلوب زائران کربلا، حماسه حضور زائران ماندگار شود.
بیمه معلم که با تائید سازمان حج و زیارت، به عنوان تنها ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای اربعین حضور خواهد داشت، با ارائه بسته‌های بیمه‌ای متنوع آسایش خاطر زائران را تامین خواهد کرد. براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین در سال 1403، همه داوطلبان زیارت کربلای معلی باید با انتخاب یکی از سه بسته پوشش‌های بیمه‌ای که در سامانه سماح عرضه شده است، سفر معنوی خود را آغاز کنند.
این سه بسته که با احتساب هزینه ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر با حق بیمه‌های 80، 90 و 100 هزار تومانی عرضه شده است به زائران اربعین حسینی این امکان را می‌دهد که با توجه به نیاز خود، پوشش‌ها را مطالبه کنند. پوشش‌های این سه بسته بیمه‌ای به شرح زیر است:
*بسته اول :
-پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان
-غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان
-پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان
-هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
-غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان
*بسته دوم :
-پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان
-غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان
-پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان
-هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان
-غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون توما
*بسته سوم:
-پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان
-غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان
-پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان
-هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان
-غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان
اما ارائه بسته‌های بیمه به زائران اربعین حسینی، تنها خدمت بیمه معلم در این مراسم نیست. بیمه معلم با طراحی بیمه‌نامه مسئولیت ویژه موکب‌داران در برابر خادمان و مراجعان به استقبال مراسم اربعین رفته است. بیمه مسئولیت موکب‌داران با هدف جبران هزینه‌های غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث احتمالی پیرامون خادمان و مراجعه‌کنندگان مواکب ارائه شده است.از سوی دیگر، این شرکت برای دارندگان وسایل نقلیه، پوشش بیمه مسئولیت یا به عبارتی بیمه شخص ثالث با اعمال ۸۰ درصد تخفیف و پوشش بیمه بدنه با اعمال ۷۵ درصد تخفیف در مدت زمان مراسم اربعین و طی تردد در کشور عراق ارائه داده است.همچنین، موکب‌داران با خرید بسته ویژه آتش‌‎سوزی، می‌توانند موکب خود را در برابر خطراتی مانند آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار بیمه کنند.
شرکت بیمه معلم با ارائه بیمه باربری نیز محموله‌های ارسالی موکب‌داران و مراکز خدماتی در مراسم اربعین را در قبال خطراتی مانند تصادف، تصادم، آتش‌سوزی و انفجار تحت پوشش خود قرار می‌دهد.با بسیج تمامی ارگان‌ها و ارکان‌های ذی‌ربط، افزایش آمادگی و البته تنوع خدمات بیمه‌ای امسال نسبت به سال گذشته، انتظار می‌رود شاهد حضور گسترده زائران حسینی در کربلا باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه