روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

رهبر انقلاب درگذشت حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفتند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت ابوالشهیدین آقای حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: «بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیدعلی‌اصغر حجازی دامت توفیقاته
درگذشت پدر بزرگوار جنابعالی، مومنِ مجاهدِ صادق و ابوالشهیدین مرحوم آقای حاج سیدجواد حجازی رحمة‌الله‌علیه را به شما و والده‌ی گرامی و اخوان محترم و دیگر بازماندگان و دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.
مجاهدت‌های پیش از انقلاب و خدمات گسترده و مداوم ایشان در دوران جمهوری اسلامی، حسنات ارزشمندی است که رحمت و مغفرت الهی را نصیب آن مرحوم خواهد کرد بمنّه و فضله.
 سید علی خامنه‌ای- ۲۲ تیر ۱۴۰۳»
پیام‌های تسلیت پزشکیان
رئیس‌جمهور منتخب در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اصغر حجازی و دو برادر شهیدش را به وی و خانواده محترم تسلیت گفت. در پیام مسعود پزشکیان آمده است: «برادر گرامی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید علی‌اصغر حجازی، قائم مقام محترم دفتر مقام معظم رهبری؛ ضایعه درگذشت پدر ارجمندتان، مرحوم سید جواد حجازی پدر گرامی شهیدان والامقام سید جعفر و سید باقر حجازی را صمیمانه به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم و در این ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از درگاه خداوند رحمان برای آن اسوه فداکاری و استقامت که همه زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و انجام فعالیت‌های خیر و عام المنفعه در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه کرد و تا آخرین لحظات عمر مروج و مدافع آرمان‌های والای شهیدان بود، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش را مسئلت دارم.»
پزشکیان همچنین در پیامی با تسلیت درگذشت عالم وارسته و فقیه انقلابی، آیت‌الله علی نکونام تصریح کرد: آن مرحوم در طول حیات علمی پربار خود از محضر فقهای مبرز و علمای صاحب‌ضمیری بهره برد و خویشتن نیز شاگردان دانشمندی را تربیت نمود که باقیات صالحات ایشان به شمار می‌آید.
 تسلیت قالیباف برای درگذشت آیت‌الله نکونام
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله نکونام گلپایگانی را تسلیت گفت.
در پیام محمدباقر قالیباف آمده است: آیت الله نکونام گلپایگانی که با بهره‌مندی از محضر اساتید و فضلای فرزانه و گرانمایه به درجات ممتاز فقهی نائل گشته بودند، در سال‌های عمر گرامی خویش در نشر علوم و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و تربیت طلاب و شیفتگان دین اهتمام بسیار داشتند...
پیام تسلیت مخبر
سرپرست ریاست جمهوری در پیامی درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی، جانشین دفتر مقام معظم رهبری را به وی، خانواده محترم و عموم بازماندگان معزز تسلیت گفت. در بخشی از پیام محمد مخبر آمده است: «این انسان وارسته و مبارز در کنار فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی و تقدیم دو فرزند دلیر خود در مسیر سربلندی و آزادگی کشور، با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خیرخواهانه از جمله سرپرستی کودکان بی‌سرپرست در موسسه خیریه دارالایتام مهدیه، زندگی پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود و با صبوری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و نام و یادی نیک و ماندگار از خود بر جا گذاشت.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه