روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

پیامِ تسلیتِ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در پیِ شهادت دکتر اسماعیل هنیه


 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس را تسلیت گفت.
 در پیام سخاوت اسدی آمده است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون
 ترور ناجوانمردانه و بزدلانه رییس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، شهید دکتر اسماعیل هنیه، نشان دهنده شکست های متعدد و مفتضحانه رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان آن ها در میدان و تلاشی برای فرار از فشارهای داخلی و بین المللی علیه این رژیم کودک کش، خبیث و غاصب است.  بی تردید ترورهای بزدلانه ی رهبران مقاومت نه تنها موجب عقب نشینی محور مقاومت و دست کشیدن از آرمان های ملت مظلوم فلسطین نخواهد شد بلکه خونِ این عزیزان موجب آبیاری درختِ تنومند این جبهه تا سرنگونی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی می شود.
 اینجانب شهادت دکتر اسماعیل هنیه، این مجاهدِ فی سبیل الله که عمرِ بابرکت خود را صرفِ دفاع از آرمان های فلسطینِ عزیز کرده است را به ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و همه آزادگان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و پیروزیِ رزمندگان و جان برکفانِ محور مقاومت در میدان نبرد با غاصبین و کودک کشانِ صهیونیستی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
 سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و رییس شورای فرهنگی منطقه ۹ کشور

معاون سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد:
پرورش سنتی از مشکلات اسب اصیل ترکمن
در خراسان شمالی
  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پرورش سنتی را یکی از مشکلات حوزه پرورش اسب اصیل ترکمن در این استان مطرح کرد.
شکاری  با اشاره به اینکه در این استان ۱۷۰۰ سر اسب اصیل ترکمن وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین تعداد اسب ترکمن در شهرستان مرزی راز و جرگلان پرورش می‌یابد اما هنوز شیوه پرورش نگهداری اسب‌ها به صورت سنتی است.
وی با بیان اینکه اسب اصیل ترکمن به عنوان یک مزیت اقتصادی برای پرورش دهندگان این حیوان به شمار می‌آید، گفت: برگزاری مسابقات اسب دوانی، شرکت در جشنواره‌های زیبایی اسب و خرید و فروش آن‌ها می‌تواند مبنع درآمدی برای پرورش دهندگان باشد.
شکاری با اشاره به اینکه صدور شناسنامه برای اسب‌های اصیل ترکمن یکی از اقداماتی است که در حال پیگیری است، افزود: در سال گذشته موفق شدیم تا برای ۴۹۰ سر اسب شناسنامه دریافت کنیم که این امر با هزینه کرد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرایی شد.
وی ادامه داد: تا شهریور ماه سال گذشته حدود هزار سر اسب اصیل ترکمن استان به عنوان قطب نگهداری این حیوان نجیب در شمال شرق کشور شناسنامه‌دار شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع شناسنامه دار کردن اسب‌ها موجب هویت دار شدن این حیوانات می‌شود و تاثیر خیلی زیادی در خرید و فروش آن‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان:
عملكرد ۸۳ درصدی
درجذب منابع تخصیصی
از طریق بازار برق
 زینب قلیپور: مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان باتوجه به اجرای طرح استقلال شرکت های توزیع برق گیلان از ابتدای سال جاری، عملکرد این شرکت در حوزه بازار برق و انرژی به منظور جذب منابع را مورد ارائه قرار داد. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1403 و با اجرای طرح مذکور در سطح کشور، شرکت های توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکین دریافت می کنند.صادقی افزود: باتوجه به نحوه اجرای این طرح شرکت های توزیع برق ملزم به دریافت بهای برق فروخته شده خود از مشترکان بصورت جاری هستند تا پس از پایش، معادل آن اعتبار و بودجه هفتگی جهت اجرای پروژه ها و طرح های خود در کنار هزینه های جاری دریافت می کنند.مدیر عامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: استقلال مالی شرکت‌های توزیع، مسوولیت این شرکتها را در قبال وصول مطالبات و خرید برق برای تامین نیاز مصرف برق مشترکان بیشتر می کند.وی تاکید کرد: همچنین طبق دستورالعمل شرکت توانیر مشترکان مصارف سنگین ملزم به خرید برق مورد نیاز خود از بورس انرژی هستند که این موضوع بصورت خرید مستقیم از بورس یا از دفاتر بازار برق شرکت های توزیع برق سراسر کشور امکان پذیر است.صادقی گفت: از ابتدای سال تا 3 مرداد سالجاری دفتر بازار برق شرکت توزیع برق گیلان 1012 میلیون کیلوواتساعت برق از بورس انرژی خریداری کرده است که این عملکرد منجر به صرفه جویی مبلغی حدود 40 میلیارد تومان در سطح شرکت شده است.مدیر عامل توزیع برق گیلان افزود: عملکرد 83 درصدی درجذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق از ابتدای سال برای این شرکت ثبت شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه