روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

کارشناس و سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

شکست کاملا هریس برای ترامپ چندان آسان نیست


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا گفت: اگر دموکرات‌ها  تا ۲۰ روز آینده بتوانند جو فعلی را حفظ کنند و کمک‌های مالی جذب کنند می توانند مانع کاهش محبوبیت خانم هریس شوند در این صورت شاهد رقابتی جدی تر از دوره قبل بین ترامپ و نامزد دموکراتها خواهیم بود.
رحمان قهرمان پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این پرسش که دورنمای انتخاباتی آمریکا را با کناره گیری آقای بایدن چگونه ارزیابی می کنید، گفت: این موضوع را بارها به خوبی تجربه کرده ایم که کمپین انتخاباتی پدیده ای است که مدام تغییر می کند لذا باید منتظر تحولات مختلفی بعد از ورود نامزدهای جدید به مناسبات انتخاباتی بود.
وی در این باره خاطر نشان کرد: طبیعتا با ورود هر نامزد جدیدی به عرصه انتخابات، شاهد جهشی در ابتدای امر هستیم بنابراین بخشی از جهش نظرسنجی های مرتبط با ریاست جمهوری آمریکا در خصوص خانم کاملا هریس نیز تابع این رویه است.
رحمان قهرمان پور خاطر نشان کرد: بلافاصله بعد از کناره گیری آقای بایدن نظر سنجی ها از این حکایت دارد به دلیل حمایت آقای بایدن و دموکراتها شاهد جهش های نظرسنجی به نفع خانم هریس هستیم، اما به طور طبیعی خانم کاملا هریس برای بالاماندن در آمارها و داشتن رتبه های بهتری نسبت به آقای ترامپ کار سختی در پیش رو دارد.
 وی در این باره یادآور شد: به هر حال دور از انتظار نیست که در طی هفته های آینده شاهد حملات متعدد جمهوری خواهان به خانم کاملا هریس باشیم، هر چند اتهام زنی ها از روزهای قبل آغاز شده به طوری که دموکراتها خانم هریس را متهم به نامزدی ریاست جمهوری به شیوه ای غیر دموکراتیک کرده اند.
رحمان قهرمان پور در این باره یادآور شد: به عنوان مثال با هوش مصنوعی تبلیغاتی منفی عیله او انجام داده اند با این مضمون؛ که خانم هریس به شکل غیر طبیعی و بسیار می خندد! بنابراین با این  تفاسیر اینکه خانم هریس جهش به دست آمده را حفظ کند چندان مشخص نیست.
وی در این باره گفت: به هر حال تا کنون اینگونه پیش رفته که مسیر خوبی را طی کرده لذا دور از انتظار نیست که در برابر ترامپ بتواند شانس خود را افزایش دهد. در صورتی که جمهوری خواهان با تبلیغات مختلف بتوانند محبوبیت وی را در هفته های بعد کاهش دهند در این صورت کار برای خانم کاملا هریس دشوار می شود.
رحمان قهرمان پور گفت: به هر حال باید منتظر کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بمانیم و ببینیم که روند آغاز شده از هفته گذشته در راستای حمایت از خانم هربس به چه شکلی ادامه می یابد و کنوانسیون ملی نیز این روند را ادامه خواهد داد یا خیر؟
وی در این باره تصریح نمود: اگر دموکرات‌ها  تا ۲۰ روز آینده بتوانند جو فعلی را حفظ کنند و کمک‌های مالی جذب کنند می توانند مانع کاهش محبوبیت خانم هریس شوند در این صورت شاهد رقابتی جدی تر از دوره قبل بین ترامپ و نامزد دموکراتها خواهیم بود.
رحمان قهرمان پور در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: برخلاف برخی پیش بینی ها  شکست دادن خانم کاملا هریس برای ترامپ کار راحتی نخواهد بود بنابراین باید منتظر تحولات آتی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ماند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه