روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد - شماره 4639

سرمقاله

علیه سیاه نمایی


 منیر زرگر- مردم‌سالاری دینی به عنوان یک نظام سیاسی جدید در قرن بیستم توسط امام راحل و انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی جهان ظاهر شد در حالی که اگر شرایط پیش از انقلاب را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که رژیم حاکم ارزشی برای نظر مردم قائل نبود و تابع قدرت‌های بزرگ بود. ایران عزیز با وجود سابقه چند هزار ساله به واسطه سلطنت پادشاهی دچار عقب‌ماندگی شده بود اما اصل انقلاب اسلامی با حضور مردم رقم زده شد و در اقدامی بی‌سابقه امام راحل انقلاب اسلامی را به رای گذاشت.
دو رکن به عنوان اساس مهمترین ارکان است که اول اسلام و دوم مردم بوده که جزء مولفه‌‌های قدرت این نظام نیز محسوب می‌شود و از این رو مردم با حضور در عرصه انتخابات مسئولان را انتخاب و مسئولان نیز بر حسب وظیفه باید امورات را پیگیری کنند. امروز جمهوری اسلامی نقش تأثیرگذاری در این نظم جهانی و تغییر آن ایفا می‌کند
«انقلاب اسلامی» یکی از مهم‏ترین رخدادهای قرن بیستم بود که در کشور ما رخ داد و ساختار سیاسی کشور را دگرگون کرد. نظام سلطنتی و پادشاهی، جای خود را به یک نظام ارزشی-مردمی یا مردم‏سالاری دینی داد. دست ‏آوردهای فراوانی در نتیجۀ انقلاب اسلامی در ایران و حتی منطقه و جهان حاصل شد. گرچه طبیعتاً نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید در جهت برطرف کردن‌شان تلاش شود، اما مسئله‏ای که در این مطلب در پی بررسی آن هستیم این است که چرا با مشاهدۀ یک یا چند نقطه ضعف (کوچک یا بزرگ)، بعضاً کلّ نظام از سوی برخی افراد زیرسؤال می‏ رود؟ پیش از این سؤال باید پرسید که اساساً چرا تخریب و سیاه‏نمایی چهره کشور و انقلاب و برخی مسئولین، در دستور کار قرار می ‏گیرد و چه کسانی با چه اهدافی این رویه را دنبال می‏ کنند؟
یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به آینده است تا از این طریق پشتوانه‌های مردمی نظام را از بین‌ ببرند.
دشمن با قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی جنگ روایت‌ها، روایت‌های غیرواقع و کاذب را جایگزین روایت‌های صحیح نماید و از این طریق با سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی؛ جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی را بگیرد.
در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه و به‌ویژه برای نسل جوان، آشکار می‌شود.
باید موفقیت‏‌هاى به عمل آمده، پیشرفت‌های حاصل شده، تلاش‏‌هاى به ثمر رسیده، موانع رفع‏ شده و توطئه‌های خنثی شده؛ به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی، خوب برجسته و تدوین شود، تا با تصویرسازى صحیح از انقلاب اسلامى؛ از تحریف حقایق انقلاب اسلامی جلوگیری کرد تا نظام سلطه با کمک راویان خائن و تحلیلگران مغرض، نتوانند با تصویرسازى كاذب، افکار عمومی و افکار نسل‌های بعدی را فریب دهند، تا صحت راه، درستی مسیر مشخص شود و الا ملتی که به صحت راه، درستی مسیرش اعتقاد نداشته باشد یا به آن شک کند مأیوس می‌شود و شکست خواهد خورد.
انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی دستاوردهای اعجاب‌انگیز داشته است به صورتی که عقول همه اندیشمندان را متحیر ساخته و انسان‌های آزاده دنیا را به تحسین انقلاب واداشته است.
برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، تبیین وضعیت ایران و جهان قبل از انقلاب از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، و مقایسه آن با امروز بسیار ضروری است چرا که بدون توجه به شرایط داخلی و خارجی ایران در دوران قبل از انقلاب، نمی‌توان به اهمیت و عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی پی‌برد. این روزها و سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری، دشمن به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد جمهوری اسلامی است چراکه در جنگ‌های مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و... از ایران اسلامی شکست خورده و روز به روز در حال افول است بنابراین دنبال سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقیقت جمهوری اسلامی است که به فرمایش مقام معظم رهبری راهکار مقابله با آن روشنگری و جهاد تبیین است. اگر آمارها و شاخص‌های قبل و بعد انقلاب را نگاه کنیم به وضوح دستاوردهای نظام به ویژه در مورد عمران و آبادانی دیده می‌شود، این هم به برکت نظام اسلامی و زحمات شما در بسیج سازندگی است .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه