روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز بهره برداری رسمی از کارخانه استحصال طلا در تفتان


  مهتاب ذورقی – سیستان و بلوچستان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز بهره برداری رسمی کارخانه استحصال طلا در شهرستان تفتان خبر داد.
خلیل احمد سلامی، افزود: با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست هیئت دولت سیزدهم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاونین وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار تفتان و مدیران ارشد استانی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ صدرتامین، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت توسعه معادن پارس تامین، مدیرعامل و مدیران شرکت طلای صدرتفتان و جمعی از نمایندگان مردم محلی منطقه کارخانه استحصال طلا در شهرستان تفتان به صورت رسمی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
وی ادامه داد: این کارخانه،در دولت سیزدهم و با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاریِ هلدینگ صدرتامین (تاصیکو)، و با همت شرکت توسعه معادن پارس تامین احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث کارخانه استحصال طلای تفتان از اردیبهشت سال گذشته آغاز و در مدت کمتر از 20 ماه با مهندسی و تجهیزات بومی در زمستان 1403 به بهره برداری رسید که روز گذشته به صورت رستمی و پس از انجام بهره برداری آزمایشی، افتتاح و بهره برداری رسمی از آن آغاز شد.
سلامی تصریح کرد: این پروژه با سرمایه گذاری 55 میلیون دلاری انجام شده و ماحصل ورود این صنعت به منطقه در مجموع هزار و 500 شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده که با اولویت شایسته‌گزینی و جذب نیروی بومی و به طریق آزمون استخدامی، مصاحبه تخصصی و در مرحله آخر برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی بصورت تئوری و عملی بود که همزمان با مراحل احداث کارخانه انجام شده است.
وی بیان کرد: در این پروژه هزار و 200 میلیارد تومان با اشتغال ثابت 668 نفر هزینه صرف شده و مقرر شده ظرف مدت ده سال، 24 تن طلا از معدن تفتان به این کارخانه انتقال و استحصال شود.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تاکیدات انجام شده، بخش اعظم کارگران و فعالان در حوزه معدن و کارخانه استحصال طلای تفتان، بومی منطقه و مناطق اطراف هستند، ابراز امیدواری کرد: شرکت‌سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاریِ هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) و شرکت توسعه معادن پارس که در حوزه معدن و کارخانه استحصال معدن طلای تفتان فعال هستند، به مسوولیت اجتماعی خود در قبال ساکنان منطقه توجه کرده و خدمات لازم و در حد توان خود را به آنان ارائه کنند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: امکان توسعه فعالیت کارخانه استحصال طلای تفتان وجود دارد و حمایت لازم نیز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های تابعه آن در این حوزه به عنوان یک اولویت انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه