روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير - شماره 4637

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

نرخ بلیت پروازهای اربعین تعیین شد

  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت رفت و ‌برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی که به ریاست محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد، نرخ بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۳ تعیین شد.
محمدی ‌بخش در این نشست اظهار کرد: با رایزنی شرکت‌های هواپیمایی، عملیات پروازهای اربعین از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و در ۹شهریورماه به پایان خواهد رسید.
وی افزود: همچنین در این جلسه نرخ بلیت رفت و ‌برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی رأسا به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت‌ گروهی و چارتری خودداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد؛
ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی
 بر ذبح دام‌ها تا اربعین حسینی
  رئیس سازمان دامپزشکی کشور از طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی تا اربعین حسینی خبر داد. مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ادامه اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی تا اربعین خبر داد و گفت: در این طرح که از روز قبل از تاسوعا کلید خورد، مقرر شده است تا فرا رسیدن اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور بر اساس بخشنامه ارائه شده، یک هزار و ۶۲۱ اکیپ شامل ۷۱۳ اکیپ ثابت و ۹۰۸ اکیپ سیار، با همکاری ۲ هزار و ۵۵۳ نفر که متشکل از ۹۱۷ دامپزشک، یک هزار و ۱۷۰ نفر در سایر رده‌ها و ۵۰۰ نفر ذبح کننده شرعی است، اجرا شود.
وی با بیان این که مقرر است تا حدفاصل نجف و کربلا چند سایت بازرسی ارشادی تدارک دیده شود تا هر مکانی ذبح و کشتار دام بود، کنترل انجام شود، اظهار کرد: اگرچه این اقدام برای سال اول جنبه تجربه نخست را دارد اما با توجه به اینکه ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر در حال تردد در ایام اربعین به عراق هستند و فصل گرما است و فسادپذیری بالا است، به لحاظ فرآورده‌ها حداکثر کنترل و نظارت صورت خواهد گرفت.

نقش کاهش شکاف دلار نیمایی و آزاد
در بازار سرمایه چقدر است؟
  بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که هر میزان فاصله بین نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد کم شود، شاهد رشد شاخص هم وزن در بازار سرمایه هستیم.
به گزارش کائنات، بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد، کاهش فاصله میان نرخ ارز نمیایی و بازار غیر رسمی، باعث تثبیت و رشد شاخص هم وزن در بازار سرمایه می‌شود و افزایش فاصله میان نرخ ارزهای نیمایی و بازار غیر رسمی، بر عدم‌النفع شرکت‌های بورسی و کاهش سودآوری شرکت‌ها اثر گذار است و نزدیک شدن نرخ دلار آزاد (بازار غیر رسمی) به دلار نیمایی، می‌تواند برای صنایع بورسی مثبت و تعیین‌کننده باشد.
عدم‌النفع شرکت‌های بورسی از اختلاف دلار نیما و بازار غیر رسمی به طور مستقیم خود را در سودآوری شرکت‌های صادرات محور و کوچک بازار سرمایه نشان می‌دهد. به عبارتی، عدم رشد سودآوری شرکت‌های بزرگ و کوچک بازار سرمایه، نقش پررنگی در افت ارزش بازار دلاری بورس تهران از سالیان گذشته داشته است.
برخی از صنایع بورسی تحت‌تاثیر قیمت دلار نیمایی قرار دارند و محصولات خود را در زمان فروش در بازارهای داخلی و خارجی با نرخ این دلار معامله می‌کنند. البته گفتنی است که افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، ارزش دارایی‌های شرکت‌های بورسی را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ چراکه شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه، تحت‌تاثیر دلار نیمایی هستند که ارزی کنترل‌شده و در اختیار دولت است و معمولا قیمت ارز نیمایی با تغییرات زیادی روبه‌رو نیست و تحت‌نظارت دولت است.
تاثیر محسوس نرخ دلار نیما بر شرکت‌های کوچک و صادرات محور بازار سرمایه خود را در روند تغییرات شاخص کل هم‌وزن نمایان می‌کند و با افزایش فاصله دلار نیما و آزاد با کاهش سود و در نتیجه افت قیمت سهام آن شرکت‌ها مواجه هستیم.
همچنین، قیمت دلار و ارز با هر نوسان، جوی از ترس یا امیدواری در دل سهامداران ایجاد می‌کند و این ترس یا امیدواری اگر به میزان بیشتری رخ دهد، رفتارهای هیجانی نیز در بازار بیشتر می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت دلار نیمایی یک ملاک و معیار برای بازار سرمایه به‌حساب می‌آید و تغییرات آن از سوی بسیاری از سهماداران و شرکت های بازار سرمایه، رصد می‌شود.
گفتنی است؛ یکی از اثراتی که افزایش شکاف میان نرخ ارز نیمایی با بازار غیر رسمی در بازار سرمایه ایجاد می‌کند، میل به سرمایه گذاری به سمت بازارهای تورم‌زایی مثل ارز، طلا، مسکن و خودرو است که به میزان قابل توجهی در خروج سرمایه از بورس، اثرگذار است. به عقیده بسیاری از کارشناسان و متخصصان بازار سرمایه، کاهش شکاف و فاصله میان، نرخ ارز نیمایی و ارز در بازار غیر رسمی، می‌تواند میل به خروج سوداگرایانه سرمایه از بورس را به میزان قابل توجهی کاهس دهد که در افزایش شاخص‌های بازار سرمایه نقش مهمی دارد.

اولین شعبه هیبرید بانک ایران زمین افتتاح شد
  مراسم افتتاح اولین شعبه هیبرید بانک ایران زمین با حضور جمعی از مسئولین عالی رتبه بانک و مدیران ارشد در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.
به گزارش کائنات، در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان بانک را اولویت و هدف اصلی بانکداری هیبرید بیان کرد و گفت: بانکداری هیبرید به عنوان نسل جدید بانکداری در نظام بانکی کشور، پنجره تازه ای را در حوزه ارائه خدمات ویژه و خاص به روی مشتریان گشوده است.
پورسعید در تشریح نحوه سرویس دهی به مشتریان در شعبه هیبرید افزود: در بانکداری هیبرید مشتریان می توانند کلیه خدماتی را که به صورت حضوری از بانک دریافت می کردند به صورت غیرحضوری از طریق تلفن همراه یا تبلت خود دریافت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: شعبه هیبرید تلفیقی از محیط فیزیکی و مجازی برای ایجاد ارزشی ویژه برای مشتریان با ارائه سبدی از محصولات و خدمات گوناگون همراه با تجربه‌ای به یادماندنی است.
در این مراسم اصغر باباپور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین انتقال سرویس و خدمات بانکداری سنتی به بانکداری هیبرید را از اقدامات اصلی این معاونت بیان کرد و گفت: کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات با بررسی و مطالعه نیازهای مشتریان در شعب، سرویس هایی را که بیشترین میزان درخواست را از سوی مشتریان داشت، جداسازی کرده و متناسب با آن با حفظ روابط و قوانین رگولاتوری برای شعبه هیبرید تولید کردند.
باباپور با اشاره به ساختارهای ایجاد شده برای راه اندازی شعبه هیبرید، افزود: با همکاری مدیر امور سازمان و برنامه ریزی ساختارهای لازم برای راه اندازی شعبه هیبرید ایجاد شد و پس از تصویب مدیریت عالی بانک و هماهنگی با مدیر امور شعب بانک اولین شعبه هیبرید با رویکرد ارائه خدمات غیرحضوری افتتاح شد.
معاون فناوری اطلاعات یکی از ویژگی های شعب هیبرید را ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان بیان کرد و گفت: شعب هیبرید به صورت ۲۴ ساعته درخواست های مشتریان را دریافت کرده و در اولین سیکل کاری آن را انجام خواهد داد.
باباپور افتتاح حساب و انتقال وجه ساتنا و پایا غیرحضوری را از اولین خدمات ارائه شده در شعبه هیبرید خواند و افزود: مشتریان می توانند به آسانی با نصب پلتفرم همراه پلاس فراز به صورت غیرحضوری اطلاعات و مشخصات خود را وارد کرده و پس از انجام استعلام های لازم و احراز هویت، در شعبه هیبرید افتتاح حساب کنند. همچنین می توانند از طریق این پلتفرم جهت انتقال وجه بالاتر از ۲ میلیارد ریال اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت برای شعب هیبرید برنامه ریزی شده است که در کنار بخش عملیاتی، بخش پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان ایجاد شده تا مشتریان بتوانند به صورت ۲۴ ساعته و در کمترین زمان سرویس های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه