روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

تورم بخش زراعت باغداری و دامداری اعلام شد


 در خردادماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به خرداد ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۷ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته‌ است.
به گزارش کائنات، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در خردادماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» ۱۴۴۱.۱ است که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۳۶.۴ درصد افزایش داشته‌ است. در این ماه شاخص دوازده‌ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) با رشد ۳۶.۲ درصد مواجه بوده‌ است.
*افزایش تورم نقطه‌به‌نقطه
در خردادماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۳۶.۴ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۵.۶ درصد)، ۰.۸ واحد درصد افزایش داشته است. در این ماه بیش‌ترین تورم نقطه‌به‌نقطه با ۱۰۱.۵ درصد مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره» و کم‌ترین تورم نقطه‌به‌نقطه با ۰.۸ درصد مربوط به گروه «غلات» است.
در خردادماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به خرداد ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۷ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. در این ماه بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» با ۱۲۳.۰ درصد و کمترین تورم سالانه مربوطه به گروه غلات با ۰.۷ درصد است.

مهلت‌ رفع تعهد ارزی
سال ۱۴۰۲ تمدید شد
 بر اساس بخشنامه جدید دولت، مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۲ تا پایان مهرماه تمدید شد. به گزارش کائنات، طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر اساس مصوبه جدید دولت و با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۲ در پایان روز ۳۱ تیرماه، مهلت برگشت ارز صادراتی هر پروانه صادراتی سال ۱۴۰۲ به مدت سه ماه تا سقف مهلت قانونی ۱۵ مهرماه با بهره‌مندی از معافیت مالیاتی تمدید شد.
گفتنی است؛ بنا به اعلام کنفدراسیون صادرات ایران، پیش‌ازاین سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده بود که مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان برای سال گذشته، صرفاً تا ۳۱ تیرماه خواهد بود.

با حضور اعضای هیئت‌مدیره صورت گرفت؛
برگزاری مجمع عادی سالانه ادارات امور شعب بانک ملی ایران
  مجمع عادی سالانه اداره امور شعب مرکزی تهران و شعبه مستقل فردوسی بانک ملی ایران با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونت امور شعب، روسای ادارات و سایر همکاران بانک برگزار شد.
به گزارش کائنات، بر اساس راهبرد مدیریتی و نظارتی بر عملکرد ادارات در بانک ملی ایران، برنامه برگزاری سلسله مجامع عادی سالانه ادارات امور شعب و شعب مستقل بانک ملی ایران در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری مجامع شعبه مستقل مرکزی و اداره امور شعب شمال تهران، بررسی عملکرد اداره امور شعب مرکزی تهران و شعبه مستقل فردوسی در مجمع برگزار و نکات راهبردی برای حرکت در مسیر نیل به اهداف عالی بانک برای این اداره امور شعب تبیین شد.
در این جلسه امیر مسعود رزازان عضو هیئت‌مدیره و معاون مالی بانک بر رعایت بهداشت اعتباری، رعایت قوانین و مقررات بانکی به‌منظور جلوگیری از بروز نا ترازی، افزایش بهره‌گیری از ابزار تعهدی، پایش دوره‌ای عملکرد شعب تأکید کرد.

بیمه سامان به ازای هر سهم 300 ریال سود نقدی داد
  مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد. به گزارش کائنات، در این جلسه ابتدا گزارش هیئت‌مدیره درباره وضعیت شرکت و نیز عملکرد آن در سال گذشته قرائت شد و پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۲ با اکثریت آرا به تصویب رسید.
در ادامه دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه، موسسه حسابرسی بیات رایان به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی علی‌البدل شرکت برای سال مالی ۱۴۰۳ تعیین شدند.
در این جلسه مقرر شد از محل سود قابل تخصیص، مبلغ ۳٫۵۹۵ میلیون ریال به‌حساب اندوخته قانونی و مبلغ ۲۸۷٫۷۲۴ میلیون ریال به‌حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور شود. همچنین با تصمیم سهامداران شرکت بیمه سامان، مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال و به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال به‌عنوان سود نقدی قابل‌تقسیم به سهامداران تخصیص داده‌شده و مابقی به‌حساب سود انباشته انتقال یابد.
مطابق با چشم‌انداز بیمه سامان در سال ۱۴۰۷، این شرکت یک گروه فرا بیمه، تمام ‌دیجیتال و بین‌المللی و پیشگامِ مشارکت در اکوسیستم‌های فرا بیمه کشور خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه