روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

رییس کل دادگستری استان بوشهر خبر داد؛

واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت توسط پتروشیمی های عسلویه

آزادی ۱۲۳ زندانی با کمک شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس

 رییس کل دادگستری استان بوشهر درمورد مطالبات دولت از پتروشیمی ها گفت: بابت مطالباتی که دولت از پتروشیمی ها داشته است دادگستری استان بوشهر ورود کرده و با تعامل صورت گرفته در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول و به خزانه دولت واریز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-مهدی مهرانگیز،رییس کل دادگستری استان بوشهر، در حاشیه برگزاری جلسه شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس در شرکت پتروپالایش کنگان با بیان این که اعضای شورای راهبردی به صورت جهادی فعالیت می کنند، اظهار داشت: شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس تاکنون منشاء خیر و برکت بوده و برای استان بوشهر به ویژه چهار شهرستان جنوبی استان در حوزه مسئولیت های اجتماعی عملکرد خوبی داشتند.
 وی با بیان این که در جلسه امروز مشاهده شد که اعضای شورای راهبردی به صورت دقیق مسائل مربوط به مسئولیت های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهند، ابراز داشت:  از توجه و عنایت آن ها برای رفع مشکلات مردم تشکر ویژه می کنم.
 وی یکی از سیاست های قوه قضاییه را حمایت از واحدهای صنعتی به ویژه واحدهایی که در منطقه مستقر هستند، عنوان کرد و افزود: ریاست محترم قوه قضاییه بر اساس شعار امسال دستور اکید داده اند که روسای دادگستری استان ها  ورود کرده تا بتوانند مشکلات حوزه تولید را حل کنند.
  مهرانگیز از ورود دادگستری استان بوشهر به مشکلات تولیدکنندگان و رفعِ برخی موانع تولید خبر داد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم کمک به خانواده های زندانیان خبر داد و گفت: واقعا وضعیت خانواده های زندانیان در استان بوشهر ناراحت کننده است و به همین دلیل شورای راهبردی برای کمک به آنان اعلام آمادگی کرده است.
 مهرانگیز با بیان این که به دلیل وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه و اشتغالِ حاصل از آن آمار جرایم در استان بوشهر کمتر است، افزود: اشتغال نیروهای بومی باعث شده که ارتکاب جرائم در بسیاری از مسایل پایین بیاید و بنده از بابت تلاش هایی که سبب اشتغال بومی ها در این صنایع می شود، قدردانی می کنم.
 وی اشتغال نیروهای بومی را موجب تمرکز آنان بر خانواده و پرهیز از ورود به برخی حواشی که موجب افزایش جرم و جنایت می شود، دانست.
 مهرانگیز همچنین به کمک شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس به آزادی زندانیان غیرعمد اشاره کرد و گفت: با کمک شورای راهبردی در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توانستیم ۶۳ زندانی را آزاد کنیم که شایسته قدردانی است.
 وی با اشاره به سفر شهید رییسی به استان بوشهر در اسفندماه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت:  در گزارشی که در سفر شهید رییسی به استان بوشهر در اسفند ۱۴۰۱ به رییس جمهورِ شهید ارائه دادم با استقبال ایشان مواجه شد و اعلام کردند که این روند تداوم یابد.
 مهرانگیز با بیان این که در سال بعد هم با کمک شورای راهبردی توانستیم دوباره تعداد ۶۰ زندانی را آزاد کنیم، افزود: مجموع زندانیان غیرعمد که با کمک شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس در کمتر از دو سال گذشته آزاد شده اند به ۱۲۳ نفر رسیده است.
  وی درمورد مطالبات دولت از پتروشیمی ها نیز گفت: بابت مطالباتی که دولت از پتروشیمی ها داشته است دادگستری استان بوشهر ورود کرده و با تعامل صورت گرفته در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.
 مهرانگیز با بیان این که از مشکلات اقتصادی شرکت ها هم آگاه هستیم، ابراز داشت: در مورد حق الایندگی نیز تاکنون سه هزار میلیارد تومان قطعی شده و اقدامات لازم برای دریافتِ حدود دو هزار میلیاردِ آن به اتمام رسیده است که احتمالا امروز یا فردا مبلغ یک هزار و ۴۰ میلیارد تومان آن به حساب استان بوشهر به ویژه چهار شهرستان جنوبی واریز خواهد شد.
 وی خطاب به  شهرداران، دهیاران و بخشداران گفت: قبلا هم تذکر داده و دوباره تاکید می کنم  که این مبالغ می بایست در جای خود هزینه شود و نباید برای پرداخت حقوق، خربد خودرو، وام یا موارد غیرمرتبط هزینه شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه