روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد - شماره 4645

پیام مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بمناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی

  سید حسین درویشی مدیرکل، بمناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی پیام تبریکی صادر کرد.
  به گزارش روابط عمومی و مرکزاطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، سید حسین درویشی مدیرکل، بمناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی  پیام  تبریکی صادر کرد.
 متن پیام به این شرح است:  بسم الله الرحمن ارحیم 
 ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای است. بدون تردید مهمترین سرمایه هر سازمان و جامعه نیروی انسانی ماهر و متخصص آن است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، آموزش فنی به‌‏عنوان عنصر مکمل نظام آموزشی در نظر گرفته می‌شود. در کشور ایران هم اهمیت مهارت آموزی به خوبی احساس شده است و به همین منظور ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نام‌گذاری شده است.
 نقش مهم مهارت‌آموزی برای ۱۹گروه هدف جامعه و تبعات مثبت متاثر از آن که آسیب‌های اجتماعی، به کاهش فقر و بیکاری و جرم و بزه‌کاری می‌انجامد، در کنار آثار انکار ناپذیر این آموزشها بر اشتغال، تولید، رونق کسب و کار و تولید ملی کشورمی شود.
 لذا در سالی که از سوی  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید با مشارکت مردم  » نامگذاری شده است و از دیدگاه بلند و تاکیدات مکرر و حمایت های ارزشمند ایشان به موضوع جایگاه مهارت به عنوان ضرورتی مهم در مسیر اشتغال زایی پایدار که نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کاردر کشور ایفا می کنند.
 با توکل به خداوند متعال و استفاده از تجربیات گذشته ، شناسایی و تبدیل چالش ها به فرصت ها و راهکارهای توسعه مهارت آموزی و اشتغال و در مسیر تحقق اسناد بالادستی ، اجرای سیاستهای دولت انقلابی و مردمی و بهره مندی از رهنمودهای تاثیرگذار ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار انقلابی و ساعی استان مازندران گام های موثری در گسترش آموزش های مهارتی در بخش های دولتی و خصوصی و ایجاد رابطه تعاملی اثربخش بین آموزش های مهارتی و نیاز بازار کار به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف استان برداشته شود .
 بی تردید وفاق وحدت حداکثری، شناسایی و استعدادهای برتر مهارتی نیازهای واقعی جامعه و نیروی انسانی ماهر و توانمند پایدارترین و مطمئن ترین تکیه گاه رونق و شکوفایی، رشد و جهش تولید است و نقش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین و همچنین راهکاری موثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار و آموزش مداوم مهارت های لازم به شاغلین برای حفظ و توسعه اشتغال موجود و انطباق توانمندیهای افراد با نیازهای جدید بازار کاربا توجه به مشاغل نو و مشاغل آینده بهره گیری از همه ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و آموزش استان و آیندنگری به موضوع مهم مهارت در کشور و نگاه تحولی به مسئله مهم آموزش های فنی و حرفه ای در استان نقش موثر و مفیدی در غنی سازی و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی داشته و بارقه امید گرایش جوانان غیور این مرز بوم بویژه داشتن اشتغال ایجاد نماید.
  اینجانب فرصت را غنیمت شمرده ، ضمن تبریک  هفته ملی مهارت  و ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای به همه گروهای جامعه هدف، همکاران عزیز و پرتلاش در بخش های دولتی و خصوصی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان در عرصه مهارت آموزی تشکر و سپاسگزاری نموده و از درگاه ایزد منان تندرستی، موفقیت، عزت و عاقبت بخیری همگان را در مسیر خدمتگزاری بهترمسئلت دارم.
  سید حسین درویشی  - مدیر کل اموزش فنی و حرفه ای مازندران

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه