روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

مدیرکل تعاون مازندران خبر داد:

رشد ۲۵ برابری تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از رشد ۲۵ برابری میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته در مجموع یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت شد.
علی باقری افزود: در حالی که در طی سال های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی مازندران پرداخت شد، این میزان در سال ۱۴۰۰ با چند برابر افزایش به ۶۰۰، در سال ۱۴۰۱ به ۹۱۷ و در سال گذشته نیز به یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی همچنین از افزایش صدور مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی در طی سالهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حالی که در سال ۹۹، یکهزارو ۲۱۷ و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲ هزار و۴۰۳ مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شده بود، اما این میزان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶ هزار و ۵۴۰ و در سال گذشته نیز به هشت هزار و ۶۵۵ مجوز افزایش یافت که این امر بیانگر توجه دولت در حمایت از کسب و کارهای کوچک است.
وی همچنین از کاهش مدت زمان صدور مجوزهای خانگی در این استان خبر داد و اظهار کرد: مدت زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی از ۱۲ روز در سال ۹۹ و به پنج روز در سال ۱۴۰۰، در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ به سه روز کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تخصیص حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خبرداد و تصریح کرد: با هدف حمایت از طرح های اشتغالزایی، از محل جزء چهار بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این دو نهاد حمایتی و خدماتی استان تخصیص یافت.
باقری با اشاره به آغاز به کار سامانه جست و جوی شغل در مازندران، جست و جوی شغلی کارجویان، ثبت رزومه کارجویان، ثبت فرصت شغلی توسط کارفرما، یافتن نیروی کار مناسب توسط کارفرما، نیاز سنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب آموزش های فنی و حرفه ای و افزایش معارت را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه ذکرکرد.
از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه