روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد - شماره 4645

نشت گاز امونیاک در عملیات بارگیریِ کشتی کنترل شد

 سخنگویمدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه پارس از نشت آمونیاک متعلق به شرکت پتروشیمی هنگام در زمان بارگیری در کشتی خبر داد.
سید محمد باقر یوسف زاده گفت: این اتفاق در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه و در اسکله شرکت پایانه مخازن پتروشیمی روی داد.
وی با بیان این که بلافاصله پس از نشت آمونیاک، تیم های عملیاتی در سطح منطقه کنترل را در دست گرفتند، ابراز داشت: پس از استقرار نیروهای عملیاتی اقدامات لازم انجام شد و هم اکنون اوضاع کاملا در کنترل است.
سخنگوی مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه پارس دلیل این حادثه را از سرویس خارج شدن یکی از کمپرسورهای دریافت کننده گاز در کشتی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کمپرسور راه اندازی شده و نشت در کنترل است.
یوسف زاده در پایان تاکید کرد: هم اکنون اوضاع کاملا در کنترل بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست

برگزاری جلسه كمیته درآمد و برنامه ریزی شهرداری هشتگرد
 ساوجبلاغ – سیروس رنجبرکهن- هفتمین جلسه کمیته درآمد و برنامه ریزی شهرداری هشتگرد در سال جاری به ریاست مهندس عبدالرضا کاوری زاده سرپرست  این شهرداری برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری هشتگرد  در این جلسه مهندس کاوری‌زاده طی سخنانی گفت: در تلاشیم تا باتقویت حوزه اجرای ثبت و وصول مطالبات و درآمد شهرداری و همچنین تقویت کمیسیونهای قانونی و درآمد زای شهرداری ، آموزش و نظارت بر نحوه اقدامات پرسنل حوزه های درآمدی شهرداری و مشارکت جویی از شهروندان گرامی ،در راستای خدمت رسانی بهینه به منطقه،درآمد شهرداری را افزایش دهیم.
این جلسه در جهت بررسی وضعیت درآمدی مجموعه شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تشکیل شد که در جریان آن سرپرست شهرداری با صدور دستوراتی، بر پیگیری مطالبات شهرداری از قبیل جریمه کمیسیون ماده صد، عوارض نوسازی،عوارض صنفی اصناف،عوارض صدور پروانه ساختمانی و ... تاکید کرد. سرپرست شهرداری هشتگرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای صرفه و صلاح شهرداری در تلاشیم به جديت با کاهش هزینه‌های اضافی در مجموعه شهرداری که خود یک نوع درآمد برای شهرداری محسوب می شود گامهای موثری برداریم.
لازم به ذکر است که در ادامه این نشست هر یک از مدیران این کمیسیون به بیان نظرات و دیدگاههای خود در جهت ارتقای درآمد شهرداری پرداختند و در پایان مقرر شد در نشست آتی گزارشی از روند اقدامات انجام شده تهیه و در جلسات بعدی ارائه شود.

حجت‌الاسلام صمیمی:
باید رهاورد قرائت تازه‌ای از عاشورا برای امروز باشیم
 نخستین نشست « حسیینه‌‌ی هنر» با محوریت عاشورا با حضور مدیرکل سازمان اسلامی تبلیغات استان بوشهر، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی و هنرمندان استان بوشهر در سالن اجتماعات حوزه هنری بوشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی صمیمی سخنران ویژه مراسم سخنانش را با محوریت «عاشورا نزاع دو اسلام » ایراد کرد و گفت: رسالت خطیر ما قرائت تازه‌ از عاشوراست؛ آنگونه که بتوانیم به چالش و گفتمان عمیق از نهضت حسینی دست یابیم.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر؛ حجت الاسلام صمیمی کتاب «نهضت مقدس» اثر محسن قنبریان را نوعی قرائت تازه از قیام‌ سید‌الشهدا و تلاش جهت رونمایی جدید از نزاع میان دو جبهه از اسلام معرفی کرد. ایشان با اشاره به فتوای شریح قاضی در معرفی سید الشهدا خاطر نشان کرد: در سپاه کفر شریح قاضی با دستاویز نمودن واژگان کلیدی دین، مسلمین، قرآن و امیرالمومنین سعی در به غلط انداختن اذهان و به حاشیه راندن اسلام واقعی داشت. وی اضافه کرد: در قرائت تازه از عاشورا   صرف روایت یک طرف سپاه دین و قرآن و طرف دیگر سپاه کفر و شراب خوار مطرح نیست؛ بلکه در قیام عاشورا جدال تمام عیار بین دو اسلام بود که هر دو خود را حق می دانستند.
حجت‌الاسلام صمیمی با اشاره به مباحث مطرح شده بین آیت‌الله حکیم و حضرت امام راحل بیان داشت: قرائت‌های ویژه از عاشورا حتی ممکن است در اذهان علمایی چون آیت‌الله حکیم نیز نفوذ کند که نیاز به واکاوی اندیشه ها براساس سخنان معمار کبیر انقلاب و علامه شهید مطهری و کتاب های این شهید فرزانه است.
در بخش دوم مراسم« گفتگوی چالشی همراه با پرسش و پاسخ» توسط هنرمندان و حجت‌ الاسلام صمیمی در خصوص انقلاب عاشورا با محوریت عدالت خواهی ، مطالبه‌گری و بهره‌گیری از ظرفیت های عظیم نخبگان در جامعه‌ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
لازم به ذکر اینکه در این مراسم مداح بوشهری «علیرضا پولاد» و شاعران آیینی استان «غلامرضا ابراهیمی و محمد امینی» به شعرخوانی پرداختند.

معاونت فنی و شهرسازی شهرداری خبرداد؛
تسریع در روند اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی هشتگرد
 ساوجبلاغ – سیروس رنجبرکهن- مهندس مهدی محرابی معاونت فنی و شهرسازی شهرداری هشتگرد در جریان بررسی و بازدید از وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری هشتگرد با توجه به محدودیت فصل کاری تاکید کرد و از برگزاری جلسات متعدد با هدف رفع مشکلات و موانع اجرایی سخن گفت .
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری هشتگرد وی افزود : شرایط کاری جدید نقطه عطفی برای خدمتگذاری برای شهروندان محترم شهر هشتگرد است و اهتمام ویژه ای در اتمام پروژه‌های عمرانی با توجه به شرایط آب و هوایی داریم.
محرابی گفت: پروژه‌های عمرانی باید به موقع و در صورت امکان پیش از موعد مقرر انجام شود. کنترل و نظارت بر اجرای پروژه‌ها باید به درستی انجام شود و در صورت تعلل و عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار، برخورد لازم برابر مقررات صورت بگیرد.
وی یادآور شد: برای انجام اقدامات و تکمیل پروژه‌ها باید تلاش مضاعف داشته باشیم و ارتقا زیر ساخت‌های شهری با رعایت عدالت اجتماعی و تأمین رفاه و آسایش شهروندان شهر هشتگرد به صورت ویژه و با هدف جلب رضایتمندی بیش از پیش ساکنین شهر هشتگرد از ویژگی‌های برنامه‌های عمرانی در سال جاری است.
مهندس مهدی محرابی در پایان گفت :توسعه پارک شهید باکری ، احداث پیست اسکیت در بوستان دانشجو ، احداث زمین چند منظوره در بوستان فدک، احداث زمین چند منظوره در بوستان عاشورا در شهرک بعثت، احداث پارک محله ای در شهرک کوثر و تملک و بازگشایی دو معبر در سطح شهر هشتگرد از جمله مهمترین پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری هشتگرد می‌باشد و در تلاشیم در روند اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی سرعت بخشیم.

راه اندازی سایت همراه اول
 در دو روستای شهرستان مراوه تپه
سایت همراه اول در دو روستای بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه راه اندازی شد . به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان ، مهندس مهدی یزدانی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه ارتباط رسانی به مناطق روستایی از برنامه های اولویت دار مخابرات بوده ، ارتباط سیار روستاهای قوشه سو و قزل اتاق از توابع شهرستان مراوه تپه در دستور کار قرار گرفت . مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان با تاکیدبر اینکه شناسایی و انتخاب نقاط نیازمند ارتباطات سیار با دقت زیادی انجام شده و توزیع آن بصورت عادلانه در سطح استان می باشد گفت : عملیات تاسیس سایت همراه اول در روستاهای قوشه سو و قزل اتاق با هدف ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و دسترسی ساکنان این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول  انجام شده است . لازم به ذکر است با راه اندازی این سایت ها مشترکین همراه اول این روستاها از نعمت شبکه ارتباطی پرسرعت همراه اول بهره‌مند و از تبادل اطلاعات دیتایی با سرعت و کیفیت مطلوب برخوردار شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه