روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

دست‌آموز صحنه هستم؛ ویلم دفو مدیر هنری دپارتمان تئاتر دوسالانه ونیز شد

 بازیگر آمریکایی برای مدیریت هنری دپارتمان تئاتر دوسالانه ونیز در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ انتخاب شد.
به گزارش ورایتی، ویلم دفو در ۲ سال پیشِ رو مدیر دپارتمان تئاتر بی‌ینال ونیز خواهد بود. این بخش که سال ۱۹۳۴ و پس از تاسیس بخش‌های هنر، موسیقی و سینما تاسیس شد پیش از این مدیرانی چون رناتو سیمونی، لوکا رونکونی، فرانکو کوادری، کارملو بنه و لوئیس پاسکوال را روی صندلی مدیریت خود دیده بود تا هر سال به برنامه‌ریزی بپردازند.
پیترآنجلو بوتافوکو، رییس هیات مدیره دوسالانه ونیز تئاتر را خانه اصلی ویلم دفو و حرفه درخشان او خواند و گفت: وی از بنیانگذاران گروه افسانه‌ای «ووستر» در سال ۱۹۷۷ است و کنترل کامل بدن او در برابر دوربین از نظم، دانش، اشتیاق و آگاهی عمیق در تئاتر می‌آید. دفو هم با ابراز خوشحالی از این انتخاب گفت معمولا مرا به عنوان بازیگر سینما می‌شناسند، اما در تئاتر به دنیا آمدم، تئاتر مرا تربیت کرد و به من انرژی داد. من دست‌آموز صحنه هستم. یک بازیگرم. تئاتر به من درباره هنر و زندگی آموخت. من ۲۷ سال با گروه «ووستر» کار کردم، با کارگردانان بزرگی از ریچارد فورمن گرفته تا باب ویلسون همکاری کردم و حالا هدایت برنامه تئاتر نوعی کاوش در جوهر بدنم است.

وحشت «نیکلاس کیج»
از هوش مصنوعی
  «نیکلاس کیج» بازیگر هالیوودی اعلام کرد که امیدوار است اسکن‌های بدنی‌اش برای بازآفرینی چهره‌اش روی صحنه، پس از مرگ مورد استفاده قرار نگیرد.
«نیکلاس کیج» در مصاحبه‌ای با نیویورکر گفت که از هوش مصنوعی وحشت دارد و امیدوار است اسکن‌های اخیر بدنی که او برای دو پروژه آینده انجام می‌دهد به عنوان مرجع فناوری هوش مصنوعی برای بازآفرینی او روی صفحه پس از مرگش مورد استفاده قرار نگیرد.
کیج قرار است در سریال «مرد عنکبوتی نوآر» محصول مشترک «+MGM» و آمازون پرایم بازی کند که برجسته‌ترین نقش تلویزیونی‌اش تا به امروز را رقم می‌زند. او اعتراف کرد که تلویزیون هرگز برای او جذاب نبوده اما آنچه که برایش جالب بوده زمانی است که می‌توانستم چیزی را بیان کنم».
این بازیگر با اشاره به این که قرار است بزودی برای دو پروژه آینده‌اش از او اسکن‌های بدنی انجام شود، گفت: «آنها باید مرا در رایانه بگذارند و با رنگ چشمم مطابقت دهند. آنها فقط بدنم را می دزدند و از طریق هوش مصنوعی دیجیتال هر کاری که می خواهند با آن انجام می دهند. ... امیدوارم هوش مصنوعی نباشد. من از آن وحشت دارم. من در مورد آن بسیار حرف‌زده‌ام ... واقعا حقیقت هنرمندان به کجا ختم خواهد شد. وقتی من مُردم، دوست ندارم با بدن و صورت من از طریق هوش مصنوعی کاری کنید».
کیج همچنین در طول مصاحبه گفت که در این مرحله از حرفه‌اش چندان علاقه‌ای به بازی در فیلم‌های 100 میلیون دلاری ندارد، اگر پروژه درستی از راه برسد، با آن‌ها مخالف نیست. برنده اسکار می‌گوید که نقش‌های اخیر در درام‌های مستقل مانند «خوک» و «سناریو رویا» با علایق حرفه‌ای او مطابقت دارد.

در فیلم «کنترل»؛
کوین اسپیسی برای صداپیشگی جایزه می‌گیرد
  کوین اسپیسی جایزه سینمای مستقل فولکستون بریتانیا را برای صداپیشگی در «کنترل» دریافت می‌کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، برنده ۲ جایزه اسکار برای صداپیشگی در اکشن مهیج بریتانیایی «کنترل» که سال ۲۰۲۳ ساخته شده تجلیل می‌شود.
کوین اسپیسی قرار است ۲۰ جولای این جایزه را از جوایز فیلم مستقل «فولک استون» دریافت کند.
روز دوشنبه، برگزارکنندگان این جوایز تایید کردند که بازیگر سریال «خانه پوشالی» جایزه بهترین اجرا را برای بازی در فیلم «کنترل» دریافت می‌کند. در این اکشن مهیج به نویسندگی و کارگردانی جین فالایز، اسپیسی روی پرده ظاهر نشد، اما یک نقش صوتی با حضوری تهدیدآمیز در فیلم داشت. تهیه‌کنندگان «کنترل» اواخر سال ۲۰۲۲ و زمانی که اسپیسی در انتظار محاکمه در دادگاه جنایی لندن به دلیل اتهامات متعدد تجاوز جنسی بود، وی را برای این فیلم انتخاب کردند. روند قانونی بررسی این اتهامات با تبرئه شدن این بازیگر به پایان رسید. «کنترل» از معدود نقش‌های سینمایی است که اسپیسی در آن حضور یافته و امیدوار است بتواند به پیش از سال ۲۰۱۷ و اوج حرفه قبلی‌اش در هالیوور بازگردد. در این فیلم وزیر کشور بریتانیا (با بازی لورن متکالف) در حالی که درگیر یک رابطه پنهانی با نخست وزیر (با بازی مارک همپتون) است، در مرکز داستان جای دارند. اما مردی - با صدای اسپیسی - راز او را می‌داند و قصد انتقام دارد تا با ربودن ماشین از راه دور، وی را وادارد تا در خیابان‌های لندن دست به حمله بزند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه