روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

بستری در بخش مراقبت‌های ویژه؛ رضا ایرانمنش ممنوع الملاقات است

  رضا ایرانمنش بازیگر شناخته شده که چندی پیش در بیمارستان بستری شد همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارد.
بابک نوری بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها وضعیت جسمانی رضا ایرانمش را اطلاع رسانی می‌کند درباره شرایط وی بیان کرد: رضا ایرانمنش از ابتدای تیر ماه در بیمارستان بستری شد و تا امروز ۱۹ روز است که در بیمارستان بستری است و هنوز نمی‌تواند مرخص شود.
وی اضافه کرد: او به دلیل صدمات و عوارض سموم شیمیایی که هر چند وقت یک بار هم او را به بیمارستان کشانده است این بار هم در بیمارستان بستری شده است. به دلیل این عوارض شیمیایی سلامتی او مختل شده است که یک عمل جراحی هم در این مدت داشت.
نوری در پایان درباره وضعیت کنونی ایرانمنش نیز توضیح داد: وضعیت بهتر است اما پزشکان گفته اند که همچنان باید بستری بماند. او هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ممنوع الملاقات است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد؛
درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی اعضای صندوق اعتباری هنر برخط شد
 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از برخط شدن ارائه درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی اعضای این مجموعه خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از برخط شدن ارائه درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی اعضای این مجموعه خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از اول تیر ۱۴۰۳، متقاضیان برقراری بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند درخواست خود را از طریق پیام‌رسان صندوق هنر و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه دهند.
وی افزود: براساس توافق با سازمان تأمین اجتماعی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می توانند با معرفی‌نامه صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. طی ۳ سال اخیر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود درنهایت سرعت و سهولت، تلاش کردیم که به درخواست تمامی متقاضیان برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر پاسخ دهیم. به طوری که طی همین مدت تعداد بیمه شد گان با رشد ۵۷ درصدی به حدود ۶۲ هزار نفر رسیده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر وی با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای بیمه شده، توسط صندوق پرداخت می شود و به عبارتی دیگر صندوق ماهانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان یارانه پرداخت می کند. در روال گذشته اعضای صندوق اعتباری هنر برای برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و یا برقراری مجدد آن می بایست با مراجعه به معاونت ها، صنوف تخصصی و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها درخواست خود را حضوری ثبت و به صندوق هنر ارسال می کردند که روند ارائه درخواست تا صدور معرفی نامه طولانی و زمانبر بود.
مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری را یکی از اهداف مهم صندوق برشمرد و تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر، مصمم به ارتباط بی واسطه با اهالی فرهنگ و هنر و تحول در نحوه ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش است. براین اساس، جهت تسریع و تسهیل در معرفی اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی با تدابیر انجام گرفته مقرر شد، متقاضیان برقراری بیمه تأمین اجتماعی درخواست خود را از صرفاً طریق پیام رسان صندوق هنر به نشانی https://honarcredit.ir/app به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه دهند.
پوراحمدی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام گرفته تمامی اعضای فعال از این پس می توانند پس از نصب اپلیکیشن صندوق هنر، نسبت به ثبت درخواست بیمه تأمین اجتماعی خود اقدام نمایند. همچنین اعضا می توانند از طریق پیام رسان صندوق هنر روند اجرای درخواست خود را مشاهده و پیگیری کنند.
رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: از ابتدای برقراری امکان برخط شدن درخواست های بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، بیش از ۸۰۰ درخواست از اعضا در پیام رسان صندوق هنر ثبت شده است.

تعطیلی ۶ روزه تئاتر
  همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، همه نمایش‌ها در سراسر کشور به مدت ۶ شب به صحنه نمی‌روند.
به گزارش دفتر رسانه اداره کل هنرهای نمایشی، مطابق اعلام شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، همزمان با شهادت امام حسین (ع)، نمایش‌های سراسر کشور از غروب شنبه ۲۳ تیر تا پایان پنجشنبه ۲۸ تیرماه به صحنه نخواهند رفت.
در این ایام، فقط نمایش‌های مناسبتی و مرتبط با موضوع «عاشورای حسینی» با رعایت مقررات سالن‌های اجرا، روی صحنه باقی خواهند ماند.
مطابق این گزارش، از سرگیری اجرای نمایش‌ها از جمعه ۲۹ تیرماه بلامانع است.

اکران مجدد فیلمی به تهیه کنندگی شهاب حسینی
 فیلم «شین» به نویسندگی و کارگردانی میثم کزازی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی، دوباره در سایت سون اسکایز اکران می‌شود.
این فیلم محصول سال ۱۳۹۷ بوده و شهاب حسینی علاوه بر بازی، به عنوان مشاور کارگردان نیز در این پروژه سینمایی حضور دارد.
اکران عمومی این فیلم در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد اما بعد از انتشار ویدیویی از شهاب حسینی ،تبلیغات فیلم جمع اوری و اکران آن متوقف شد. اکنون «شین» در وب سایت سون اسکایز دوباره به صورت آنلاین به اکران  بازگشته است.   
فیلم «شین» داستان ظلمی است که در گذشته دور اتفاق افتاده و سال‌ها تلاش شده تا مسکوت بماند. فارغ از اینکه سال‌ها بعد، همانند بغضی فروخورده که بالاخره سکوتش را شکسته، مظلومانه فریاد دادخواهی برآورده است.
داستان به شکل معماگونه و رازآلودی آغاز شده و با گره‌های بسیاری پیش می‌رود. جان‌مایه اصلی فیلم، یافتن روزنه‌ای برای تابش دوباره نور به دل تاریکی است. تاریکی خودساخته‌ای که در گذشته و توسط همین افراد شکل گرفته است. این داستان واقعی است.
در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، جمشید هاشم‌پور، محمود پاک‌نیت، غزال نظر، هوشنگ توکلی، سیامک اطلسی، آتش تقی‌پور، علی شادمان، افسانه ناصری، حسین عابدینی، محمود بصیری، فخرالدین صدیق شریف، ناهید مسلمی، فرزین محدث، مهدی بجستانی، فاطمه شکری، پرویز بزرگی، مهرو تفرشی، علی سجادی، مهرنوش حاجی خانی، تینا اسدی، کوروش دیلمی، بابک حیدری و بازیگران خردسال: حنا مک نلی، امیرعلی حسینی، هستی اسماعیلی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.
دیگر عوامل فیلم «شین» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میثم کزازی، تهیه کننده و مشاور کارگردان: شهاب حسینی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: کامران کیان ارثی، دستیار کارگردان: حسین ایرجی، مدیر تولید: محمد شهبازی، گروه گریم: سیدجلال موسوی، سارا اسکندری و شهراد زندیه، عکاس: منعم کثیرلو.

با یک تور خداحافظی؛
جان سینا دیگر کشتی نمی‌گیرد
  جان سینا قصد دارد پس از فصل ۲۰۲۵ از کشتی حرفه‌ای کناره‌گیری کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، جان سینا کشتی‌گیری که وارد دنیای سینما شد و به سرعت خودش را به عنوان یک بازیگر کمدی اکشن تثبیت کرد، در حالی که وعده یک تور خداحافظی با ده‌ها مبارزه و یک مبارزه نهایی حماسی را داد، گفت از نظر فیزیکی به پایان خود رسیده است.
این بازیگر ۴۷ ساله اعلام کرده سال آینده پس از ۲ دهه حضور در رینگ از کشتی حرفه‌ای بازنشسته می‌شود. وی به تازگی در سخنرانی صمیمانه‌ای که در تورنتو در برابر طرفداران خود انجام داد با ناامیدی خبر داد که فصل ۲۰۲۵ آخرین فصل بازی‌هایش خواهد بود. با این حال او قول یک تور خداحافظی با ده‌ها مبارزه و یک مبارزه نهایی حماسی را داد و به طرفدارانش اطمینان داد که کشتی همیشه با او خواهد بود.
در یک کنفرانس خبری، سینا به خبرنگاران گفت از نظر فیزیکی احساس می‌کند به پایان خود رسیده، اما این بدان معنا نیست که او از ورزشی که دوست دارد فاصله می‌گیرد.
سینا که ۱۶ قهرمانی کشتی جهان دارد، از سال ۲۰۰۱ وارد این صحنه شد و با کمپانی «دبلیو دبلیو ای» قرارداد بست و با شخصیت‌هایی که خلق کرد، طرفداران خود را به دست آورد. سینا در فیلم‌های کمدی‌های «فاجعه» (۲۰۱۵)، «فردیناند» (۲۰۱۷) و «بازدارندگان» (۲۰۱۸) و فیلم علمی تخیلی «بامبلبی» (۲۰۱۸) به ایفای نقش پرداخته و نقش شخصیت اصلی پیس‌میکر را در فیلم ابرقهرمانی «جوخه انتحار» و مجموعه تلویزیونی «پیس‌میکر» ایفا کرد. وی از شخصیت‌های «سریع و خشمگین» هم بوده و در فیلم پرفروش «باربی» هم بازی کرده است. او همچنین برای کارهای خیرخواهانه شهرت دارد که یکی از آن‌ها برآورده کردن آرزوی بیش از ۶۰۰ کودک بیمار است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه