روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تکمیل خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک؛ گامی مهم در پروژه ملی ایران راه


 وزیر راه و شهرسازی تکمیل خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک را گامی مهم در راستای پروژه ملی ایران راه خواند که مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید نیز بود.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در فضای مجازی نوشت: از اقدامات بسیار مهم در پروژه ملی ایران راه که البته مورد تاکید شهید جمهور نیز بود، دو خطه شدن محورهای موجود با هدف افزایش ظرفیت بار و مسافر بود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: بخش نهایی پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک در کریدور شمال-جنوب به ارزش روز بالغ بر ۱۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم ملت بزرگ ایران به ویژه خوزستانی‌های عزیز شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:
امریکا در بازار جهانی پسته دامپینگ کرده است
 به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، امریکا با کاهش ۳۰درصدی قیمت پسته نسبت به ایران در بازار جهانی دامپینگ کرده است.
به گزارش کائنات، محمدعلی رضایی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت تمام‌شده تولید پسته در امریکا ۵ دلار در هر کیلو است اما برای ایران این رقم ۷ دلار است همچنین  تولید امریکا در ۷۵۰ هزار تن در سال است و تولید ایران ۲۰۰هزار تن در سال است. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در پایان عنوان کرد: امریکا در فروش پسته دامپینگ کرده و قیمت ایران حدود ۳۰درصد بیشتر از قیمت امریکاست اما متاسفانه قوانین خلق‌الساعه و تصمیم‌گیری‌های یک‌شبه که حتی از قانون هم خارج است لطمه زیادی به کشور وارد شده است.

سخنگوی شورای رقابت خبر داد؛
برخورد قاطع با افزایش غیرقانونی قیمت خودرو
 سخنگوی شورای رقابت گفت: این شورا با خودروسازان متخلف درباره افزایش قیمت‌های غیر قانونی خودرو، برخورد می‌کند. سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت گفت: باتوجه به افزایش چشمگیر شکایت‌های مردمی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات خودرویی، مرکز ملی رقابت درحال بررسی نحوه محاسبه قیمت این خودروها است. سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: مرکز ملی رقابت پس از بررسی‌های انجام شده، گزارش خودش بر اساس مصوبه شماره ۶۳۳ به شورای رقابت ارائه خواهد داد.
توکلی گفت: در صورتی که از نتایج بررسی‌ها مشخص شود که تخلفی صورت گرفته، شورای رقابت با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد. به گزارش کائنات، برخی خودروسازان در روزهای گذشته قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

تامین ارز از مرز ۲۲ میلیارد دلار عبور کرد
 طبق اعلام بانک مرکزی تامین ارز کالاهای مورد نیاز کشور از ابتدای سال تا کنون از مرز ۲۲.۶ میلیارد دلار گذشت. به گزارش کائنات، طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از سوی بانک مرکزی تامین شده است. است.
در این مدت ‌برای کالاهای اساسی و دارو ۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار، برای خدمات ۴۱۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۴ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

با اعلام بانک مرکزی؛
واردات خودروهای کارکرده متوقف شد
 بانک مرکزی اعلام کرد واردات خودروهای کارکرده توسط مردم و اشخاص حقوقی به دلیل لزوم تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط، متوقف است.
به گزارش کائنات، بانک مرکزی اعلام کرد: هیئت وزیران به استناد تبصره 3 ماده 11 الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال 1402 مجلس، مبادرت به تنظیم آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو کارکرده طی مصوبه 24 تیر سال جاری کرده است.
با عنایت به ضرورت تشکیل کارگروه مندرج در ماده ۲ آیین‌نامه لزوم تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز از سوی این بانک و تهیه و ابلاغ ضوابط مربوط به افتتاح و معدل حساب ارزی توسط بانک مرکزی به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌ نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده ۲ آیین‌نامه از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه