روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

آتش‌سوزی در انبار نفت روسیه در پی حمله پهپادی اوکراین


 سرپرست فرمانداری شهر کورسک از آتش‌سوزی در انبار نفت روسیه به‌دنبال حمله پهپادی اوکراین خبر داد. به گزارش کائنات و به نقل از شانا، الکسی اسمیرنوف اعلام کرد به‌دلیل حمله پهپادی اوکراین، سه مخزن انبار نفت روسیه در منطقه کورسک آتش گرفته است.
وی افزود: آتش‌سوزی در یکی از مخازن به‌سرعت مهار شد، اما ۸۲ آتش‌نشان با استفاده از ۳۲ قطعه از تجهیزات اطفای حریق برای خاموش کردن آتش در دو مخزن دیگر تلاش کردند.
اسمیرنوف گفت پهپادها همچنین به چند ساختمان مسکونی در این منطقه آسیب رسانده و یک نفر را مجروح کرده است. روسیه و اوکراین هدف قرار دادن غیرنظامیان را پس از آغاز درگیری‌های نظامی بین دو کشور در فوریه ۲۰۲۲ رد می‌کنند. ستاد فرماندهی کی‌یف اعلام کرد نیروهای اوکراینی به انبار نفت پولوایا در منطقه کورسک حمله کردند که این حمله منجر به انفجارهای شدید و آتش‌سوزی در این منطقه شد. این نهاد افزود همچنان در حال ارزیابی تأثیر کامل این حمله هستند. وزارت دفاع روسیه هم در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور دو پهپاد را بر فراز منطقه کورسک منهدم کردند. کی‌یف اعلام کرده است که حمله‌های این کشور به زیرساخت‌های انرژی، نظامی و حمل‌ونقل روسیه در پاسخ به ادامه حمله‌های روسیه به خاک اوکراین است.

آمادگی کامل واحدهای برق‌آبی در گرم‌‌ترین روزهای سال
 نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در روزهای گرم سال با ظرفیت کامل در حال تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر است.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، سید جابر موسوی مدیر امور برنامه‌ریزی تولید و بازار برق شرکت آب و نیرو افزود: در گرم‌ترین روزهای سال که روزانه رکورد مصرف برق کشور شکسته می‌شود تمامی واحدهای نیروگاه برق‌آبی شرکت آب و نیروی ایران با حداکثر ظرفیت در اکثر ساعات شبانه روز در حال تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند.
موسوی ادامه داد: نیروگاه‌های کارون4 ، گتوند و رودبارلرستان در جنوب کشور، نیروگاه‌های سیمره، داریان و سردشت در غرب کشور با ظرفیت کل 3000 مگاوات، با حفظ ذخیره مطمئن آب در مخزن به منظور تأمین پایدار نیازهای آبی، ضمن آمادگی کامل برای تولید انرژی به عنوان نیروگاه‌های پیک، نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور و تأمین نیاز پیک مصرف دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه