روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد - شماره 4639

کاهش کیفیت هوا در 4 روز آینده

افزایش دمای هوا از جمعه


  رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه در چهار روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، گفت: از اواسط روز جمعه تا اواسط هفته آینده نیز روند تدریجی افزایش دمای هوا اتفاق خواهد افتاد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور توضیح داد: امروز شهروندان در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان شاهد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهند بود. وی با اشاره به اینکه این شرایط در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز در برخی مناطق کشور تداوم خواهد داشت، عنوان کرد: این وضعیت جوی در این دو روز برای آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق هرمزگان پیش بینی شده است. رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز بیان کرد: در این دو روز نیز شهروندان در مناطقی مانند شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد. ضیاییان یادآور شد: البته در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد نیز بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود. به گفته وی در روز پنجشنبه بارش‌ها در غرب سواحل خزر شدت خواهد داشت. رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره کاهش کیفیت هوا نیز افزود: در پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور مانند سمنان، یزد، قم، مرکزی، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین و در جنوب غرب کشور به ویژه در بوشهر، خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا اتفاق خواهد افتاد.

پای پلیس به موتورسواری در کوه‌های تهران باز شد
 فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خواستار رسیدگی به حضور مخرب موتورسواران در کوه‌های شمال تهران شد و در این راستا شورای اسلامی شهر تهران نیز طی نامه‌ای به پلیس راهور شهر تهران، خواستار رسیدگی به این درخواست شد.
فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد درپی حضور مخرب موتورسواران در ارتفاعات و کوه‌های کشور، فدراسیون طی نامه‌ای به سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و شورای اسلامی شهر تهران و همچنین فدراسیون موتوسواری و اتومبیل‌رانی، خواستار جلوگیری و مقابله با تخریب‌های این دسته از موتورسواران و آفرود سواران در تخریب کوه‌های کشور شد. در ادامه شورای اسلامی شهر تهران نیز طی نامه‌ای به پلیس راهور شهر تهران، خواستار رسیدگی به درخواست صورت گرفته شد. همچنین در ادامه آمده شایسته است جامعه کوه‌نوردی نیز ضمن اعلام گزارش تخریب‌های این گروه به پلیس راهور و نیروی انتظامی سهم خود را در صیانت از کوه‌های کشور به عنوان سرمایه ارزشمند ملی ادا کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه