روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

عزم راسخ بیمه ملت در پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های بازنشستگان


  بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در اوایل خردادماه ۱۴۰۳ به شرکت بیمه ملت واگذار شد و به دلیل اینکه از ابتدای سال هیچ شرکتی به عنوان خدمات دهنده و یا بیمه‌گر انتخاب نشده بود، حجم زیادی از پرونده‌های خسارتی دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 1403 در دستان بازنشستگان وجود داشت که به یکباره با مشخص شدن شرکت بیمه ملت به عنوان بیمه گر این قرارداد، شاهد مراجعه و ازدحام این عزیزان به سمت دفاتر و نمایندگی‌های بیمه ملت بودیم.
به گزارش کائنات، علاوه بر این، بازنشستگان عزیز ظاهراً طی چند ماه آخر سال گذشته نیز مبالغ مربوط به هزینه‌های درمانی خود از شرکت خدمات دهنده قبلی دریافت نکرده‌اند و دلخوری‌های آنان از سال گذشته باقیمانده است. بیمه ملت در راستای تعهدات خود به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، به سرعت و به صورت شبانه روزی اقدامات گسترده‌ای را برای ارائه خدمات نوین و باکیفیت درمانی به این عزیزان آغاز کرد تا لااقل در باز پرداخت هزینه‌های درمانی سال 1403 حداکثر سرعت خدمات رسانی را داشته باشیم. این شرکت که از نیمه اول خردادماه سال جاری به عنوان شرکت بیمه‌گر درمان تکمیلی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری مفتخر به خدمتگزاری به این عزیزان شده است، در راستای ایفای تعهدات خود و ارتقای سطح کیفی خدمات، اقدامات گسترده‌ای را در پیش گرفته و در این مدت کوتاه، گام‌های بلندی در جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی این قشر ارزشمند برداشته است.
*ارائه خدمات نوین درمانی با افزایش دو برابری مراکز طرف قرارداد
در همین راستا، شاهد افزایش چشمگیر تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت هستیم. در ابتدای این قرارداد، 2900 مرکز درمانی در سراسر کشور طرف قرارداد بیمه ملت بودند، اما این تعداد با رشدی قابل توجه به 4900 مرکز درمانی افزایش یافته است. این اقدام مهم، به معنای دو برابر شدن دسترسی بازنشستگان به خدمات درمانی با کیفیت و تحت پوشش بیمه ملت است.
*تسهیل فرآیندهای درمانی با افزایش نمایندگان منتخب
علاوه بر گسترش مراکز درمانی، بیمه ملت در جهت تسهیل فرآیندهای درمانی و رفاه حال بازنشستگان، تعداد نمایندگان منتخب خود را نیز به طور قابل توجهی افزایش داده است. در ابتدای این تعهد، 500 نماینده منتخب در سراسر کشور وظیفه‌ی جمع‌آوری و ثبت مدارک پزشکی و اسناد خسارتی بازنشستگان را بر عهده داشتند. این تعداد به 859 نماینده منتخب و 20 شعبه فعال شرکت افزایش یافته است.
*تلاش برای پرداخت به موقع تعهدات و تسویه حساب کامل مطالبات
بیمه ملت در طول این مدت کوتاه، علیرغم حجم بالای مراجعات و پرونده‌های خسارتی انباشته شده از دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، روند پرداخت خسارت‌ها را آغاز کرده اما به دلیل بالا بودن تعداد پرونده‌ها تلاش می‌کند به طور کامل به تعهدات خود در قبال بازنشستگان از ابتدای سال 1403 عمل کرده و تمامی مطالبات مربوط به این دوره را در کمترین زمان ممکن پرداخت کند.
پرداخت نشدن مطالبات مربوط به ماه‌های نیمه دوم سال 1402 توسط شرکت خدمات دهنده قبلی موجب گلایه برخی بازنشستگان گرامی شده است که ارتباطی با قراردادهای جاری نیز ندارد و بیمه ملت ضمن درک این موضوع، تلاش‌های خود را برای تسریع در روند پرداخت خسارت‌های دو ماه اول سالجاری به کار گرفته است تا رضایت بازنشستگان عزیز را به دست آورد.
*فراهم ساختن سامانه‌های آنلاین برای خدمات با سرعت و کیفیت
یکی از برنامه‌های مهم بیمه ملت برای ارائه خدمت مناسب به بازنشستگان محترم، فراهم ساختن امکانات برخط با ایجاد و راه‌اندازی «دینا» اپلیکیشن درمانی بیمه ملت ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری است که در بستر آن، بازنشستگان می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به شعب و نمایندگی‌های بیمه ملت نسبت به ثبت خسارت و پیگیری اسناد ثبت شده خود اقدام کنند. استفاده از این سامانه در سرعت بخشیدن به روند ارزیابی و پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان کمک قابل توجهی خواهد کرد.
*عزم راسخ بیمه ملت در پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های بازنشستگان
مجموعه اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه، نشان‌دهنده عزم راسخ و تعهد بیمه ملت در قبال بازنشستگان محترم صندوق بازنشستگی کشوری است. این شرکت با اتکا به سابقه درخشان و تجربه ارزشمند خود، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ارائه خدمات نوین، با کیفیت و به موقع، آسایش و رفاه هر چه بیشتر این قشر فرهیخته و ارجمند را فراهم نماید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه