روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

با ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار

فاز نخست خط انتقال آب مجتمع خیرآباد دشتستان وارد مدار شد

  ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت : طول کلی خط یاد شده ۱۸.۵ کیلومتر است که در فاز اول حدود ۶ کیلومتر آن به اتمام رسیده و یکی از پروژه‌های شاخص آبرسانی در روستاهای استان بوشهر به شمار می‌رود .
وی بیان کرد : این پروژه با مشارکت قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده و منجر به رضایت‌مندی قابل توجه ساکنان روستای خیرآباد شده است .
عالی ادامه داد : خط انتقال خیرآباد هفت روستای ۲ هزار و ۳۷۸ خانواری را با هشت هزار و ۲۰۲ نفر جمعیت تحت پوشش قرار قرار داده است . مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد : افتتاح خط انتقال آب خیرآباد دشتستان علاوه بر افزایش سطح آب پایدار روستا به تأمین آب شرب سالم و بهداشتی ساکنان روستا کمک وافری کرده است . عالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد : در روستاهای استان بوشهر استفاده از آب شرب در سایر کاربری‌ها یک چالش جدی محسوب شده که انتظار می‌رود هم‌استانی‌ها برای مدیریت این مهم همکاری جدی داشته باشند. وی گفت: وضعیت تأمین آب شرب در بوشهر به عنوان دومین استان کشور از حیث کم‌آبی می‌طلبد همگان را نسبت به مصرف بهینه آب حساس کند . عالی افزود : صرفه‌جویی در مصرف آب علاوه بر اینکه مورد تأکید در آموزه‌های دینی است می‌تواند به تقویت قابل توجه آب کمک شایانی کند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال شرق کشور مطرح کرد:
احداث پل ۱۳۰ متری برای تامین امنیت تردد خودروها در محور خندقلو در خراسان شمالی
   مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال شرق کشور از احداث پل ۱۳۰ متری برای تامین امنیت تردد خودروها در محور خندقلو خبر داد.
محمد دانشفر  اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ باند دوم محور بجنورد عاشقانه در بخش خندقلو تکمیل و تحویل راهداری شد و تا سال ۹۸ هیچ‌گونه نشستی در آن محدوده وجود نداشت. وی با بیان اینکه آزمایشات متعددی نیز در زمان احداث مسیر انجام شده بود، گفت: اما از سال ۹۸ وارد ترسالی شدیم و بارندگی‌های شدیدی در آن محدوده رخ داد که سطح آب را بالا آورد.
وی ادامه داد: زمین لرزه‌ای نیز در محدوده بدرانلو و خندقلو رخ داد که سبب شروع رانش‌ها از سال ۹۹ در آن محدوده شد.
دانشفر تاکید کرد: به دلیل اینکه بارش‌ها همچنان در آن محدوده ادامه پیدا کرد، رانش‌ها نیز تشدید شد و به همین دلیل باید این محور ایمن سازی شود.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال شرق کشور اظهار کرد: در یک سال گذشته پیگیری‌های بسیاری انجام شد و مشاور نیز در حال مطالعه نحوه ایمن سازی این محور است. وی تاکید کرد: مطالعات مشاور تا حدود دو هفته آینده تکمیل می‌شود و در حال حاضر به گزینه‌ای رسیده است که نشان می‌دهد برای ایمن سازی آن نقطه باید پل احداث شود. دانشفر ادامه داد: بر این اساس باید پلی ۱۳۰ متری با شمع‌های عمیق ۳۰ متری زده شود و پل نیز بر بستر سنگی دوخته شود تا ایمنی راه تامین شده و بتوان ترافیک را از آن محدوده عبور دهیم. وی گفت: از آنجایی که این مسیر در اختیار سازمان راهداری قرار دارد باید جلساتی را با آن‌ها تشکیل داده و مباحث مالی و انتخاب مجری را دنبال کنیم. مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال شرق کشور افزود: بدین منظور باید مناقصه‌ای را برگزار کنیم تا عملیات اجرایی احداث پل در این نقطه آغاز شود. این موضوع نیز نیازمند تکمیل شدن مطالعات است که پس از آن انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه