روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

جهش بی‌سابقه بیمه ملت در صنعت بیمه


  براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت بیمه ملت با عملکرد درخشان در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۳، رکورد جدیدی در صنعت بیمه کشور به ثبت رساند.
به گزارش کائنات، براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت در ۴ ماه‌ اخیر، رشد قابل توجه‌ای در بخش درآمدهای بیمه ای خود داشته است.
براساس این گزارش، بیمه ملت طی یک ماه منتهی به 31 تیرماه 1403، با افزایش 135 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مبلغ 9,184,074 میلیون ریال از محل فروش حق بیمه درآمد کسب کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یعنی تیر ماه 1402 این رقم 3.911.658 میلیارد ریال بوده است.
در زمینه نسبت خسارت، بیمه ملت موفق به کاهش این نسبت شده است، به طوری که نسبت خسارت در تیرماه سال گذشته 36.6 درصد بوده اما حالا این نسبت با کاهش 13 درصدی، به 23.9 درصد رسیده است. همچنین، بیمه ملت در چهار ماهه نخست سال 1403 با رشد 853 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به درآمدی بالغ بر 119,686,603 میلیون ریال دست یافته است. افزایش قابل توجه درآمدهای بیمه ملت در مقایسه با سال گذشته نشان از عملکرد موفق این شرکت در جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار دارد.
ثبت تراز مثبت 318 درصدی در یک ماهه، نشان از سودآوری بالای شرکت و مدیریت موثر منابع مالی دارد. بیمه ملت با سرمایه ثبت شده 30 هزار و 657 میلیون ریال، یکی از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود.
کارشناسان صنعت بیمه، این عملکرد درخشان بیمه ملت را ناشی از عوامل مختلفی همچون استراتژی‌های موفق فروش و بازاریابی، گسترش شبکه فروش و ارائه خدمات نوین، توجه به نیازهای مشتریان و ارائه محصولات متنوع و مدیریت ریسک موثر می‌دانند.
بیمه ملت با این عملکرد قابل توجه، جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های بیمه کشور تثبیت کرده و چشم‌انداز روشنی برای آینده خود ترسیم کرده است. انتظار می‌رود این شرکت با ادامه روند رو به رشد خود، به یکی از بازیگران اصلی صنعت بیمه تبدیل شود.

از منظر افزایش سرمایه؛
بیمه کوثر دربین شرکت‌های برتر
صنعت بیمه قرار گرفت
 بیمه کوثر توانست در‌سه سال اخیر با رشد 417 درصدی سرمایه از 648 میلیارد تومان به 3350 میلیارد تومان دربین شرکت‌های برتر صنعت بیمه از منظر افزایش سرمایه قرار گیرد.
به گزارش کائنات، شرکت بیمه کوثر، به استناد قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی و قانون تاسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در همه رشته‌های بیمه‌های بازرگانی اعم از اموال، اشخاص، مسئولیت و مهندسی مشغول به فعالیت است. سرمایه شرکت که در ابتدای تاسیس 400,000 میلیون ریال بود پس از پنج بار افزایش سرمایه به 16,885,031 میلیون ریال بالغ شده است.
اعتقاد مدیران، کارشناسان و کارکنان بیمه کوثر بر این است که ملت متدین و بزرگوار ایران شایسته بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در عرصه بیمه‌گری هستند. بر اساس همین باور، شرکت بیمه کوثر با هدف ایجاد تحول و ارائه خدمات بیمه‌ای متفاوت و برتر با رویکردی خدمت‌محور و تاکید بر گسترش بیمه‌های زندگی به خانواده صنعت بیمه کشور پیوسته است.
این شرکت با بهره‌مندی از کادری متخصص و متعهد و برخورداری از شبکه یکپارچه فروش در سراسر کشور با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و رویکردی مشتری‌مدارانه، نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار داده، با رهیافت مدیریت راهبردی مبتنی بر مدل‌های کیفیت و سازمان دانش‌محور با توجه به آموزه‌های دینی و مذهبی، درصدد است «آرامش» را به معنای واقعی کلمه به بیمه‌گذاران خود هدیه دهد. شرکت بیمه کوثر 8 شعبه، 31 سرپرستی و بیش از 700 نمایندگی در سراسر کشور دارد.

برگزاری نشست مدیرعامل بیمه ایران
با مدیران ستاد و استانها
نشست مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و استانهای سراسر کشور برگزار گردید. به گزارش کائنات، کشاورز مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران در این نشست از زحمات همه ارکان شرکت در تحقق نتایج سال ۱۴۰۲ و همچنین برگزار کنندگان مجمع عمومی شرکت تشکر و قدردانی کرد.
وی اشاره داشت: هدف از تشکیل این جلسه مرور موضوعات مجمع و بررسی اقدامات چهارماهه اول و برنامه های پیش روی سال‌ جاری می‌باشد.
مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: بعضی از تذکرات صاحبان سهام در مجمع قابل رفع بوده و به همین جهت از معاونت توسعه مدیریت و منابع خواسته ام با تشکیل کمیته ای ضمن بررسی همه بندهای مجمع، نسبت به اصلاح و رفع آن در سال جاری اقدام کنند به طوریکه اثرات آن در صورتهای مالی سال ۱۴۰۳ مشخص باشد.
کشاورز در خصوص آمار ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ اشاره داشت: در ۴ ماهه سال جاری ۲۶ همت حق بیمه تولیدی و فروش شرکت بوده و ۱۴ همت خسارت پرداخت کرده ایم که به ترتیب ۴۱ و ۴۶ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می دهد. همچنین شرکت توانسته با احتساب کارمزد پرداختی به مانده عملیات ۹/۷ همت در این مدت دست پیدا کند که نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران با اعلام اینکه تحقق بودجه طلایی یکی از شاخص های ارزیابی مدیران میباشد، افزود: بعضی از ادارات کل فنی و استانها توانسته اند به رشدی بالاتر از میانگین شرکت برسند اما در بعضی از استانها این امر محقق نشده که لازم است با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال این مدیران تلاش خود را برای رسیدن به اهداف بودجه طلایی بیشتر کنند.
وی تاکید کرد: بیمه ایران دارای توانمندی ها و ظرفیتهای بسیار خوبی جهت نیل به دستاوردهایی فراتر از دستاوردهای محقق شده می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه