روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

تهیه‌کننده ایرانی تور کنسرت‌های ریچارد کلایدرمن تشریح کرد؛

پیانیست فرانسوی بار دیگر به ایران می‌آید؟

  تهیه‌کننده ایرانی تور کنسرت‌های ریچارد کلایدرمن؛ پیانیست شناخته‌شده فرانسوی در کانادا، از پیش‌بینی اجرایی ویژه برای این هنرمند جهانی خبر داد.
میلاد ماهان راد پس از برگزاری تور کنسرت خواننده‌های ایرانی در اروپا، کانادا، استرالیا و بسیاری از شهرهای اروپا، فعالیت‌های بین‌المللی خود را از سر گرفته و قرار است کنسرت ریچارد کلایدرمن پیانیست شناخته شده فرانسوی را ۱۹ و ۲۲ نوامبر در تورنتو و ونکوور کانادا برگزار کند.
برگزاری و اجرای انحصاری کنسرت یکی از بهترین پیانیست‌های جهان در شرایطی به عهده این تهیه‌کننده ایرانی است که ریچارد کلایدرمن پیش‌تر تور جهانی کنسرت‌هایش را با حوزه در سال ۲۰۲۲ روی صحنه برده است.
ماهان راد مدیرعامل شرکت لیما رکوردز که تهیه‌کنندگی این تور بزرگ را در کانادا بر عهده دارد، درباره این همکاری بین‌المللی با چهره سرشناس موسیقی کلاسیک جهان بیان کرد: پس از برگزاری بیش از بیست تور جهانی با خواننده‌های این شرکت در سراسر دنیا، حالا همکاری با چهره‌های مطرح موسیقی جهان یکی از جدی‌ترین موضوعاتی است که در راس هدف گذاری‌های ما قرار دارد و همکاری با ریچارد کلایدرمن در گام نخست، می‌تواند آغازی برای گسترش فعالیت‌های ما در اجراهای بین‌المللی باشد.
وی افزود: کمتر هنرمندی در حوزه موسیقی کلاسیک هست که در کانادا مورد استقبال چندین هزار نفره در سالن‌های بزرگ قرار بگیرد و آقای کلایدرمن شاید تنها چهره‌ای است که به شکلی جالب توجهی مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفته است. این تهیه‌کننده که پیشتر تجربه مدیریت و سرمایه‌گذاری بسیاری اجراهای بین المللی از جمله اجرای خوانندگان ایرانی در اکسپوی دوبی و چندین تور اروپا، استرالیا و کانادا را بر عهده داشته، اظهارداشت: کلایدرمن چهره‌ای جهانی و مهم در موسیقی کلاسیک جهان است و تور کنسرت‌هایش مخاطبان زیادی را در سراسر جهان دارد.
ماهان راد گفت: بعد از برگزاری تور کانادا قرار است درباره حضور این هنرمند در ایران با وی مذاکراتی صورت پذیرد و تصمیم داریم برای اواخر امسال، کنسرت کلایدرمن را در تهران برگزار کنیم. همکاری‌های زیادی با ما در این زمینه از سوی مدیران فرهنگی شده و تصمیم داریم این موضوع را به صورت جدی در ایران به سمت اجرایی شدن هدایت کنیم.
ریچارد کلایدرمن پیانیست مشهور فرانسوی متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ در پاریس است، کار او با «چکامه‌ای برای آدلین» در سال ۱۹۷۶ آغاز شد که موفقیتی جهانی داشت و ٢٢ میلیون نسخه در ٣٨ کشور دنیا فروخت.
کلایدرمن نخستین کنسرت خود را در سال ۱۹۷۹ برگزار کرد و از آن زمان بیش از ۲۵۰۰ کنسرت اجرا کرده‌ است. وی تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌ است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه، دارای ۲۷۰ صفحه طلایی و ۷۰ صفحه پلاتینیوم است.
کلایدرمن سبک کار خود را ترکیبی نو-رمانتیک از موسیقی کلاسیک و پاپ می‌داند. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌ است. کلایدرمن به ویژه در آسیا بسیار محبوب است. سال ۱۳۹۷ کنسرت این پیانیست با همراهی ارکستر سازهای زهی و آنسامبل الکترو آکوستیک در تالار وزارت کشور برگزار شد و اجرای قطعه «ای ایران» از پرطرفدارترین بخش‌های این کنسرت بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه