روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

آماده‌سازی، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی مسیر تردد زائران اربعین در کشور


  مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی ۱۰۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در کشور خبر داد.
علیرضا سیاهپور در حاشیه سفر به استان سمنان، اظهار کرد: تاکنون عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت، رفع خرابی‌ها و مرمت حدود ۷۰۰ کیلومتر از این مسیر از سوی سازمان راهداری کشور انجام شده و عملیات رفع خرابی‌های ۳۰۰ کیلومتر باقی‌مانده در حال انجام است.
وی با بیان اینکه فرآیند آماده‌سازی این مسیر تا آغاز رسمی سفرهای اربعین به پایان می‌رسد، ادامه داد: تلاش همکاران ما این است که آماده‌سازی مسیر اربعین حداکثر ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه که سفر زوار اربعین آغاز می‌شود، به پایان برسد.
مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری با بیان اینکه عمده آماده‌سازی این مسیر در ۱۰ کریدور اصلی کشور در حال انجام است، گفت: عمده تمرکز سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور بر آماده‌سازی محورها و کریدورهای ده‌گانه منتهی به پنج مرز اصلی کشور است.
وی از پیش‌بینی‌های لازم برای اجرایی شدن طرح جامع حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین خبر داد و بیان کرد: یکی از مهمترین کریدورهای ده‌گانه این طرح ملی، محور پرتردد تهران - سمنان - مشهد است که بخش اعظم آن در جغرافیای استان سمنان واقع شده است.
سیاهپور با اشاره به اهمیت مضاعف کریدور تهران مشهد، ادامه داد: با توجه به اینکه بعد از اربعین حسینی، ایام شهادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود و شاهد حجم بالای سفرها در این محور مهم هستیم، در تلاشیم شرایط بهتری را برای تردد زوار حرم مطهر رضوی (ع) فراهم کنیم. مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری از برنامه‌ریزی این سازمان برای رفع برخی نقاط حادثه‌خیز شناسایی‌شده در مسیر تردد زوار اربعین خبر داد و گفت: در قالب این طرح، امسال برای رفع خطر و اصلاح ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در کشور برنامه‌ریزی شده است. وی با اشاره به هدفگذاری‌های انجام‌شده برای تسهیل در روند تردد زوار اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور همه ظرفیت‌های ممکن را به میدان آورده است تا اهداف طرح اربعین حداکثر تا ۲۵ مرداد ماه محقق شود تا زوار با ایمنی بیشتری، راهی این سفر معنوی شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه