روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

فعالیت ۱۰۶ شعبه بانک تجارت برای عرضه ارز اربعین ۱۴۰۳


 ارز اربعین از طریق ۱۰۶ شعبه بانک تجارت به‌صورت حضوری و غیرحضوری به زائران حسینی عرضه می‌شود. به گزارش کائنات، با توجه به عرضه ارز اربعین در سه هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب ۷ بانک تا سوم شهریور ۱۴۰۳ ، بانک تجارت نیز از طریق ۱۰۶ شعبه آماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی است.
بانک تجارت خدمات غیرحضوری خود در این زمینه را نیز در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد که متقاضیان می‌توانند نحوه دریافت ارز را از طریق سامانه بانک تجارت پیگیری کنند.
فروش ارز (اسکناس) به زائرین متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق، به هر زائر به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جز معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله) ممنوع است.
لازم به ذکر است، فروش ارز بابت سرفصل فوق، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

اعلام آمادگی بانک صادرات ایران
برای عرضه ارز اربعین
 بانک صادرات ایران از آمادگی برای عرضه ارز اربعین به میزان هر نفر ٢٠٠ هزار دینار عراق به صورت حضوری در شعب یا با استفاده از درگاه‌های غیر حضوری این بانک خبر داد.
به گزارش کائنات، عرضه ارز اربعین با ارز دینار عراق در سال گذشته بازخورد مثبتی داشته و امسال نیز با برنامه‌ریزی صحیح بانک مرکزی، دینار عراق برای سفر بزرگ و عظیم اربعین حسینی (ع) توسط این بانک در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. بر اساس تصمیم بانک مرکزی زائران بالای ٥ سال می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه سماح تا ٢٠٠ هزار دینار عراق از شعب ارزی منتخب بانک صادرات ایران به نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز دریافت کنند.
با اعلام امکان ثبت درخواست و دریافت ارز زیارتی اربعین به صورت غیر حضوری، از طریق اپلیکیشن «سپینو» (https://sepino.bsi.ir) و سامانه پیشخوان شمس (https://shams.bsi.ir)، زائران اربعین حسینی (ع) می‌توانند به منظور رفاه حال خود و جلوگیری از ازدحام در شعب بانک، با نصب اپلیکیشن «سپینو» یا مراجعه به سامانه شمس، نسبت به ثبت درخواست خود و افراد تحت تکفل اقدام و تنها برای دریافت ارز به شعبه انتخاب‌شده مراجعه کنند.
بدیهی است امکان فروش حضوری ارز اربعین نیز همانند سنوات گذشته در شعب منتخب بانک فراهم شده و زائران می‌توانند با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین معتبر و ثبت‌نام در سامانه سماح به شعب منتخب بانک مراجعه کنند. سرپرستان خانوار نیز می‌توانند برای خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان)، مدارک هویتی خود و اعضای خانواده را به شعب ارائه دهند.

معاون فناوری اطلاعات بانک سپه خبر داد؛
دریافت ارز اربعین به‌صورت غیرحضوری
از طریق روبیکا
 بهزاد صفری، عضو هیئت عامل بانک سپه اعلام کرد: زائرین اربعین حسینی می‏توانند ارز اربعین را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
به گزارش کائنات، معاون فناوری اطلاعات بانک سپه در این خصوص گفت: زائرین اربعین حسینی که دارنده کارت هر بانکی عضو شبکه شتاب باشند می‌توانند به صورت غیر حضوری برای دریافت ارز اربعین از طریق اپلیکیشن روبیکا اقدام کنند.
بهزاد صفری عضو هیئت عامل بانک سپه در این خصوص گفت: سوپراپلیکیشن روبیکا با همکاری بانک سپه در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و تسهیل شرایط برای زائرین حسینی، امکان دریافت ارز زیارتی از طریق روبیکا را برای کاربران فراهم کرده است. مسافران اربعین حسینی می‌توانند با نصب آخرین نسخه روبیکا، از طریق صفحه رسمی اربعین در این سوپراپلیکیشن نسبت به ثبت نام برای دریافت ارز زیارتی اقدام نمایند و به این منظور از هر کارت بانکی عضو شبکه شتاب می‌توانند خرید خود را انجام دهند و الزاماً نیازی به داشتن حساب و کارت بانکی نزد بانک سپه نیست و مشتری می‌تواند در اپلیکیشن روبیکا روز و شعبه خود را برای دریافت اسکناس ارز تعیین نماید و صرفاً با ارائه پاسپورت خود به منظور احراز هویت در شعبه می‌تواند اسکناس ارز خود را دریافت نماید. صفری افزود: طبق ابلاغ بانک مرکزی هر زائر می‌تواند بر اساس درخواست و نیاز خود و تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز دریافت کند که ارزش ریالی آن همانند نرخ مرکز مبادله(ETS) است. بهزاد صفری گفت: در این روش فرایند احراز هویت و تمامی فرایند ثبت نام و پرداخت ریالی وجه ارز به صورت غیرحضوری و در سوپراپلیکیشن روبیکا انجام می‌گیرد و درخواست فروش ارز برای افراد بالای ۱۸ سال با تطابق شماره موبایل و اطلاعات هویتی متقاضی صورت می‌‏پذیرد و افراد ۵ تا ۱۸ سال نیز می‏‌توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود نسبت به خرید ارز اقدام کنند، ضمناً ثبت اطلاعات در سامانه سنا نیز در زمان فروش اینترنتی به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

سرپرست بانک دی اعلام کرد؛
اثربخشی اقدامات معاونت حقوقی
در بهبود شاخص‌های عملیاتی بانک دی
 سرپرست بانک دی در نشستی که با هدف بررسی اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی معاونت حقوقی و وصول مطالبات برگزار شد، کاهش مطالبات غیرجاری بانک دی در نظام بانکی را مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش کائنات، در این نشست که با حضور معاون، رؤسا و معاونان ادارات معاونت حقوقی و وصول مطالبات و جمعی از مدیران برگزار شد، علیرضا قیطاسی ضمن قدردانی از عملکرد همکاران این معاونت گفت: طی ۲ سال اخیر با اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری انجام شده در حوزه حقوقی و تمرکز بر وصول مطالبات، شاهد کاهش ۵۲.۴ درصدی مطالبات غیرجاری و کاهش ۵۰ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطا شده (NPL) بودیم که یک دستاورد بزرگ برای بانک دی است.
وی افزود: با تقویت هدفمند حوزه‌های بازرسی، امور شعب، حراست و آموزش و حمایت آن‌ها از حوزه حقوقی، علاوه بر ایجاد یک وحدت رویه و ادبیات مشترک، زمینه مطلوبی برای تسریع اثربخشی امور حقوقی و وصول مطالبات ایجاد شده است. وی ادامه داد: مجموعه اقدامات و دستاوردهای ایجاد شده در وصول مطالبات، با هدف افزایش نقدینگی بانک و افزایش توان تسهیلات‌دهی انجام شده که نتایج آن در بهبود شاخص‌های عملیاتی مشهود است. سرپرست بانک دی ضمن تأکید بر لزوم تلاش شبانه‌روزی در وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی بانک گفت: حدود ۸۵ درصد آرای صادره در محاکم به نفع بانک دی بوده  که این نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات در حوزه حقوقی و وصول مطالبات است.
در ابتدای این نشست معاون، رؤسا و معاونان ادارات «معاونت حقوقی و وصول مطالبات» به ارائه گزارش عملکردی در حوزه‌های دعاوی، اجرائیات و فروش املاک مازاد پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران:
مجمع عمومی سالیانه بیمه ایران برگزار شد
 مهدی متقی پور معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران از برگزاری مجمع عمومی سالیانه بیمه ایران بابت سال مالی منتهی به 1402/12/29 خبر داد.
به گزارش کائنات، معاون توسعه مدیریت و منابع در مصاحبه با اداره کل روابط عمومی بیمه ایران افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل مالی و مساعدت همدلانه معاونت فنی و معاونت‌ها و ادارات کل ستادی، صورتهای مالی سال 1402 تهیه و با حضور مقام محترم وزارت مورد تصویب قرار گرفت. وی یادآور شد: ویژگی خاص این دوره، ضرورت  برای تهیه صورتهای مالی و برگزاری مجمع در زمان محدود باقی مانده از عمر اداری دولت سیزدهم بود و همین امر اهمیت دقت و حساسیت اداره مجمع را مضاعف نموده بود.
متقی پور ضمن تشکر از زحمات همه ارکان شرکت افزود: جا دارد از پیگیری و همراهی اعضاء محترم هیات مدیره و شخص مدیرعامل محترم تشکر کنم و باور دارم بیمه ایران با تکیه بر همدلی مسئولانه روز به روز به موفقیت‌های بیش از پیش دست می یابد.

در سه ماهه اول سال جاری محقق شد؛
کسب سود خالص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بیمه کوثر
  به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بیمه کوثر  این شرکت توانست در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ با قرار گرفتن در جایگاه چهارم درمیان دیگر شرکت‌های بیمه‌ای به سود خالص بالغ بر ۳۱۹ میلیارد تومان دست پیدا کند.
به گزارش کائنات، طبق توضیحات مدیرعامل بیمه کوثر، باتوجه به شرایط مثبت حاکم بر بازار سرمایه، سود شرکت در بهار سال قبل رشد مطلوبی نسبت به سایر سنوات داشته لیکن کاهش درآمد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی به دلیل شرایط رکود بازار سرمایه، سود شرکت در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سال قبل کاهش یافته؛ به همین دلیل افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل منجر به تداوم روند سودآوری شرکت بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه