روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

سخنگوی سازمان مالیاتی:

۹۰ درصد مودیان مالیاتی به سامانه مؤدیان پیوستند


 سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: با اجرای سامانه مودیان مالیاتی ۹۰ درصد مودیان به سامانه مودیان پیوستند،‌ گرچه برخی به میزان اندک صورت‌حسابها را الکترونیکی ارائه کرده‌اند.
مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در سامانه مودیان مالیاتی ۱۸۷ هزار مودی شامل ۴۰ هزار مودی حقیقی و ۱۴۷ هزار مودی حقوقی صورتحساب الکترونیکی ارسال کرده‌اند که در مجموع ۲.۵ میلیارد صورتحساب الکترونیکی به سامانه صادر شده است.
به گفته وی، بیش از ۴۰ درصد فروش‌ها و ۳۳ درصد خریدهای اشخاص، مستند به صورتحساب الکترونیکی است.
موحدی بکنظر با بیان اینکه ۳ نوع صورت حساب الکترونیکی داریم، گفت: ۹۰ درصد مودیان مالیاتی به سامانه مودیان ملحق شده‌اند، البته نوع صورتحساب‌ها تفاوت دارد.
وی گفت: در قانون قدیم مودی باید اظهارنامه ارائه کند، اما در سامانه مودیان هر صورتحساب که در سامانه می‌آید، یک اظهارنامه پیش فرض برای او ارسال می‌شود و با پذیرش آن مالیات خود را می‌پردازد. برای دوره زمستان ۱۴۰۲ اظهارنامه پیش فرض ارائه شد و در بهار امسال هم اظهارنامه پیش فرض ارائه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کسری منابع برای
پرداخت حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دولت مردمی با مدیریت راهبردی و انقلابی توانست ازبحران کسری منابع خارج شود و پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض انجام می‌شود.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان گفت: از ابتدای دولت مردمی تأکید شهید رئیسی اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود. وی افزود: بیمارستان آبادان با مساحت بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و هزینه کرد بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ای ارزشمند برای تحقق عدالت اجتماعی در منطقه است.
وزیر کار تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان پررنگ است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در آستانه اربعین حسینی، ظرفیتی برای زائران کربلای معلی است، گفت: همه ظرفیت‌ها برای تسهیل تردد زوار امام حسین (ع) در اختیار قرار خواهد گرفت.
مرتضوی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در دولت مردمی با مدیریت راهبردی و انقلابی توانست از بحران کسری منابع خارج شود و پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض است.

نرخ سود بازار بین بانکی به 23.57 درصد کاهش یافت
  بانک مرکزی در تازه ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت 0.11 درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به 23.57 درصد رسید.
به گزارش کائنات، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی با افت 0.11 درصدی نسبت به آخرین نرخ به 23.57 درصد کاهش یافت.
بنابراین گزارش، نرخ سود در بازار بین بانکی از 30 آذر سال 1401 به سطح 21 درصدی ورود و همچنان روند صعودی را تا مرز 24 درصد حفظ کرده است.

طرح تدبیر بانک ایران زمین؛ گامی برای تسهیل رونق کسب‌وکار
  طرح اعطای تسهیلات بانک ایران زمین به اشخاص حقوقی و کارکنان زیر مجموعه در بانک ایران زمین آغاز شد. به گزارش کائنات، بانک ایران زمین به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان و تکمیل سبد محصولات و خدمات خود، اقدام به اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی و کارکنان زیر مجموعه با نام طرح تسهیلات تدبیر کرده است.
کار آفرینان، صاحبان کسب و کار، شرکت داران، تولیدکنندگان و تمامی اشخاص حقوقی که حداقل ۲۰ نفر به بالا کارکنان شاغل تحت نظارت خود دارند، می توانند با افتتاح حساب حقوق کارمندان خود در بانک ایران زمین و ایجاد میانگین حداقل ۳ ماهه در حساب های شرکت، با معرفی شرکت به کارکنان خود تسهیلات اعطا کنند.
گفتنی است مبلغ تسهیلات اعطایی تا سقف 1.500.000.000 ریال با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماه بوده و انتخاب مدت زمان میانگین گیری و بازپرداخت طرح با انتخاب مشتری خواهد بود. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه