روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

در گردهمایی اعضای ستاد انتخاباتی؛

پزشکیان: مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد


 رئیس جمهور منتخب گفت: شعاری که در مباحث خود با عنوان حق و عدالت در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردم همان راه امام حسین علیه السلام است. یعنی به خاطر حق و عدالت در مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد.
وی در گردهمایی اعضای ستاد انتخاباتی خود در در تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد،‌ اظهار داشت: وقتی الگویی مانند امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) را داریم بدون هیچ واهمه‌ای با دیگران سخن می‌گوییم. چراکه در تاریخ نمی‌توانید چنین فکر و اندیشه‌ای به این زیبایی پیدا کنید که برای ایستادن مقابل ظلم حاضر شوید تمام خانواده، دوست و آشنایان خود را در صحرای عاشورا همراه کنید. لذا هراس نداریم و به راحتی مقابل دیگران ایستادگی می‌کردیم و می‌گفتیم راه ما راه حسین علیه السلام است، راه کسی است که به خاطر حق و عدالت حاضر شد همه دارایی‌های خود را قربانی کند.
وی گفت: شعاری که در مباحث خود با عنوان حق و عدالت در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردم همان راه امام حسین علیه السلام است. یعنی به خاطر حق و عدالت در مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد.
نباید اجازه دهیم حق کسی پایمال شود
پزشکیان در ادامه، اظهار کرد: اگر ما با مردم بر اساس حق و عدالت صحبت کنیم، حق همه را بپذیریم و در اختیارشان قرار دهیم و آن را پایمال نکنیم، اعم از چپ و راست، مذهبی و غیرمذهبی، مسلمان و غیرمسلمان، زن و مرد، جوان و پیر، آنگاه چه کسی از ما ناراضی و دل‌زده خواهد بود؟
وی ادامه داد: زندگی رفتار و اخلاق ما اگر در مسیری باشد که ماه محرم و امام حسین علیه‌السلام به ما نشان می‌دهد. شما مطمئن باشید که مملکت ما اصلاح خواهد شد و ارتباطات ما با یکدیگر منصفانه و انسانی برخورد خواهیم کرد، به یکدیگر تهمت نمی‌زنیم و حرف و وعده دروغ نمی‌دهیم.
پست، مقام و جایگاه برای من امتیاز نیست
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از وعده‌های دروغ به مردم عنوان کرد: متاسفانه برخی وعده‌های دروغین به مردم می‌دهند و به آن عمل نمی‌کنند. مطابق تعالیم اسلامی هیچ فریضه‌ای مانند این فریضه در میان همه مردم مورد قبول نیست که وقتی فردی وعده‌ای می‌دهد پای آن وعده بایستد و به آن عمل کند. پزشکیان در ادامه خطاب به اعضای ستاد انتخاباتی خود در استان تهران اظهار کرد: نه پست، نه مقام و نه جایگاه برای من به‌عنوان یک فرد هیچ امتیازی نیست آنچه به آن معتقد بودم همچنان معتقد هستم. فقط بار سنگینی که شما و مردم عزیز کشورمان بر شانه‌های بنده گذاشته‌اید به شدت سنگینی می‌کند.
وی افزود: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم. فقط می‌توانم صادقانه با مردم و همه شما آنچه پیمان بسته‌ام را بر آن بمانم و خواهم ماند.
باید به تأسی از شهدای کربلا حرکت کنیم
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه به راهی که انتخاب کرده‌ام و به امام حسین علیه السلام که در این ماه به شهادت رسیده است افتخار می‌کنم و سعی کرده‌ام زندگی خود را با زندگی آن‌ها تطبیق بدهم تصریح کرد: هنگامی که به زندگی هر کدام از شهدای کربلا نگاه می‌کنید پر از درس و تجربه است؛ صرف عزاداری برای آنها کافی نیست بلکه باید به تأسی از آن‌ها حرکت کنیم. یعنی این‌گونه نباشد که به خاطر او عزاداری کنم، اما، در جامعه خلاف تعالیم آنها عمل کنم. وی افزود: از همه عزیزانی که در این کشور پای صندوق‌های رای آمده‌اند، تشکر می‌کنم. ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات اصلاح شود و ایران باید بر پایه حق و عدالت اصلاح شود. یعنی حق، عدالت، آزادگی و مردانگی.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه