روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد - شماره 4645

بانک تجارت در تیرماه ضعیف‌تر ظاهر شد

  بانک تجارت در تیرماه ضعیف‌تر ظاهر شد و به تراز کل 1.2 همتی دست یافت که 56 درصد کمتر از ماه قبل و 44 درصد کمتر از تیر سال گذشته بوده است.
به گزارش کائنات، کاهش درآمد سایر تسهیلات از عوامل اصلی کاهش تراز نسبت به ماه قبل و افزایش هزینه سپرده‌ها ناشی از رشد نرخ بهره از دلایل کاهش سود نسبت به تیر سال گذشته بوده است.
وتجارت در مجموع چهار ماهه سال جاری به تراز کل 5.8  همتی دست یافته که 435 نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این افت درآمد عمدتا به دلیل افزایش هزینه سپرده‌ها ایجاد شده و بانک تجارت از جمله بانک‌هایی بوده که از موضوع افزایش نرخ بهره آسیب جدی دیده است. لازم به ذکر است که بانک درپی کاهش ریسک نرخ بهره، در پی افزایش تنوع درآمدی برآمده و به همین ترتیب درآمدهای کارمزدی با رشد 56 درصدی نسبت به دوره مشابه مواجه بوده است.
حجم تسهیلات بانک در این ماه به میزان 1.9 درصد و عمدتا از محل تسهیلات مرابحه رشد داشته است. بنابراین مشمول جریمه افزایش ذخیره قانونی نمی‌شود. همچنین حجم سپرده‌های بانک به میزان 3 درصد و عمدتا از محل سپرده‌های سه ساله رشد داشته که از نرخ اسمی 26 درصد برخوردار هستند. آخرین قیمت هر سهم بانک تجارت 134 تومان بوده و ارزش آن در یک ماه اخیر 8.5 درصد کاهش یافته است.

رشد 4 درصدی درآمد «آپ» در تیرماه
 آسان پرداخت پرشين در تیر ماه 1078 میلیارد تومان درآمد عملیاتی گزارش کرده است که 4 درصد بیش از خرداد بود. به گزارش کائنات، آسان پرداخت پرشين در تیر ماه 1078 میلیارد تومان درآمد عملیاتی گزارش کرده است که 4 درصد بیش از خرداد بوده و در مقایسه با میانگین سه ماه قبل 5 درصد افزایش نشان می دهد.
آپ در این ماه درآمد 1014 میلیارد تومانی فروش پین و اعتبار شناسایی کرده که 4 درصد بالاتر از خرداد است. اما درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی که سودآوری اصلی را برای شرکت دارد، حدود 47 میلیارد تومان گزارش شده که 2 درصد کمتر از خرداد است.
مجموع درآمد چهار ماهۀ شرکت به 4169 میلیارد تومان می رسد که نسبت به دورۀ مشابه سال مالی قبل 40 درصد رشد نشان می دهد. در این مدت رشد درآمد در بخش فروش پین و اعتبار 42 درصد و رشد درآمد کارمزد تراکنش 8 درصد بوده است.

برگزاری جلسه ماهانه شعب شرق استان تهران بانک ایران زمین
 با هدف بررسی نحوه عملکرد شعب به صورت ماهیانه و ارائه نقشه راه در خصوص تحقق کامل اهداف تعیین شده، جلسه روسای شعب شرق استان تهران بانک ایران زمین با حضور مدیر و معاون استان برگزار شد.
به گزارش کائنات، در این جلسه مجتبی قناعتیان مدیر منطقه ضمن قدردانی از زحمات همکاران صف، هماهنگی بین شعب را ضروری دانست و بر تشکیل جلسات هفتگی مسئولین شعب با همکاران شعبه تاکید کرد.
قناعتیان همچنین با اشاره به اهمیت بازاریابی به عنوان ابزاری مهم در معرفی خدمات بانک به مشتریان و مراجعین گفت: همکاران باید بیش از پیش به موضوع بازاریابی و مراجعه تیم های بازاریابی به مراکز تجاری و شرکت های اطراف شعبه توجه داشته باشند.
مدیر استان بر حفظ نظافت و آراستگی فضای شعب و همچنین نظم دهی به فضای بایگانی تاکید کرد و حفظ آراستگی و پوشش همکاران را عوامل مهمی در جذب مشتریان و رضایت آنان دانست.
در ادامه آرمان امینی معاون منطقه ضمن بررسی دقیق عملکرد شعب تحت پوشش در تمامی حوزه ها، جایگاه کنونی شعب را در میان سایر مناطق به همکاران حاضر در جلسه اعلام کرد و از همکاران خواست تا با تلاش مضاعف در جهت پیشرفت شعبه خود و بانک ایران زمین گام بردارند.

رفع دغدغه‌‌‌های فرهنگیان توسط بیمه معلم
 مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اعلام کرد: پس از پیگیری‌‌‌ها و مکاتبات صورت‌‌‌گرفته با شرکت بیمه معلم به عنوان شرکت بیمه طرف قرارداد فرهنگیان این استان، بیش از ۱۷‌هزار یورو به فرزند یکی از فرهنگیان تحت پوشش بیمه برای ادامه روند درمان او پرداخت شد.
به گزارش کائنات، ابوالقاسم اکبری با اشاره به این پرونده افزود: فرزند یکی از همکاران فرهنگی، به انجام عمل مغز استخوان نیاز داشت که با مذاکره با شرکت بیمه معلم و با ارائه مستندات پزشکی، مبلغ ۱۷‌هزار یورو، معادل ۱۱ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال به او پرداخت شد.
مهدی رحیم‌‌‌زاده، مدیر شعبه بیمه معلم در بجنورد، نیز ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: بیمه معلم به عنوان شرکت بیمه طرف قرارداد با فرهنگیان، خود را حامی جامعه تعلیم و تربیت این استان می‌‌‌داند و با تمام توان در تلاش خواهد بود برای رفع دغدغه‌‌‌های بیمه‌‌‌ای و درمانی فرهنگیان همراه آنها باشد.

مدیرعامل بیمه ایران خبر داد؛
پرداخت روزانه بیش از130میلیارد تومان خسارت به مردم
 مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه از پرداخت روزانه 130 میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان خبر داد. به گزارش کائنات، محمدرضا کشاورز مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران، با اعلام این خبر به تشریح دستاوردها و اهم اقدامات انجام شده در سال 1402 و سیاستهای عملیاتی سال 1403 پرداخت و گفت: با همت همکاران و با حضور مقام محترم وزارت دارایی مجمع عمومی سال 1402 برگزار و صورتهای مالی بیمه ایران به تصویب رسید.
کشاورز که با گرامیداشت یاد و نام لیلا اکبرپور فعال رسانه ای فقید صنعت بیمه کلام خود را آغاز نمود، با اشاره به شاخص های عمده آماری افزود: بیمه ایران در سال 1402 به نرخ رشد 48 درصدی در فروش و نرخ رشد 54درصدی در پرداخت خسارت در مقایسه با سال 1401 دست یافت. همچنین بنا بر آمار منتشره در سال 1402 توانست به رکورد فروش 70 هزارمیلیاردتومان در برابر 45 هزارمیلیارد تومان خسارت دست پیداکند و به گواه آمار ، 25درصد کل فروش صنعت بیمه به شرکت سهامی بیمه ایران تعلق دارد.
وی نرخ بدهکاران این شرکت را نسبت به صنعت مطلوب عنوان کرد و گفت: یکی از اقلام عمده بدهکاران سنواتی مربوط به بنیاد شهید با رقم 1051 میلیارد تومان می‌باشد که با تلاش انجام شده، توانسته ایم در 4 ماهه ابتدای سال‌جاری 151 میلیارد تومان از آن را وصول کرده و برای مابقی در حال مذاکره و بررسی هستیم.
کشاورز ادامه داد: در سال 1402 سهم بیمه های ثالث ،درمان و زندگی از پرتفوی بیمه ایران به ترتیب 48، 10و 9 درصد بوده که ضمن کاهش یافتن سهم بیمه ثالث در سبد پرتفوی به دنبال افزایش فروش بیمه های خرد و به خصوص بیمه های زندگی در سال 1403 می باشیم.
رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به توانمندی همکاران و شبکه نمایندگی در بیمه ایران اشاره داشت: در حالی که 15درصد تعداد شعب کل صنعت مربوط به بیمه ایران است اما 25 درصد تولید حق بیمه در بیمه ایران انجام شده است. بیمه ایران در سال 1402 در سطح توانگری یک باقی مانده و این مهم بدون تجدید ارزیابی بعضی از املاک محقق شده است.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه سخنان خود به تبیین سیاست‌های سال‌جاری پرداخت و با تاکید بر مولفه های برنامه محوری، پیگیری  و انضباط خاطرنشان کرد: جهت گیری های استراتژیک شرکت  در سال 1403 شامل الکترونیکی کردن فرآیندها با تاکید بر حوزه خسارت و با هدف ایجاد مزیت رقابتی، توانمندی شبکه فروش و حمایت از قابلیتهای آنها،طراحی محصولات جدید بیمه ای و عرضه به بازار با تاکید بر رشته های بیمه ای سوداور و خرد و گسترش بیمه های زندگی در دستور کار می باشد. وی با اشاره به تعدد خدماتی که در صنعت بیمه به مردم ارائه میشود گفت: صنعت بیمه بدون اینکه هزینه ای برای دولت ایجاد نماید در حال خدمت رسانی است و بیمه ایران هم بنا دارد با تهیه کلیپ هایی خدمات خود به ذینفعان را  اطلاع رسانی  نماید. رییس هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد: فضای کار حرفه ای به واسطه همکاران و نمایندگان توانمند در بیمه ایران مهیا است و با همدلی ایجاد شده دست یابی به سهم بازار 30 درصدی را هدف گرفته ایم و در کنار بودجه عادی ،بودجه طلایی فروش را تنظیم و به شعب ابلاغ کردیم.
در بودجه طلایی اولویت را به فروش رشته های  بیمه ای سودده داده ایم و برگزاری جلسات با بیمه گزاران عمده با رویکرد بازیابی تمدن سازمانی در دستور کار قرار داده شده است. تلاش داریم بیمه گزارانی که از بیمه ایران رفته اند را بازگردانیم که بخشی از آنها به بیمه ایران بازگشته اند. در نتیجه این اقدامات و کنترل خسارت‌های پرداختی مانده عملیات ۳ ماهه سال‌جاری ۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
کشاورز با  تاکید بر رفتار فنی و حرفه ای گری در بیمه ایران و اشاره به رفتارهای غیر حرفه ای بعضی از شرکتهای بیمه ای یادآور شد: به شرکتهای بیمه ای توصیه دارم که در روندهای بیمه گری به نرخ‌های فنی پایبند باشند و به دنبال ایجاد تمایز و بازاریابی با خلق تفاوت در سرویس و خدمات به بیمه گزاران باشند و از رقابت در نرخ و شرایط پرهیز کنند.
بنا بر این گزارش در پایان این نشست رسانه ای که با حضور بیاتی مدیرکل دفتر هیات مدیره و مدیرعامل، شریعتی مدیرکل حراست و سیاح مدیرکل روابط عمومی بیمه ایران برگزار شد، مدیرعامل بیمه ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه