روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

پزشکیان در نخستین حضور خود در جلسه ستاد اربعین حسینی:

دستگاه‌ها به تعهدات خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند

   رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم.
مسعود پزشکیان  روز گذشته در نخستین حضور خود در جلسه ستاد اربعین حسینی، گفت: باید این نگاه را در بین مردم ایجادکنیم که ما به عنوان مسلمان، شیعه و کسی که راه امام حسین(ع) را می‌رود به دنبال حق‌طلبی هستیم و اربعین می‌تواند فرهنگ حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را که وظیفه ما محسوب می‌شود، گسترش دهد.
وی با تاکید بر این که باید شرایطی را مهیا کنیم تا مردم با عشق و علاقه و بدون مشکل به زیارت اربعین بروند، بیان کرد: از تمام وزارتخانه‌ها و مدیران درخواست می‌کنم که به تعهد خودشان عمل کنند. یا نباید تعهد کنیم یا وقتی تعهد کردیم باید با تمام وجود تعهدات را عملی کنیم.
ستاد اربعین به تعهدات خود  پایبند است
رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم. پزشکیان ادامه داد:  این روند برای تمام وزارتخانه‌ها و مسئولانی که در زمینه آیین اربعین متعهد شدند وجود دارد و هیچ عذری را برای عدم اجرای تعهدات را نمی‌پذیریم. یا بگویید نمی‌توانیم یا وقتی متعهد می‌شوید باید همه موارد عملیاتی شود.  وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در راستای راضی نگه‌داشتن مردم است، یعنی اگر بتوانیم کاری کنیم که مراجعه‌کننده راضی باشد، آن وقت موفق شده‌ایم.
ضرورت پیشبرد امور با مشارکت مردم و بدون دخالت دولت
رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این مسیر از تحمیل، تحقیر کردن و غفلت باید اجتناب کنیم. افرادی که داوطلب و مشتاق خدمت هستند وارد صحنه شوند و ما هم باید بستر را برای فعالیت آنها آماده کنیم.
پزشکیان با تاکید بر ضرورت مدیریت زمان زائران اربعین، تاکید کرد: زائران و موکب‌ها حداکثر شش روز را در رفت و برگشت در نظر بگیرند که بتوانند شرایط را مدیریت کنند. اگر برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است، عملیاتی شوند، مشکل نخواهیم داشت. وی گفت: برنامه‌هایی را برای سال‌های بعد داریم تا انشاءلله بتوانیم مشارکت مردم را افزایش دهیم و دولت تا جایی که ممکن است باید خود را کنار بکشد و مردم این روند را ادامه دهند. جایی که مردم نمی‌توانند کمک کنند، دولت باید کمک و پشتیبانی کند، اما آنجا که مردم می‌توانند کمک کنند، دلیلی ندارد دولت وارد شود و مشکلات بیشتری به وجود بیاید. رئیس‌جمهور در پایان از تلاش دست‌اندرکاران آیین اربعین حسینی قدردانی کرد. پیش از سخنان رئیس‌جمهور، وزرا، استانداران استان‌های مرزی، و دیگر مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد اربعین گزارش اقدامات انجام‌شده و نیازمندی‌های لازم برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین امسال را ارائه کردند.
اقدامات وزارت بهداشت برای پیشگیری از گرمازدگی
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، در حاشیه این جلسه با اشاره به پیش‌بینی سه بیمارستان مجهز برای خدمت‌رسانی به زائران اظهار داشت: این سه بیمارستان در مرزهای شلمچه، مهران و خسروی فعالیت خواهند داشت که در آنها امکانات مناسب درمانی و سرمایشی وجود دارد و هرکدام حدود 150 تا 200 تخت دارند.  امیدوارم بتوانیم با این امکانات، حوادث ناشی از گرمازدگی را کنترل و مدیریت کنیم.
افزایش 15درصدی حجم عملیات پروازی و ریلی
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، نیز در حاشیه جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: حجم عملیات پروازی نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش می‌یابد و در بخش ریلی نیز همینطور خواهد بود.
کاهش 50درصدی تعرفه ارتباطات
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، هم گفت: سال گذشته توافق کردیم که هزینه‌های ارتباطات برای زائران اربعین حدود 50درصد کاهش یابد و امسال نیز تلاش بر همین است.
مردم ظرف 4 ثانیه  وارد مرزها می‌شوند
سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، در پاسخ به اینکه «سال قبل مردم می‌توانستند ظرف 5 ثانیه وارد مرزها شوند، آیا امسال تغییری در این عدد رخ می‌دهد؟» گفت: تلاش داریم که این 5 ثانیه را به 4 ثانیه برسانیم.
کارها با قدرت پیش می‌رود
همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور، در حاشیه این جلسه بیان کرد: کارها با قدرت انجام خواهد شد؛ نظر دکتر پزشکیان نیز همین است که کارها با جدیت و قدرت پیگیری شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه