روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

گزیده مصاحبه مسعود پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR

سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است


 رئیس‌جمهور، پنجشنبه ۴ مردادماه، ۳ روز پیش از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز به‌کار رسمی‌اش، مصاحبه‌ای با سایت بیت رهبری کرده که بخش‌های کوتاهش را اینجا می‌خوانید. جمع‌بندی‌های کابینه اگر انجام بشود، هرچه سریع‌تر تلاش خواهیم کرد خدمت رهبر انقلاب برویم و مشورت و هماهنگی نهایی را هم آنجا انجام بدهیم تا نهایتاً فهرستی را که از جمع‌بندی افراد معرّفی‌شده توسط جریانات مختلف به‌دست آمده، ان‌شاءالله با تفاهم و رضایت کامل بتوانیم معرفی کنیم. تا زمانی که به یک تصمیم و یک هدف‌گیری نهایی نرسیده باشیم، می‌توانیم سلایق خودمان و افکار خودمان و جهت‌گیری‌های خودمان را داشته باشیم، امّا وقتی تبدیل به سیاست و قانون شد، اختلاف کردن و زیر میز زدن و نپذیرفتن، چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند.
من و دولتم و همه قوایی که وجود دارند اگر پایبند به آن سیاست‌ها بودیم و برنامه‌هایی که می‌نویسیم در جهت آن سیاست‌ها باشد، اختلاف یا تفرقه و دعوا کردن بی‌معنی است. اگر هم کسی بگوید یک مسیری بهتر از آن مسیر قانونی هست، آن را هم می‌شود با روش‌های علمی بررسی کرد؛ اگر مشاهدات علمی و مستندات مکتوب دانشگاهی و تجربه مشخّص منطقه‌ای در مورد آن پیشنهاد وجود داشته باشد که نشان دهد بهتر و تجربه موفّق‌تری است، باید ارائه بشود تا بپذیریم؛ حرف حق را باید پذیرفت.
پایبندی به قانون، صداقت، پاکدستی، راستگویی، حُسن شهرت، باور به سیاست‌های کلّی، باور به قانون برنامه و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی. بالاخره فرد اگر پاکدست و صادق نباشد ــ که البتّه این موارد باز هم نسبی است ــ نمی‌توان او را انتخاب کرد. در رابطه با فرهنگ، بیشتر باید به‌خودمان برسیم تا اینکه به دیگران خرده بگیریم. «دَواؤُک فیک وَ ما تَشعُرُ وَ داؤُک مِنک وَ ما تُبصِر»؛ درد خودمانیم، درمان هم خودمانیم.
سؤال یک کلمه‌ای:
ـ پرچم؛    + ایران.        ـ مردم؛    
+ وفاق.    ـ قاسم سلیمانی؛    + افتخار، آزادگی و غیرت ایرانی.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه