روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

بارش شدید باران سبب آبگرفتگی در بجنورد شد


 معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی از بارش شدید باران و آبگرفتگی در شهر بجنورد خبر داد.
ابراهیم سارمی اظهار کرد: بارش شدید باران سبب شد که برخی از منازل در مناطقی همچون جوادیه دچار آبگرفتگی شود.
وی افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند و در شهر بجنورد در حال ارائه خدمت به افرادی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده، هستند.
سارمی ادامه داد: علاوه بر آن نیروهای امدادی در مناطق سرانی و نظرعلی نیز در حال ارائه خدمت به سیل زدگان هستند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از جاری شدن سیلاب در دو شهرستان خبر داد.
شفیق اظهار کرد: طی امروز سیلاب بخش هایی از شهرستان راز و جرگلان و شیروان را فرا گرفت. وی با اشاره به اینکه سیل جاری شده در راز و جرگلان خسارتی نداشت، افزود: اما سیلاب در بخش های سرحد، قوشخانه و تیتکانلوی شیروان با خسارت همراه بود.
وی ادامه داد:  سیل شدیدی دو بخش قوشخانه و سرحد را فرا گرفت و هم اکنون نیز سیلاب این دو بخش را فرا گرفته است. شفیق بیان کرد: سیلاب به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد، بیش از ۵۰ منزل در دو بخش مذکور دچار آبگرفتگی شده و سطح جاده نیز رسوب گذاری شده است. وی افزود: راهداران در حالت آماده باش هستند تا بعد از فروکش کردن سیلاب، رسوب برداری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خبر داد؛
دو مصوبه شورای راهبردی برای کمک به خانواده‌های زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
کاهش زندانیانِ جنوب استان بوشهر
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از دو مصوبه شورای راهبردی پتروشیمی های این منطقه برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و همچنین کمک به معیشت خانواده های زندانیان در استان بوشهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، در حاشیه برگزاری جلسه شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس در شرکت پتروپالایش کنگان با اشاره به حضور رییس کل دادگستری استان بوشهر در این جلسه گفت: ایشان درمورد حمایت از خانواده های زندانیان و همچنین آزادی زندانیان غیرعمد بسیار دغدغه مند هستند و ما در این حوزه ها دو مصوبه داشتیم.
 وی با اشاره به کمک های شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای آزادی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد اظهار داشت: در کمتر از دو سال گذشته شورای راهبردی کمک های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صورت داده که بر اساس آن تعداد زیادی از زندانیان آزاد شدند.
  اسدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد کمک به خانواده های زندانیان ابراز داشت: در دیدار مسئولین قوه قضاییه با مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، رهبر انقلاب بر کمک و توجه به خانواده های زندانیان تاکید داشتند و بر همین‌ اساس ما نیز در شورای راهبردی مبالغی برای این عمل خداپسندانه مصوب کردیم که از طریق انجمن حمایت از زندانیان زیرنظر ریاست محترم دادگستری استان بوشهر برای تامین معیشت آنان هزینه خواهد شد.
  اسدی همچنین با اشاره به آمارهای رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بر اساس آمارهای رییس کل دادگستری استان، به دلیل استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به ویژه در چهار شهرستان جنوبی و به تبع آن اشتغال ایجاد شده برای جوانان، خوشبختانه شاهد کاهش آمار زندانیان در این مناطق هستیم که باعث خوشحالی است.
 وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند در سراسر استان و کشور شاهد کاهش جرم و در نتیجه کاهش زندانیان باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه