روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

مدير كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:

مساحت اراضی ملی در سطح شهرستان گناوه ۱۸۳ هزار هکتاراست

  بوشهرر- رضا حیدری : عبدالحسين گرشاسبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با فرماندار شهرستان گناوه ملاقات حضوری نمود.
گرشاسبی طی این ملاقات که به همراه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه و همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدير كل شيلات، مدير كل دامپزشكي و تعاوني روستايي استان نیز حضور داشتند مواردی را در خصوص منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه عنوان نمود.
مدير كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه مساحت اراضی ملی در سطح این شهرستان ۱۸۳ هزار هکتار می‌باشد و ۸۵ هزار هکتار از این مساحت را جنگل و مرتع و بیابان تشکیل داده است.
مجموعه حوزه‌های آبخیز موجود در شهرستان را نیز ۲۵ حوضه معرفی نمود که  مساحت این ۲۵ حوزه برابر است با٢٢٢/٩٨٣ هزار هکتار می‌باشد كه  ۱۰ حوزه به مساحت ۷۹ هزار هکتار نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. وی گفت تاکید جناب استاندار استفاده از پساب فاضلاب در حوزه شهرستان‌های دیلم،گناوه و بوشهر می‌باشد که از سال قبل این فرایند را در شهرستان بوشهر ( عالیشهر) شروع کرده ایم. امیدواریم که با همکاری مجموعه دستگاههاي مرتبط اجرایی و فرماندار شهرستان گناوه نیز بتوانیم از این ظرفیت در این شهرستان استفاده کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به صورت مختصر در خصوص اعتبارات سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ مجموع اعتباری که مصوب شد تقریباً ۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیارد تومان بوده که ۵۵ درصد آن در حوزه اجرایی عملیات آبخیز تخصیص پیدا کرده است.
حوزه‌های چاه شور، چهارمحال- چهار برج و مطالعاتی که در حوزه آبخیز چهار محال- چهاربرج قرار بود به اجرا در مي آيد  و همچنین تولید نهال.
۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از مجموع اعتباراتی که مصوب شده بود تخصیص دریافت کردیم، که عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیز در حال اجرا می‌باشد و ان شاالله بناست در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
عبدالحسین گرشاسبی گفت: چیزی که روشن است اثربخشی اجرای پروژه‌های حوزه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های جنگل به جهات مختلف و مباحث مرتبط با بیابان زدایی( مقابله با بیابان زایی و مقوله مرتبط با ریزگردها استان بوشهر بوده و بسیار حائز اهمیت می باشد.
گرشاسبی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های آبخیز نیز اثربخشی آن بیش از پیش مورد عنایت و توجه همیشگی فرماندار شهرستان گناوه و مجموعه مدیریت استان بوده و اگرچه در حوزه‌های اعتباری محدودیت‌های فراوانی وجود دارد منتها با توجه به نگاه جنابعالی و استاندار محترم توسعه متوازن در بخش های اقتصادی استان بویژه بخش کشاورزی می باشد. لذا در این راستا انتظار داریم كه كما في سابق در حوزه اعتبارت مخصوصا حوزه آبخيز توجه ويژه شود.
عبدالحسين گرشاسبي همچنين خواستار تخصيص تجهيز و تعمير از فرماندار شهرستان همانند سنوات گذشته شدند.
فرماندار گناوه ضمن خوش آمدگويي به خانواده سازمان جهاد كشاورزي در شهرستان مواردي را عنوان نمودند:
- حل مشكل اختلافات مرتعي در شهرستان
- حفاظت از اراضي ملي
- حل مشكل تل چيتي در شهرستان
- مراقبت و آبياري  نهالهاي كاشته شده در شهرستان در راستاي طرح مردمي كاشت يك ميليارد درخت.
- افزايش تاج سد آبخيزداري دره گپ
در پايان عنوان نمودند سير خط  كارها براي رسيدن به اهداف در هر حوزه در استان و شهرستان مشخص گردد تا بتوانيم در اسرع زمان به اهداف مورد نظر دست يابيم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه